HDTV via Internet

Pagina: 1
Acties:
  • 1.034 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ufear
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 26-09 18:25
Hoi Tweakerts,

Ik ben hier woonachtig in een studentenflat gezegend met een 100mbit internetverbinding zonder download-limitaties, daarnaast heb ik hier ook nog een mooie HDTV staan, je zou zeggen 1+1=2, lekker HDTV kijken via internet. Echter kom ik zover ik nu kan vinden tot de conclusie dat anno 2010 hier nog geen goede oplossingen voor zijn, in ieder geval niet provider-onafhankelijke oplossingen.

Probleem met HDTV hier via de kabel is het feit dat ik volgens Ziggo geen 'aansluiting' zou hebben (nou reken maar ik een mooi Ziggo kanaal op de kabel heb) en dus ook geen pakket voor digitale televisie af zou kunnen sluiten. Nu kan ik wellicht met wat trucages wel aan een Smartcard en een Receiver komen die hier werken, maar dan heb ik nog bijzonder weinig vertrouwen in een goede werking doordat ik vermoed dat alle signalen hier vanuit 1 verbinding worden doorgepatched (en dat zijn er 500?).

Weet iemand een pure 'online' HDTV aanbieder? Het mag best geld kosten voor een abbonement, het mag best geld kosten voor een receiver, als ik maar mooi beeld heb en het liefst nog zenders zoals Discovery HD kan ontvangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skinkie
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09-06-2020

Skinkie

Op naar de 500

Ik zal je even een mailtje sturen; ik weet welke toko hier via surfnet mee bezig is :)

Steun Elkaar, Kopieer Nederlands Waar!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ufear
Skinkie schreef op zaterdag 27 februari 2010 @ 06:28:
Ik zal je even een mailtje sturen; ik weet welke toko hier via surfnet mee bezig is :)
Dankjewel, hopen dat dat iets oplevert, in de tussentijd sta ik nog open voor suggesties! Als het niet bestaat moet ik zelf maar een bedrijfje gaan oprichten gok ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _AuToMaTiC_
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
(overleden)
Skinkie schreef op zaterdag 27 februari 2010 @ 06:28:
Nu ben ik erg nieuwsgierig.... Zit ook op een surfnet verbinding en ben ook aan het kijken hoe ik hier HDTV kan krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skinkie

Skinkie

Op naar de 500

ufear schreef op zaterdag 27 februari 2010 @ 07:00:
Dankjewel, hopen dat dat iets oplevert, in de tussentijd sta ik nog open voor suggesties! Als het niet bestaat moet ik zelf maar een bedrijfje gaan oprichten gok ik.
Het is redelijk haalbaar om dit zelf te doen, enige wat je moet hebben is of een goede deal met Canal Digital, of zelf alle content aanbieders langs. Voordeel van Canal Digital is dan weer dat het via DVB-S2 naar beneden komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skinkie

Skinkie

Op naar de 500

_AuToMaTiC_ schreef op zaterdag 27 februari 2010 @ 07:02:
[...]

Nu ben ik erg nieuwsgierig.... Zit ook op een surfnet verbinding en ben ook aan het kijken hoe ik hier HDTV kan krijgen.
De betreffende persoon weet van dit draadje ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ufear
Skinkie schreef op zaterdag 27 februari 2010 @ 07:03:
[...]

Het is redelijk haalbaar om dit zelf te doen, enige wat je moet hebben is of een goede deal met Canal Digital, of zelf alle content aanbieders langs. Voordeel van Canal Digital is dan weer dat het via DVB-S2 naar beneden komt.
Ja precies, maar ik vraag me wel enigzinds af hoe groot de markt in Nederland is, immers is op de meeste plekken gewoon kabel leverbaar en kan je zelfs met ADSL2 abbonementen (HD)TV kijken. Blijven natuurlijk de mensen over die blij (of afhankelijk) zijn met hun huidige internet en het TV-signaal bagger vinden zoals ik en _AuToMaTiC_.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _AuToMaTiC_
  • Niet online
(overleden)
ufear schreef op zaterdag 27 februari 2010 @ 07:06:
[...]

