Provider Tweak start met alles-in-één-glasvezeldienst

Pagina: 1
Acties:

• vr6-only
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 14:43
Tweak, dat in 2002 onder de naam TweakDSL aan Tweakers.net ontsproot maar al jaren geleden werd verzelfstandigd, maakt gebruik van het glasvezelnetwerk van KPN.

Dat klopt niet! Het netwerk wordt gelegd door Reggefiber namens Glashart en is dus van Glashart. Overal waar momenteel FTTH wordt uitgerold, word het namens Glashart gedaan! Enschede, Almere, Leeuwarden, Meppel, Amsterfoort, Eindhoven etc, allemaal Glashart.

Gelieve deze fout corrigeren.

[ Voor 16% gewijzigd door vr6-only op 26-02-2010 20:57 ]

It ain't stupid if it works!

• woekele
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online

woekele

woekele

Ik heb niks met het ariktel te maken, maar reageer even uit interesse: volgens mij wordt in Enschede zowel door KPN als door Concepts ICT glas geleverd (afhankelijk van je adres). Doen ze dit dan allebei via het netwerk van Glashart?

[ Voor 18% gewijzigd door woekele op 26-02-2010 22:29 ]

• Kees
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 22-12 10:41

Kees

Serveradmin / BOFH / DoC
ik heb niets van concepts ict ontvangen, alleen glashart, en daar zit als enige provider kpn op.

"Een serveradmin, voluit een serveradministrator, is dan weer een slavenbeheerder oftewel een slavendrijver" - Rataplan

• vr6-only
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 14:43
Concepts-ict levert inderdaad diensten over het oude Casanet netwerk. Dat netwerk ligt in de wijk Roombeek en wordt op den duur geintegreerd met het Glashart netwerk. In het zuiden van Enschede heeft KPN een aantal jaren terug ook een FTTH netwerk gelegd onder de naam KPN Glasnet. Dat netwerk is zo goed als dood en wordt momenteel opnieuw gebouwd door Glashart. Het is de bedoeling dat Enschede één uniform netwerk krijgt.

Waar momenteel FTTH in Enschede wordt uitgerold, gaan KPN en nu Tweak de diensten leveren. Binnenkort komt er nog één erbij. Welke mag ik nog niet meedelen.

It ain't stupid if it works!

• woekele
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online

woekele

woekele

Concepts-ict levert in ieder geval ook in het centrum van Enschede, niet alleen Roombeek, want m'n buren hebben het :) Maar dat is dus Casanet-netwerk, maar wordt straks ook Glashart. Okay, duidelijk.

En KPN heeft dus al wat glas aangelegd, maar dat wordt Glashart.

En Glashart is weer nieuwe FTTH aan het uitrollen.

En over het Glashart-netwerk gaan dus zowel KPN, Tweak als een onbekende derde diensten leveren.

Okay, ik ben weer helemaal bij wat betreft Enschede ;)

• MegaTronics
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 03-12-2021

MegaTronics

Chef WiFi Kabels

Hopelijk komt Tweak ook in de toekomst naar Lelystad als daar iedereen op de glasvezel zit.

Vroeger, toen de Batavieren nog met zijn vijven waren.

• Dxue
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 13:55

Dxue

PSN:EvilDrunk

helaas kan niet iedereen die op het glashart zit, het nieuwe abonnement van tweak afsluiten. ik zit in enschede zuid en ben zeeeeeeer geinteresseerd in het goedkopere en betere pakket van tweakdsl dan het huidige pakket dat ik heb (of welk ander pakket dat indertijd werd aangeboden, het kan niet tippen aan de nieuwe pakketten van tweakdsl).

waarom kunnen ze niet ook leveren aan de mensen die in zuid zitten? ik zat bij de eerste groep huizen die werden aangesloten op glashart en kom er eigenlijk het slechts vanaf, aangezien ik nu vast zit aan mijn huidige provider, tenzij ik terugga op adsl of kabel. er is geen mogelijkheid tot het switchen van provider en na een kleine 3 jaar mag dat eigenlijk toch wel verwacht worden dat er andere providers mogen aanbieden? want als het nu niet naar wens is, heb je geen keus dan alle aansluitkosten te betalen om een oude verbinding weer te herstellen, om in de toekomst nogmaals aansluitkosten te betalen om weer terug op glasvezel te komen :S.

arghh, hoop dat ze dat ene stekkertje snel doortrekken zodat tweakdsl ook in enschede zuid mag leveren!

Het geheim van het handhaven van een succes berust vaak op het succes van het handhaven van een geheim.

• Kain_niaK
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 08-01 20:46

Kain_niaK

Mijn hobby is niet werken

offtopic:
Kunnen die hollanders niet eens naar België komen met hun ondernemings drift.
Jullie leggen gewoon supersnelle glasvezel netwerken aan waar dan ook nog eens verschillend providers hun diensten aanbieden.
Waarom zijn er geen belgen die zoiets is in een gemeente voorstellen.
Gewoon alle inwoners vragen en als 40% intekent het netwerk uitrollen.
Belgen missen die ondernemings drift van onze hollandse vrienden.
Word altijd zo jaloers als ik dit soort topics lees. :9~
Zit ik straks met mijn 100/5 fibernet voor 99€ ... (en een datalimiet maar die verdwijnt hopelijk rond de zomer)

en daar heb ik mijn beroep van gemaakt

• RoRoo
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 20-11 14:08

RoRoo

Certified Prutser

edit.. hoort hier volgens mij niet :$

[ Voor 97% gewijzigd door RoRoo op 03-03-2010 10:52 ]

It's not DNS. There's no way it's DNS. It was DNS. --The Sysadmin haiku

• Dwazer
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 15-11 04:45
Hilversum kunnen ze leveren :)

Bestelling geplaatst voor een 50/50 abbo'tje :)

[ Voor 45% gewijzigd door Dwazer op 04-03-2010 13:12 ]

• Olaf
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 23-07-2024
Nog voor de volledigheid: het is inderdaad het netwerk van Glashart terwijl KPN Wholesale de diensten aan Tweak levert. Aangepast inmiddels.

• onedutch
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 22-12 18:36
Welke mag ik nog niet meedelen.
Hoi VR6,

Inmiddels ligt de vezel ook in mijn meterkast, AP6 (waarop ik ben aangesloten) in Enschede schijnt zeer binnenkort actief te worden. Nou ben ik alleen nog benieuwd of je al mag vertellen welke aanbieder als 3e bezig is zijn/haar diensten aan te bieden in Enschede (een PM mag ook..) Een advies dat wellicht Tweak de beste prijs/snelheid heeft is uiteraard ook voldoende!

Groetjes Tukker Tom

• Dwazer
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 15-11 04:45
Dwazer schreef op donderdag 04 maart 2010 @ 12:46:
Hilversum kunnen ze leveren :)

Bestelling geplaatst voor een 50/50 abbo'tje :)
Vrijdag a.s. komen ze leveren :)
Zal hier wel een post doen hoe het gegaan is :)

[ Voor 9% gewijzigd door Dwazer op 31-03-2010 12:32 ]

• Rataplan
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Rataplan

per aspera ad astra

Folks, dit is het Geachte Redactie-forum en daar bespreken we geen ervaringen :) Daarvoor moet je in Internetproviders en Hosting zijn. Hier alleen feedback over de nieuwsberichten svp.

Journalism is printing what someone else does not want printed; everything else is public relations.

Pagina: 1