Toon posts:

Ander OS installeren op laptop.

Pagina: 1
Acties:
  • 342 views

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik heb vorige zomer een laptop van Asus aangeschaft met windows vista home premium met de gedachte dat ik zodra windows 7 uitkwam ik gratis over kon stappen. Dit bleek dus ook zo te zijn maar helaas moest ik wel verzendkosten betalen en dat kon alleen met een creditcard (die ik niet heb).
Mijn vraag is nu of je gewoon een kopietje van windows 7 kan gebruiken om te installeren. Ik heb namelijk wel eens gelezen dat kant-en-klare laptops vaak een error geven en dat je alleen maar gebruik mag/kan maken van de recovery disk.

Ik hoop dat iemand mij hierbij kan helpen,

Groetjes
Nattiez

• Compizfox
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 10:18

Compizfox

Bait for wenchmarks

Je kunt een kopietje gebruiken, dat maakt niet uit. Het probleem is dat je geen key hebt, je kunt niet de key van Windows Vista gebruiken, dat werkt niet.

Gewoon een heel grote verzameling snoertjes

Verwijderd

Topicstarter
Ja ik heb daar activators voor. Dat is het probleem niet. Ik wilde dit gewoon zeker weten omdat een vriend van mij zijn laptop niet aan de praat kreeg toen hij een kopietje van windows 7 had gebruikt.

• Brilsmurfffje
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

je kan ook een upgrade kopen in de winkel of bij slim (aangezien je student bent moet dat kunnen, even vragen op school)

• aZuL2001
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 07-12 23:32
Dus geen key, dus niet legaal, dus geen assistentie vanuit hier.

Zou gewoon iemand met een creditcard zoeken.

Abort, Retry, Quake ???

• RemcoDelft
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 03-05 10:30
Illegaal inderdaad.
Om je op het rechte pad te krijgen: http://www.ubuntu.com/ ... Ander OS, geen creditcard nodig, en toch legaal.
Illegale dingen doen we hier niet aan.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb nu geen recht meer op dat schijfje, aangezien ik dat voor 31 januari besteld moest hebben. Tevens heb ik eind vorig jaar al eens naar Microsoft gebeld. Toen kreeg ik mede gedeeld dat ik gewoon pech had dat ik geen credit card heb. Dus ze kunnen we wat met die klote service van hun.

Edit: dan moet ik inderdaad maar eens naar ubuntu gaan kijken. Zal me daar morgen daar eens wat meer op orienteren. Hopelijk is dat ook wat stabieler dan windows.

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 26-02-2010 22:32 ]

• aZuL2001
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 07-12 23:32
Geeft jou nog steeds geen vrijbrief om het op deze manier te doen.

Had je voor die datum aktiever moeten zijn om een creditcard te vinden.

Beetje Calimero gedrag imho.

Abort, Retry, Quake ???

• ObAt
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 20-12 00:56

ObAt

Loading...

Ik snap dat niet iedereen een creditcard heeft en dat niet iedereen hem wilt aanmaken om maar een keer iets te betalen. Er bestaan tegenwoordig wel 'virtuele creditcards', misschien een tip :)

Ik had het zelfde probleem en heb toch is geprobeerd om de gepirate versie erop te zetten, resultaat was een wit scherm met 'ERROR' in het rood (deze kreeg ik na het opnieuw opstarten na de installatie). 3 maal geprobeerd met compleet formateren. Het kan zijn dat het aan het schijfje lag maar de kans is klein.

Mijn dagelijkse spamdosis is te lezen op http://twitter.com/#!/ObAtG

• da_PSI
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 20-12 14:54
Verwijderd schreef op vrijdag 26 februari 2010 @ 22:31:
Ik heb nu geen recht meer op dat schijfje, aangezien ik dat voor 31 januari besteld moest hebben. Tevens heb ik eind vorig jaar al eens naar Microsoft gebeld. Toen kreeg ik mede gedeeld dat ik gewoon pech had dat ik geen credit card heb. Dus ze kunnen we wat met die klote service van hun.