Ja precies, maar ik vraag me wel enigzinds af hoe groot de markt in Nederland is, immers is op de meeste plekken gewoon kabel leverbaar en kan je zelfs met ADSL2 abbonementen (HD)TV kijken. Blijven natuurlijk de mensen over die blij (of afhankelijk) zijn met hun huidige internet en het TV-signaal bagger vinden zoals ik en _AuToMaTiC_.
Ik heb gekeken naar Canal Digitaal, Als er niet spoedig opties komen denk ik dat ik daarvoor ga kiezen. Probleem is misschien dat ik 5 hoog achter woon.(Geen balkon) Weet niet hoe die monteur daar tegen aan kijkt. Zit wel op het zuiden dus theoretisch mogelijk. Liever regel ik het gewoon via Internet of de kabel.

[ Voor 3% gewijzigd door _AuToMaTiC_ op 27-02-2010 07:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ufear
_AuToMaTiC_ schreef op zaterdag 27 februari 2010 @ 07:17:
[...]

Ik heb gekeken naar Canal Digitaal, Als er niet spoedig opties komen denk ik dat ik daarvoor ga kiezen. Probleem is misschien dat ik 5 hoog achter woon.(Geen balkon) Weet niet hoe die monteur daar tegen aan kijkt. Zit wel op het zuiden dus theoretisch mogelijk. Liever regel ik het gewoon via Internet of de kabel.
Ik zit hier op het noord-oosten, dus gaat ook niet werken (of ik moet iets regelen waarmee ik de aansluiting over meerdere TV's kan verdelen, dan kan ik het misschien nog 'verkopen' aan huisgenoten).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _AuToMaTiC_
  • Niet online
(overleden)
ufear schreef op zaterdag 27 februari 2010 @ 07:28:
[...]

Ik zit hier op het noord-oosten, dus gaat ook niet werken (of ik moet iets regelen waarmee ik de aansluiting over meerdere TV's kan verdelen, dan kan ik het misschien nog 'verkopen' aan huisgenoten).
Dat gaat dus al niet want dan heb je gewoon meerdere decoders met smartcards nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skinkie

Skinkie

Op naar de 500

Zowel het meerdere decoders als meerdere smartcards zijn de valve waarheid. Zelfs de legale optie gebruikt per transponder 1 smartcard. Dat zijn een aantal zenders, dan heb je in het ideale geval een kaartje met CI en twee 'tuners'.

Gezien ci's toch maar een eenmalige investering is, hoef je de softemu route dus niet te nemen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het is zeker haalbaar... via mijn 10mbit verbinding stream ik regelmatig via Zune (xbox 360) over internet een 1080p filmpje. Maar hou er wel rekening mee dat als dat met meerdere mensen tegelijk gebeurt dat je dan voor geen meter meer kan internetten :P

In Engeland ook al mogelijk om tv te kijken via Sky op de Xbox trouwens. Wie weet komt het ooit eens naar Nederland... gewoon voor iets meer dan €100 een Xdoos kopen en dan via HDMI op je Full HD tv aansluiten, en je kunt er nog mee gamen ook! 8)
Maar ik denk eigenlijk wel dat als iedereen HD zit te kijken in één buurt op een netwerk dat geen glasvezel is dat dat behoorlijk wat bandbreedte wegzuigt toch?

