Don't live for pleasure, make life your treasure
30 x JaSolar JAM66S30-495 (15 east, 15 west) on SMA STP10.0-3SE-40
Met frames kan je bepaalde dingen verversen los van andere frames.
Ook een DIV kan je opnieuw laden dmv een javascipt.
mocht je echt niet willen dat stukken site herladen, dan kun je kijken naar javascript. Met frames kun je ook gedeeltes website apart van elkaar laden, maar dit wordt als bad practise gezien omdat frames hier niet voor bedoelt zijn.
Maar voordat ik me daarin verdiep, stel ik het is me gelukt, maar als ik straks een (kleine) wijziging via iWeb wil maken, en dat update, is dan mijn hele script weg (m.a.w. schrijft iWeb daar overheen) en kan ik al mijn niet-iWeb wijzigingen overnieuw doen, of gaat dat wel goed samen?
En wat efficientie betreft, hoe pak ik dat aan dan? Behalve de plaatjes verkleinen (die zijn nu toch nog niet goed, ik wilde gewoon snel een opzet online hebben) dan.
[ Voor 15% gewijzigd door Stormbringer op 27-02-2010 17:20 ]
Een effen achtergrond wil ook wel werken, dat is als jpg heel erg klein.
Ik weet niet waar je je website gehost hebt, maar misschien zijn andere host sneller.
Maar toch, ik vind het een stuk strakker als de achtergrond en navigatiebalk niet meeladen, kan dat op een wat makkelijkere manier? Ik heb over die frames en divs gelezen, en snap wel ongeveer hoe het werkt, maar er zelf wat van breien is niet te doen...
Probeer de achtergrond eens naar GIF-formaat te converteren. De kwaliteit zal iets achteruit gaan, maar de laadsnelheid zal significant verbeterenStormbringer schreef op dinsdag 02 maart 2010 @ 18:33:
Ok, bedankt! Het wordt door Gethost gehost.
Maar toch, ik vind het een stuk strakker als de achtergrond en navigatiebalk niet meeladen, kan dat op een wat makkelijkere manier? Ik heb over die frames en divs gelezen, en snap wel ongeveer hoe het werkt, maar er zelf wat van breien is niet te doen...
Het probleem is simpelweg dat je op elke pagina ANDERE plaatjes gebruikt, ook voor "dezelfde" achtergrondplaatjes (de grijze vlakken). Als je op elke pagina DEZELFDE achtergrondplaatjes gebruikt, zal de browser ze cachen en zal je geen last hebben van het lelijke overgang. Je hebt blijkbaar een of andere brakke WYSIWYG editor gebruikt, die de plaatjes kopieert per pagina, terwijl het eigenlijk gewoon dezelfde plaatjes zijn (je hebt dus /Welcome_files/PhotoGray_browser_bg-2.jpg naast /About_Us_files/PhotoGray_browser_bg-2.jpg in plaats van gewoon één keer /images/PhotoGray_browser_bg-2.jpg).
Wat verder voor het gevoel al erg kan helpen, is de achtergrondkleur van de pagina op hetzelfde soort grijs zetten als waar je achtergrondplaatjes uit bestaan.
Dus eigenlijk is het advies:
Tip 2: stop met rondharken op een WYSIWYG editor, lees je in in HTML en CSS en maak een fatsoenlijk site.
[ Voor 26% gewijzigd door Herko_ter_Horst op 02-03-2010 21:18 ]
"Any sufficiently advanced technology is indistinguishable from magic."
Tja, dan ga je natuurlijk het idee van iWeb teniet doen. TS wil een 'aardige' site in luttele minuten/uren in elkaar flansen. Nu kan hij zich dagen gaan inlezen in HTML, CSS, etc.. maar dat wil hij (misschien) helemaal niet.Herko_ter_Horst schreef op dinsdag 02 maart 2010 @ 21:10:
stop met rondharken op een WYSIWYG editor, lees je in in HTML en CSS en maak een fatsoenlijk site.
Mijn tip: Zoek inderdaad een goede host en neem genoegen met wat iWeb je bied. Wil je meer, beter, profi? Dan zal je tijd moeten investeren en dan is tip 2 van Herko prima.
MacBook Air M2 Apple TV 4 64GB HomeKit iPhone 13 Pro Apple Watch Ultra || Pass Labs XA25 || Dynaudio Special Forty || Bluesound Node n130
Ik vind de site nu wel erg mooi eigenlijk, en updaten gaat erg makkelijk. Dus ben behoorlijk blij met iWeb.
Dat linken van elke pagina naar hetzelfde achtergrondplaatje zal ik wel een keer uitzoeken, ik heb even wat in het CSS bestand geprobeerd zonder succes. Maar voorlopig neem ik hier wel genoegen mee.
Wat ik alleen nog moet hebben is een fatsoenlijke mp3-speler. De standaard-speler van iWeb laadt alle mp3's meteen en tegelijk. Bovendien wil ik ze samen in een speler hebben en niet elk apart.
Maar daar moet ik me nog in verdiepen. Maar mocht iemand goede tips hebben hoor ik het graag.