Mooie storingen op Acer laptops...

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrDummy
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 25-07 12:00

MrDummy

Nog steeds gek op anime...

Topicstarter
Ik heb van collega 2 laptops gekregen en het zijn gevreesde ACER laptops... :X

Ik heb beide gekeken op fouten en al snel blijken beiden over videoproblemen te beschikken.

Laptop 1: Acer Aspire 3503WLMi.
Probleem: Videobeeld valt weg maar de computer functioneert verder normaal.
De laptop start eerst normaal op, met nog zichtbare Acer BIOS beeld op het scherm.
Pas zodra Windows XP wil starten (dus net met laadscherm) valt het meteen weg en krijg ik grijzig beeld met een deel vol verticale regenbooglijnen. De video uitgang werkt nog wel normaal (hier op 2de monitor linksachter), maar zelfs op andere resolutie wordt het niet beter op de laptopscherm.
Welke onderdeel is hier kapot?
Afbeeldingslocatie: http://mrdummy.net/zooi/got/acer-02.jpg
Kan ik de probleem oplossen of niet?

Laptop 2: Acer Aspire 3623WXMi
Probleem: start steeds op, het wil niet verder opstarten.
Ik zag in een flits een bluescreen verschijnen maar het reset zo snel dat ik niet kan lezen wat er staat. Gelukkig kan ik met fototoestel snel een foto maken en kan ik lezen wat er staat. Ook ik lees dat er een videoprobleem is.
Hij boot wel eerst normaal op, toont heel even Windows XP laadscherm in het begin, maar al snel wordt scherm zwart en dan ineens na minuut zwart scherm krijg ik bsod en laptop reset zich weer.
Welk onderdeel is hier kapot en is te verhelpen?
Afbeeldingslocatie: http://mrdummy.net/zooi/got/acer-01.jpg

Als je iets herkent aan de problemen van de laptops, laat me maar weten.
Ik ga morgen linux test doen of het blijft werken of niet op beide laptops.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thijszor
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 19-03 21:48
streepjes zijn naar mijn weten altijd het geheugen ( videogeheugen dus ) , maar zown acer zal wel onboard gpu'tje hebben. heb je je geheugen getest met memtest86+ oid? misschien is het ram gaar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phase
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 30-04-2022

Phase

Supremely Insane

Wil de bluescreen-laptop wel nog booten naar de veilige modus of dat ook niet meer? Als hij namelijk wel nog naar de veilige modus wil booten zou je eens kunnen proberen om zo veel mogelijk drivers te deinstalleren, te beginnen met de drivers van de videokaart..

Wil hij niet meer booten naar de veilige modus kun je altijd nog proberen om hem eens te formateren en herinstalleren, er hoeft niet per se iets defect te zijn...

Time is never wasted when you're wasted all the time.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ufear
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 12:09
Probleem 1 is misschien iets met de interne video kabel naar het scherm (probeer scherm/verbinden eens op wat random plaatsen in te drukken).

Probleem 2 kan ik weinig zinnigs over zeggen, gooi er eerst maar eens een format op, mocht dat niet baten dan gok ik RAM dood.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrDummy

MrDummy

Topicstarter
Op beide laptop heb ik snel even Ubuntu test gedaan met live CD.

Op laptop 1 met verticale lijnen krijg ik wel als low res de ubuntu bootscherm voor, maar zodra ie naar native resolutie schakelt... helaas ook verticale lijnen! Videogeheugen is dus zeker beschadigd hier, ga even memtest doen, want voor zover ik weet hebben laptops shared ram met video.

Laptop 2 met kleinere scherm volstaat de Ubuntu uitstekend, dus hiermee is er weinig mis aan de hardware. Normaal beeld op de scherm, alles is te lezen. Windows is dus hier beschadigd (zag veel Found directories als gevolg van grove handelen door de eigenaar) dus Windows zal opnieuw ingestalleerd moeten worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrDummy

MrDummy

Topicstarter
Na checken over verticale-lijnen probleem kom ik achter dat het zeer mogelijk defect is aan de LCD scherm.
Op Ebay is nieuwe scherm 80 Euro te krijgen excl. shipping.

Niks aan te doen dus. Dat wordt overleggen met de client.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Dune_
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 10:55

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Welke GPU zit er in de laptop met de vertikale lijnen? Is dit misschien een Nvidia GPU?

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

Pagina: 1