MSI Wind U200 WLAN traag en valt weg

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -xerox-
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 12-04-2024
Twee weken geleden heb ik de nieuwste MSI wind U200 aangeschaft. Ik ondervind echter problemen met het gebruik van WLAN. Dit heb ik op 3 verschillende locaties en dus 3 verschillende modems getest. Web pagina's laden traag en worden soms niet eens weergegeven terwijl er wel verbinding is met het modem en internet. Verder valt met enige frequentie de verbinding weg. Mijn oude notebook die ik naast de nieuwe MSI heb gezet, heeft nergens last van. Drivers zijn volgens mij up to date. Zou dit toch een driver probleem zijn of is er iets meer aan de hand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -xerox-
Wat ik vandaag ontdekte is dat ik deze WiFi problemen ondervind wanneer ik de notebook van de netstroom afhaal. In een split-second wordt de verbinding traag en laadt hij webpagina's niet meer. Wanneer ik vervolgens de stekker er weer in plug, is de verbinding weer razendsnel. Heeft iemand hier een verklaring voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -xerox-
Ik heb de oplossing zelf gevonden na wat meer googlen. Blijkbaar wordt op het energieschema 'gebalanceerd' enorm gespaard op de WLAN functies. Wanneer het schema hoge prestaties wordt gebruik, treden mijn problemen niet meer op. Misschien nuttig voor mensen met hetzelfde probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spone
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Bedankt voor het doorgeven :) Hoewel ik zelf geen last van dit probleem heb, zijn hier wel wat mensen mee geholpen nu je de oorzaak en workaround erbij gezet hebt.

i5-14600K | 32GB DDR5-6000 | RTX 5070 - MacBook Pro M1 Pro 14" 16/512