[ Voor 46% gewijzigd door Verwijderd op 27-02-2010 09:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ufear
Verwijderd schreef op zaterdag 27 februari 2010 @ 09:20:
Het is zeker haalbaar... via mijn 10mbit verbinding stream ik regelmatig via Zune (xbox 360) over internet een 1080p filmpje. Maar hou er wel rekening mee dat als dat met meerdere mensen tegelijk gebeurt dat je dan voor geen meter meer kan internetten :P

In Engeland ook al mogelijk om tv te kijken via Sky op de Xbox trouwens. Wie weet komt het ooit eens naar Nederland... gewoon voor iets meer dan €100 een Xdoos kopen en dan via HDMI op je Full HD tv aansluiten, en je kunt er nog mee gamen ook! 8)
Maar ik denk eigenlijk wel dat als iedereen HD zit te kijken in één buurt op een netwerk dat geen glasvezel is dat dat behoorlijk wat bandbreedte wegzuigt toch?
Ik heb hier geen last van andere mensen, zit met 10 man (die toch niets doen) met 100mbit op een switch met gbit uplink en daarna volgens mij een 10gbit fibertje naar surfnet, dus zolang de provider alles goed op orde heeft zou dat geen probleem mogen zijn =)

Oplossing met de Xbox lijkt me prima, maar helaas zie ik KPN of vergelijkbare partij dat niet zo snel in Nederland aanbieden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 20:54
ufear schreef op zaterdag 27 februari 2010 @ 09:34:
[...]

Ik heb hier geen last van andere mensen, zit met 10 man (die toch niets doen) met 100mbit op een switch met gbit uplink en daarna volgens mij een 10gbit fibertje naar surfnet, dus zolang de provider alles goed op orde heeft zou dat geen probleem mogen zijn =)

Oplossing met de Xbox lijkt me prima, maar helaas zie ik KPN of vergelijkbare partij dat niet zo snel in Nederland aanbieden.
Bandbreedte is het probleem niet als je gaat multicasten. En bij mijn weten is surfnet een van de weinige (wan) netwerken welke multicast geschikt is... Voor een externe partij die het via de reguliere netwerken wil aanbieden is bandbreedte wel een probleem, aangezien hun zullen moeten unicasten. En dan zit je met 50 hdtv kijkers al op een 1Gbit poort die je zo goed als dichttrekt (reken 15-18Mbit per HD stream).
Daar komt nog eens de overhead en latency bij van de netwerken, waardoor 50 users al heeel positief geschat is.
Dat opvangen door 720p te doen, icm h264 bv kan wel, maar de apparatuur hiervoor is ook niet bepaald goedkoop. Gevalletje kosten-baten dus.

[ Voor 18% gewijzigd door DJSmiley op 27-02-2010 15:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skinkie

Skinkie

Op naar de 500

DJSmiley schreef op zaterdag 27 februari 2010 @ 14:58:
[...]

Bandbreedte is het probleem niet als je gaat multicasten. En bij mijn weten is surfnet een van de weinige (wan) netwerken welke multicast geschikt is... Voor een externe partij die het via de reguliere netwerken wil aanbieden is bandbreedte wel een probleem, aangezien hun zullen moeten unicasten. En dan zit je met 50 hdtv kijkers al op een 1Gbit poort die je zo goed als dichttrekt (reken 15-18Mbit per HD stream).
Daar komt nog eens de overhead en latency bij van de netwerken, waardoor 50 users al heeel positief geschat is.
Dat opvangen door 720p te doen, icm h264 bv kan wel, maar de apparatuur hiervoor is ook niet bepaald goedkoop. Gevalletje kosten-baten dus.
Bij het goede design DSL netwerk is multicast ook geen probleem, echter je kunt niet zeggen dat het laatste redesign van het KPN netwerk een goed netwerk design is. Als al het verkeer in Amsterdam wordt getermineerd, stop je multicast stroom ook in Amsterdam...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ufear
Ik heb nog steeds niets voor elkaar, nog iemand met tips of suggesties?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik gebruik zelf [url="http://www.***.nl"]dit[/url] pakket. Het werkt prima voor mij, alleen heb ik geen HD televisie. Je kunt zo goed als alles ontvangen en je zit niet vast aan een abonnement. Ideaal al zeg ik het zelf ;)

[ Voor 4% gewijzigd door RobIII op 29-07-2011 21:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:20
Een kick van meer dan een jaar oud met zo'n boodschap is niet zo handig ;)

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.