[iChat]werkt al 3 maand niet meer (jabber.org)

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wilf
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online

Wilf

shuo cao cao

Topicstarter
Samen met mijn vriendin heb ik een jabber.org account en heb ik vorig jaar veel ge-iChat, maar sinds januari lukt het niet meer in te loggen. Ik dacht dat het tijdelijk was, ook omdat er iets over servermigratie stond op www.jabber.org maar het is sindsdien nog steeds niet goedgekomen.

Ik mis iChat, ik gebruik nu aMSN maar de videoconferentie van iChat is vele malen beter. Zijn er meer mensen die een jabber.org account hebben op iChat of een account hebben die het wel doet (buiten MobileMe om)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lhoBas
  • Registratie: September 2006
  • Niet online
XS4ALL heeft een publieke, gratis Jabber server. http://www.xs4all.nl/klant/experimenteel/jabber.php

Misschien de moeite waard te proberen :) Zelf geen ervaring mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shinji
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22:45
Via GMail kan je ook inloggen op iChat en ook videobellen. Misschien dat dat een optie is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aloys
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
Ik gebruik ook Gmail met iChat (weliswaar niet voor webcammen, maar voor voice-chatten). iChat geeft aan dat ik een jabber-account heb en ik log gewoon in met m'n Gmail-gegevens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wilf
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online

Wilf

shuo cao cao

Topicstarter
Ok, thnx, dat gaan we proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppl
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

ppl

Ze hebben dingen aan de server kant gewijzigd wat betreft poortjes en het gebruik van ssl. Op hun website staat daar dan ook keurig netjes een bericht over voor iChat gebruikers specifiek: A Note for iChat Users. Ik denk dat je daar overheen hebt gekeken. Probeer de wijzigingen die ze daar voorstellen eens.

Dat Gmail werkt is niet zo heel raar, ze gebruiken namelijk xmpp (in de volksmond jabber genoemd) als onderliggend protocol.

[ Voor 14% gewijzigd door ppl op 04-03-2010 15:43 ]

Pagina: 1