Edit: dan moet ik inderdaad maar eens naar ubuntu gaan kijken. Zal me daar morgen daar eens wat meer op orienteren. Hopelijk is dat ook wat stabieler dan windows.
Wat je zegt; Dus ze kunnen we wat met die klote service van hun.

Daar heb ik juist andere ervaringen mee. Mijn oom heeft ergens December 2009 ook een laptop gekocht in NL. Echter gaat mijn oom/tante altijd op vakantie de maand Dec/Jan. Hij had MS gebeld, met deze mededeling. En hij kon hem nog gewoon in Febr. betalen via mijn CC.

Maja, altijd makkelijk gal spuwen.
Heb je geen "echte" credit card, er zijn ook pre-paid credit cards.

[ Voor 3% gewijzigd door da_PSI op 26-02-2010 22:40 ]

• Brilsmurfffje
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

Ik vind het triest als iemand een zelf een fout maakt en er dan andere de schuld van gaat geven.

Dit is een oplossing voor in de toekomst:
http://www.creditcard-creditcards.nl/prepaid-creditcard

En dit is een oplossing voor nu:
http://www.ubuntu.com/

Of zoals ik eerder zei
brilsmurfffje schreef op vrijdag 26 februari 2010 @ 22:22:
je kan ook een upgrade kopen in de winkel of bij slim (aangezien je student bent moet dat kunnen, even vragen op school)

• RemcoDelft
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 03-05 10:30
brilsmurfffje schreef op vrijdag 26 februari 2010 @ 22:54:
Dit is een oplossing voor in de toekomst:

En dit is een oplossing voor nu:
^^ Nu dit topic toch is opgelost even fanboy spelen: fixed :)

Maar serieus: ik verbaas me erover dat "een OS" "in de winkel" nog steeds grofweg hetzelfde kost als 10-20 jaar geleden, ondanks de veeeeeeel grotere oplage! Net als een commerciele tekstverwerker: je doet er hetzelfde mee als 15 jaar geleden, het ziet er iets gelikter uit, maar het is niet goedkoper geworden. Raar, als je dat vergelijkt met hardware.
* RemcoDelft ziet niets in betalen voor software... Helaas ontkom ik er bij aanschaf van een laptop niet aan, en ondersteun ik daarmee verplicht iets wat ik niet gebruik. Aan de andere kant zal ik maar denken dat die software vrijwel volledig door bloatware betaald wordt, en ik daar ook geen last van heb :)

Verwijderd

Het allerhandigst en makkelijkste = gewoon ook al hierboven genoemd, iemand met een creditcard laten betalen en diegene contant geld geven dat die hem weer kan stortten. Dan ben je ook gelijk af van dat kopie gezeik. ;)

Verwijderd

Hier is een doorklinklink naar een gratis probeerversie van Windows 7. De activeringsperiode kan 5 of 6 keer verlengd worden met steeds 10 dagen. De probeertijd van de geactiveerde versie is 3 maanden. Daarna is herinstallatie mogelijk op een schone schijf.

De link staat op de website van ComputerIdee. Dat geeft het idee dat het legaal is om deze versie te gebruiken. De verlenging van de activatietijd is technisch mogelijk. Deze verlenging wordt op verschillende sites op internet uitgelegd. Het is de vraag of MicroSoft de verlenging van de activeringstijd, herinstallatie en het gebruik van deze versie door niet-professionele ICT-ers op prijs stelt. Want op de site van Microsoft is deze probeerversie van Windows 7 alleen beschikbaar voor iemand, die opggeeft dat hij of zij beroepsmatig met ICT bezig is.

De installatie van Windows 7 kan de hersteloptie op de harde schijf van een laptop verwijderen.

[ Voor 62% gewijzigd door Verwijderd op 26-02-2010 23:54 ]

• DaMarcus
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 23-12 21:02

DaMarcus

Admin Harde Waren / Consumentenelektronica