Mijn systeem loopt om de haverklap vast, dit gebeurd heel vaak in games maar soms ook wanneer ik met andere applicaties als Photoshop bezig ben of zit te internetten. Dit uit zich in verschillende vormen:
1.Vastlopers bij games ( melding "program has stopped working" )
2. BSOD en vervolgens reboot
3. Compleet freezen van de desktop met als enige redmiddel de reset knop.
Aangezien dit probleem al vrij lang speelt en ik al veel verschillende dingen heb geprobeerd zal ik ten eerste even samenvatten wat ik zelf zoal heb geprobeerd en getest zodat jullie weten dat we alvast een aantal punten uit kunnen sluiten.
Verse install van Windows 7
Mijn pc was al traag omdat ik Windows 7 had geinstalleerd over mijn oudere Vista installatie. Nu heb ik voor Win Enterprise 64 bit gekozen.
Andere Videokaart
Van een collega kon ik een andere videokaart lenen met nagenoeg dezelfde specs ( GeForce 9800 GT i.p.v. mijn eigen 8800 GTS 320 mb ) maar ook met deze kaart liep de pc geregeld vast.
Andere voeding
Ik heb hier 2 voedingen liggen, een Thermaltake Butterfly 480 watt en een Enermax van ook 480 watt. Bij beide voedingen loopt de boel vast.
Alle aansluitingen, pci kaarten en geheugen modules gecheckt en goed aangeduwd.
Mocht ook niet baten
Spybot Search & Destroy gedraaid
Wel een aantal verdachte dingen gevonden, maar nadat ik die had verwijderd was het probleem er nog steeds.
AVG Antivirus
Geen virussen gevonden
Temps
Heb ik eerlijk gezegd nog niet al te veel naar gekeken maar als ik een cold boot doe dan is de CPU temp rond de 35 graden dus daar maak ik me geen zorgen over.
Videokaartdrivers geupdate naar de laatste versie
Haalde ook niks uit.
Systeem
Voor de volledigheid nog even de specs van mijn systeem:
Antec 300 kast
Asus P5B mobo
Intel Core 2 Duo E6600 @ stock speeds ( ik overclock alleen met stabiele systemen
)
3gb PC5300 Kingston ValueRam
EVGA GeForce 8800 GTS 320 MB
2 interne HD's ( 1x 160 GB en 1x 320 GB )
1 externe WD 1TB hd ( afkoppelen maakt ook geen verschil )
1 NEC DVD Drive
Zoals eerder gemeld heb ik alles op stock speeds draaien.
Dit zijn toch wel aardig wat stappen die ik zelf heb ondernomen maar het heeft allemaal niet geholpen.
1.Vastlopers bij games ( melding "program has stopped working" )
2. BSOD en vervolgens reboot
3. Compleet freezen van de desktop met als enige redmiddel de reset knop.
Aangezien dit probleem al vrij lang speelt en ik al veel verschillende dingen heb geprobeerd zal ik ten eerste even samenvatten wat ik zelf zoal heb geprobeerd en getest zodat jullie weten dat we alvast een aantal punten uit kunnen sluiten.
Verse install van Windows 7
Mijn pc was al traag omdat ik Windows 7 had geinstalleerd over mijn oudere Vista installatie. Nu heb ik voor Win Enterprise 64 bit gekozen.
Andere Videokaart
Van een collega kon ik een andere videokaart lenen met nagenoeg dezelfde specs ( GeForce 9800 GT i.p.v. mijn eigen 8800 GTS 320 mb ) maar ook met deze kaart liep de pc geregeld vast.
Andere voeding
Ik heb hier 2 voedingen liggen, een Thermaltake Butterfly 480 watt en een Enermax van ook 480 watt. Bij beide voedingen loopt de boel vast.
Alle aansluitingen, pci kaarten en geheugen modules gecheckt en goed aangeduwd.
Mocht ook niet baten
Spybot Search & Destroy gedraaid
Wel een aantal verdachte dingen gevonden, maar nadat ik die had verwijderd was het probleem er nog steeds.
AVG Antivirus
Geen virussen gevonden
Temps
Heb ik eerlijk gezegd nog niet al te veel naar gekeken maar als ik een cold boot doe dan is de CPU temp rond de 35 graden dus daar maak ik me geen zorgen over.
Videokaartdrivers geupdate naar de laatste versie
Haalde ook niks uit.
Systeem
Voor de volledigheid nog even de specs van mijn systeem:
Antec 300 kast
Asus P5B mobo
Intel Core 2 Duo E6600 @ stock speeds ( ik overclock alleen met stabiele systemen
3gb PC5300 Kingston ValueRam
EVGA GeForce 8800 GTS 320 MB
2 interne HD's ( 1x 160 GB en 1x 320 GB )
1 externe WD 1TB hd ( afkoppelen maakt ook geen verschil )
1 NEC DVD Drive
Zoals eerder gemeld heb ik alles op stock speeds draaien.
Dit zijn toch wel aardig wat stappen die ik zelf heb ondernomen maar het heeft allemaal niet geholpen.