Mijn moeder heeft nogal eens computerproblemen en is dan afhankelijk van mij om ze weer op te lossen. Aangezien zij ver weg woont is het voor mij lastig vaak langs te komen. Ik zou dus graag ook vanaf huis haar op weg kunnen helpen dmv een remote desktop verbinding. Ik heb zelf een Macbook Pro met Snow Leopard, mijn moeder draait Windows XP Home. Nu heb ik gekeken naar de mogelijkheden via de search hier en Google, maar ik kom er toch niet helemaal uit.
* Remote Desktop Protocol: gaat 'm niet worden, want zit niet in XP Home (alleen in Pro)
* VNC: hierover lees ik allerlei doemverhalen dat het zo onveilig is als wat.
* Logmein.com: nogal wat beperkingen, zoals geen toegang tot files (in de gratis versie). Ook is het misschien een beetje paranoïde, maar ik vind het niet echt een prettig idee dat er een partij tussen zit in de verbinding.
Een VNC verbinding kan veiliger gemaakt worden door het in een SSH of VPN tunnel op te zetten, maar als m'n moeder dat kon had ik ook geen remote desktop connectie meer nodig.
Iemand tips of ervaringen hoe ik dit het beste op een veilige en makkelijke manier kan opzetten?
* Remote Desktop Protocol: gaat 'm niet worden, want zit niet in XP Home (alleen in Pro)
* VNC: hierover lees ik allerlei doemverhalen dat het zo onveilig is als wat.
* Logmein.com: nogal wat beperkingen, zoals geen toegang tot files (in de gratis versie). Ook is het misschien een beetje paranoïde, maar ik vind het niet echt een prettig idee dat er een partij tussen zit in de verbinding.
Een VNC verbinding kan veiliger gemaakt worden door het in een SSH of VPN tunnel op te zetten, maar als m'n moeder dat kon had ik ook geen remote desktop connectie meer nodig.
Specs: NES | M82 | (T)FC | SNES | BS-X | VB | N64 | 64DD | NGC | Q | Q GBP | G&Ws | GB(L) | GB(A) (SP) | GBM | DS(L) | Wii
Mijn foto's op Flickr.