Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DARKLORD
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22-01 21:17
Ik ben van plan om mijn macbook te encrypten. zodat wanneer deze gestolen is niet iedereen gelijk mijn documenten kan bekijken en vanwege de opgeslagen wachtwoorden in firefox

nu heb ik truecrypt al eens eerder gehad maar dat was met alleen winxp op m'n macbook zonder osx.
van de week heb ik osx en win7 geinstalleerd en wil ik weer gaan encrypten.

heeft iemand daar ervaring mee? moet ik heel de schijf encrypten, of iedere partitie apart. en werkt de bootloader wel met mac.

ik wacht liever even met zelf op eigen houtje dingen te gaan proberen, misschien hebben andere dit al voor mij gedaan ;)

:)

[ Voor 4% gewijzigd door DARKLORD op 26-02-2010 21:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ebia
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 02-06 15:21
Volledige systeem encryptie wordt door Truecrypt alleen ondersteunt op Windows partities. Als je eenzelfde functionaliteit wilt hebben voor SL kan je voor zover ik weet terecht bij slechts één programma: PGP Whole Disk Encryption.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LeVortex
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 12:16
Op W7 lukte disk encryption niet (ik doe alleen systeem partition) maar dat was met een oude TrueCrypt versie (op een oude W7 RC), misschien dat het met de nieuwe versie wel lukt maar dat kun je gewoon lezen op de site zelf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DARKLORD
ik ga het gewoon eens proberen. heb een volledige backup gemaakt via windows backup, als het misgaat moet ik volgens mij snel weer online zijn. ook van mac heb ik met timemachine een backup gemaakt.

jullie horen het nog :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DARKLORD
PGP kost wel een hoop geld :| 150dollar

maar https://row.store.pgp.com/whole_disk_encryption.html#

pgp zou ondersteuning hebben voor snow leopard met bootcamp :)
eens kijken voor een trial versie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

In Systeemvoorkeuren -> Beveiliging kan je met FileVault de thuismap versleutelen.

Dit is voor jouw doeleinden misschien niet genoeg, je moet sowieso de windowspartitie ook zelf doen nog dan, maar misschien voor andere mensen interessant die dit topic aanklikken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dionys0s
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 27-08 21:09
Verwijderd schreef op zaterdag 27 februari 2010 @ 16:47:
In Systeemvoorkeuren -> Beveiliging kan je met FileVault de thuismap versleutelen.

Dit is voor jouw doeleinden misschien niet genoeg, je moet sowieso de windowspartitie ook zelf doen nog dan, maar misschien voor andere mensen interessant die dit topic aanklikken.
Filevault is niet echt aan te raden, het vertraagd je systeem en je bestanden kunnen alleen gebackupt worden als je uitgelogd bent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sOid
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
dionys0s schreef op zaterdag 27 februari 2010 @ 18:06:
[...]

Filevault is niet echt aan te raden, het vertraagd je systeem en je bestanden kunnen alleen gebackupt worden als je uitgelogd bent.
Encryptie heeft sowieso een vertragende werking.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DARKLORD
het wordt maar gewoon weer truecrypt, maar dan alleen op win7.
gebruik windows toch het meest. op mac staat geen belangrijke info. :)

pgp kopen heb ik geen zin in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DARKLORD
cyclische redundantie fout... schijf maar even terugsturen. wilde win7 doen, en daarna mac ook maar proberen. maar wordt voor later dus. gelukkig ben ik snel terug online door timemachine en windows backup
Pagina: 1