Ik heb van collega 2 laptops gekregen en het zijn gevreesde ACER laptops... 
Ik heb beide gekeken op fouten en al snel blijken beiden over videoproblemen te beschikken.
Laptop 1: Acer Aspire 3503WLMi.
Probleem: Videobeeld valt weg maar de computer functioneert verder normaal.
De laptop start eerst normaal op, met nog zichtbare Acer BIOS beeld op het scherm.
Pas zodra Windows XP wil starten (dus net met laadscherm) valt het meteen weg en krijg ik grijzig beeld met een deel vol verticale regenbooglijnen. De video uitgang werkt nog wel normaal (hier op 2de monitor linksachter), maar zelfs op andere resolutie wordt het niet beter op de laptopscherm.
Welke onderdeel is hier kapot?

Kan ik de probleem oplossen of niet?
Laptop 2: Acer Aspire 3623WXMi
Probleem: start steeds op, het wil niet verder opstarten.
Ik zag in een flits een bluescreen verschijnen maar het reset zo snel dat ik niet kan lezen wat er staat. Gelukkig kan ik met fototoestel snel een foto maken en kan ik lezen wat er staat. Ook ik lees dat er een videoprobleem is.
Hij boot wel eerst normaal op, toont heel even Windows XP laadscherm in het begin, maar al snel wordt scherm zwart en dan ineens na minuut zwart scherm krijg ik bsod en laptop reset zich weer.
Welk onderdeel is hier kapot en is te verhelpen?

Als je iets herkent aan de problemen van de laptops, laat me maar weten.
Ik ga morgen linux test doen of het blijft werken of niet op beide laptops.

Ik heb beide gekeken op fouten en al snel blijken beiden over videoproblemen te beschikken.
Laptop 1: Acer Aspire 3503WLMi.
Probleem: Videobeeld valt weg maar de computer functioneert verder normaal.
De laptop start eerst normaal op, met nog zichtbare Acer BIOS beeld op het scherm.
Pas zodra Windows XP wil starten (dus net met laadscherm) valt het meteen weg en krijg ik grijzig beeld met een deel vol verticale regenbooglijnen. De video uitgang werkt nog wel normaal (hier op 2de monitor linksachter), maar zelfs op andere resolutie wordt het niet beter op de laptopscherm.
Welke onderdeel is hier kapot?

Kan ik de probleem oplossen of niet?
Laptop 2: Acer Aspire 3623WXMi
Probleem: start steeds op, het wil niet verder opstarten.
Ik zag in een flits een bluescreen verschijnen maar het reset zo snel dat ik niet kan lezen wat er staat. Gelukkig kan ik met fototoestel snel een foto maken en kan ik lezen wat er staat. Ook ik lees dat er een videoprobleem is.
Hij boot wel eerst normaal op, toont heel even Windows XP laadscherm in het begin, maar al snel wordt scherm zwart en dan ineens na minuut zwart scherm krijg ik bsod en laptop reset zich weer.
Welk onderdeel is hier kapot en is te verhelpen?

Als je iets herkent aan de problemen van de laptops, laat me maar weten.
Ik ga morgen linux test doen of het blijft werken of niet op beide laptops.