knip
[ Voor 98% gewijzigd door Trucker Her op 10-09-2025 15:49 ]
Gestoord word je toch...
[ Voor 98% gewijzigd door Trucker Her op 10-09-2025 15:49 ]
Gestoord word je toch...
[ Voor 4% gewijzigd door watercoolertje op 27-02-2010 11:39 ]
(16 x 300Wp) 4800Wp + (sinds 14 feb 2023) (7 x 405Wp) 2835Wp = 7635Wp @Zuid op 4.5kW omvormer
o << Your asshole before prison.
O << Your asshole after prison.
[ Voor 47% gewijzigd door Trucker Her op 27-02-2010 11:57 ]
Gestoord word je toch...
Gestoord word je toch...
Erg interessant om dit eens te zien want nu weet ik ook gelijk dat mijn spread method niet bepaald een goeie methode is! Misschien dat dit dan wel eens de reden is dat mijn Q9650 de 70°C aantikt bij 100% load.
[ Voor 29% gewijzigd door Trucker Her op 27-02-2010 12:39 ]
Gestoord word je toch...
zodra lucht gevangen zit in het pasta krijg je het niet wegDjCoke schreef op zaterdag 27 februari 2010 @ 12:36:
Ja het is dat ik die youtube filmpjes nu heb bekeken, maar ik gebruik(te) altijd de spread methode, maar die is blijkbaar helemaal niet zo goed vanwege de luchtbelletjes...
De tweede youtube filmpje laat zien naar mijn bescheiden mening dat de pea methode toch het beste is, ondanks dat niet de hele heatspreader met pasta wordt bedekt, maar denk met hitte dat het uiteindelijk toch wel wat meer verspreid.
Ik vraag me alleen af of met de spread methode er door hitte de luchtbelletjes niet verdwijnen?Want dat laten die filmpjes imho niet zien...
ja, daag.
Gestoord word je toch...
Gestoord word je toch...
Gestoord word je toch...
Toch maar eens vaker de "pea/rijstkorrel" gebruikenIt is not necessary to cover the whole CPU/heat spreader. Because most of the heat is concentrated around the core area which is at the center. Hence the center of the CPU is more important.
My favorite programming language is solder.
Gestoord word je toch...
ja, daag.
Gestoord word je toch...
Gestoord word je toch...
Zonnepanelen: 800Wp op oost 80 graden aan balkon met schaduw
[ Voor 20% gewijzigd door fasster op 15-05-2010 06:15 ]
i7 920@4.2, ek supreme HF full copper, ek spinbay res, mcp 650 met ek top, rx240,gchanger 360, sapphire 5970oc ek full cover block, cosmos s, nexus tranculity 850, ocz paltinum xtc 6gb artic cooling heatspredder, ek south bridge waterblock
Gestoord word je toch...
Things are cheaper for a reason
Verwijderd
Gestoord word je toch...
Gestoord word je toch...
LED staat toch voor Licht En Duurzaam?
Gestoord word je toch...
probleem : lucht..matthew_o schreef op zondag 28 februari 2010 @ 18:15:
"Gewoon" een dunne laag uitsmeren. Geen problemen/risico's what so ever.
ja, daag.
Gestoord word je toch...
ja maar dat is nog met een oude amd cpu, dus zo'n klein chipjeTrucker Her schreef op zaterdag 27 februari 2010 @ 22:17:
Ik ga ook eens een paar video's maken zoals die ik hier net had gepost. Heeft iemand nog een oud board en proc? Hoeven niet meer te werken.
Bestel ik mooi een 30 grams tube koelpasta uit china, lekkere goedkope rommel dus kan je de spreads goed teste.
Gestoord word je toch...
ja, daag.
Ik zou opnieuw beginnen. Alles goed schoonmaken en weer een klein dotje koelpasta in het midden plaatsen.galmoer schreef op vrijdag 14 mei 2010 @ 17:28:
Omtrent het rijstkorrel of streep of wat dan ook methode, ik geloof dat een druppel in het midden voldoende is. Maar, als ik zorgvuldig mijn pasta heb aangebracht, netjes de cooler geplaatst, (even iemand anders roepen om de backplate op zijn plaats te houden), en alle voorzichtigheid ten spijt, tijdens het aandraaien van de boutjes duw ik de cooler per ongeluk eventjes omhoog.
Verwijderd
[ Voor 35% gewijzigd door Verwijderd op 15-05-2010 06:22 ]
Verwijderd
Apple iPhone 16e LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq