Geen bass in windows 7

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThomasSchrader
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 17-09 16:19
Vandaag de Logitech Z-5500 aangeschaft en aangesloten. Echter heb ik geen bass! En dat terwijl dit setje toch bekend staat om ze aanwezige bass. Ik heb een Gigabyte moederboard GA-770TA-UD3 met realtek onboard chip. Als ik via de remote op test druk is de subwoover duidelijk werkend.

Alleen als ik me speaker configureer in de Realtek manager dan is er alleen tijdens het test bass aanwezig. Maar tijdens muziek (windows media player of youtube etc.) Geen bass. Mijn vraag dan ook hoe moet ik verder? Heb de drivers opnieuw geinstaleerd alleen me subwoover blijft stil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ThomasSchrader schreef op vrijdag 26 februari 2010 @ 20:24:
Vandaag de Logitech Z-5500 aangeschaft en aangesloten. Echter heb ik geen bass! En dat terwijl dit setje toch bekend staat om ze aanwezige bass. Ik heb een Gigabyte moederboard GA-770TA-UD3 met realtek onboard chip. Als ik via de remote op test druk is de subwoover duidelijk werkend.

Alleen als ik me speaker configureer in de Realtek manager dan is er alleen tijdens het test bass aanwezig. Maar tijdens muziek (windows media player of youtube etc.) Geen bass. Mijn vraag dan ook hoe moet ik verder? Heb de drivers opnieuw geinstaleerd alleen me subwoover blijft stil.
Heb je hem optisch aangesloten? Of kan je deze ook met 3 jack kabels aansluiten? Als het laatste waar is moet je naar je configuratiescherm gaan van realtek en dan kan je laagbeheer inschakelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThomasSchrader
Hij is aangesloten via de 3 jack kabels, ik kan alleen niks vinden over laagbeheer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrEvil1986
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 29-07 11:43
Windows 7, en ook Windows Vista hebben t.o.v. Windows XP een ander geluidsmodel, waardoor stereo mp3's niet automatisch worden gesplit over alle speakers.

Wat speel je af?
Waarmee test je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjDuivert
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 23-05 14:31
Wel 5.1 aangegeven in Configuratiecentrum/Control center? Dat moet ik bij mij wel doen voordat ie analoog 5.1 gaat uitzenden anders doet mijn versterker ook niets. Ik heb wel Xonar waarbij de drivers dat niet automatisch doen, ik weet niet of Realtek dit wel meteen goed doet?

2600K - 4.6G|8GB 1333|P8P67 EVO|Club3D 4870 1G OC|2x 2493HM|DasKeyboard Ultimate|Logitech G5|Lian-Li PC-A71b + demping|Intel 510 120G|WD Black 1TB + Green 2TB|Be-Quiet P7-Pro 850W|Xonar D2x|Phonar Ethos R 100G EdMa|Music Hall DAC25.3 + A15.2|AKG K701

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ThomasSchrader schreef op vrijdag 26 februari 2010 @ 21:35:
Hij is aangesloten via de 3 jack kabels, ik kan alleen niks vinden over laagbeheer?
Rechts onderin zie je als het goed is een oranje speakertje (anders even op het pijltje drukken om non active apps omhoog te halen.) Daar druk je op dan zie je onder de speakeropstelling staan center en sub uitgang omdraaien een ook laagbeheer inschakelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hugoy
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 19-08 23:08
zie http://www.neowin.net/for...7429-1174431768_thumb.jpg maar dan geen speaker fill, maar enable bass management

edit: probeer bij die instellingen ook speakers met volledig bereik uit te zetten voor achter (en voor, als nodig)speakers, dit lost het misschien wel op. Dus laagbeheer aan en uit proberen, en de speakers niet op volledig bereik.

[ Voor 47% gewijzigd door hugoy op 26-02-2010 22:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThomasSchrader
Bedankt voor de input, alleen heb ik nog steeds geen bass. Ik speel muziek af via windows media player en vlc maar beide geven geen subwoover geluid. Stomme is dat als ik in de realtek applicatie op test druk ik wel een hele zachte bass toon heb. (zelf als ik die via de logitech control panel op max zet) Iemand nog ideen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ThomasSchrader schreef op vrijdag 26 februari 2010 @ 22:10:
Bedankt voor de input, alleen heb ik nog steeds geen bass. Ik speel muziek af via windows media player en vlc maar beide geven geen subwoover geluid. Stomme is dat als ik in de realtek applicatie op test druk ik wel een hele zachte bass toon heb. (zelf als ik die via de logitech control panel op max zet) Iemand nog ideen?
Download eens een 5.1 testfilmpje van internet. Of download een 5.1 trailer en kijk dan is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThomasSchrader
Verwijderd schreef op vrijdag 26 februari 2010 @ 22:12:
[...]

Download eens een 5.1 testfilmpje van internet. Of download een 5.1 trailer en kijk dan is.
Alles wordt goed weergegeven, elke speaker het juiste geluid alleen gewoon geen bass. Zelf na het aanpassen van bovenstaande settings. Als ik de oranje stekker (van de subwoover) in de pc druk dan krijg ik wel goede bass. (alleen dus geen normaal geluid.) Iemand nog ideeen?

Update: Nu diverse bestanden geprobeerd. Als ik de subwoover helemaal open zet en vervolgens een zeer luid bass nummer neem. Krijg ik een redelijke bass. Alleen dit is wel erg beperk, als ik de reviews lees zou hij een zeer luide bass moeten geven. Is dit nergens in te stellen? Onder speakers en dan advance heb ik de bass al op 100% staan

[ Voor 25% gewijzigd door ThomasSchrader op 26-02-2010 22:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hugoy
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 19-08 23:08
Al gekeken naar mijn edit? (volledig bereik uitzetten) het is zeker weten een software probleem dit, en het is ook zeker niet aan te raden om dit te proberen met je subwoofer helemaal open, want dan kunnen je oren er zomaar uitknallen ;) Mocht dit het ook niet oplossen kun je misschien kijken of je hem digitaal kunt aansluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blord
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 15-09 08:03

Blord

Hello Kitty !

Het kan ook een hardware probleem zijn. Mischien is je sub-woofer kapot DOA. Sluit maar aan op een HT-receiver als je dat hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThomasSchrader
Blord schreef op zaterdag 27 februari 2010 @ 00:02:
Het kan ook een hardware probleem zijn. Mischien is je sub-woofer kapot DOA. Sluit maar aan op een HT-receiver als je dat hebt.
Als ik de test knop indruk op me logitech remote krijg ik wel een heldere bass te horen, dus het lijkt wel softwarematig te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThomasSchrader
hugoy schreef op vrijdag 26 februari 2010 @ 22:01:
zie http://www.neowin.net/for...7429-1174431768_thumb.jpg maar dan geen speaker fill, maar enable bass management

edit: probeer bij die instellingen ook speakers met volledig bereik uit te zetten voor achter (en voor, als nodig)speakers, dit lost het misschien wel op. Dus laagbeheer aan en uit proberen, en de speakers niet op volledig bereik.
Alles geprobeerd alleen bass blijft terleurstellend, ga nu toch twijfelen aan een mogelijke hardware fail in de subwoover, ik heb geen referentie matriaal dus kan moeilijk oordelen over de kwaliteit van de subwoover.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saturnus
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online
Probeer dan S/PDIF aan te sluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pogostokje
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 16:50

Pogostokje

* twiet *

ThomasSchrader schreef op vrijdag 26 februari 2010 @ 22:31:
Als ik de oranje stekker (van de subwoover) in de pc druk dan krijg ik wel goede bass. (alleen dus geen normaal geluid.)
Waar steek je die stekker dan anders in als hij niet in de PC zit?
Ik bedoel, je hebt toch wel je subwoofer aangesloten?

... ook ik heb soms per ongeluk gelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rvanlaak
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 10:52
Ik had een tijdje geleden ook zo'n vaag probleem. Bij mij was het toen een effect van de equalizer welke was ingeschakeld, deze is te vinden onder het tabje "Geluidseffect" bij de betreffende output.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThomasSchrader
Pogostokje schreef op zaterdag 27 februari 2010 @ 01:29:
[...]

Waar steek je die stekker dan anders in als hij niet in de PC zit?
Ik bedoel, je hebt toch wel je subwoofer aangesloten?
Normaal zit hij in de oranje input. Maar dan is de bass dus teleurstellend. In de groene krijg je er wel redelijk geluid uit maar nog niet goed. Ik denk dat het toch de hardware zelf is. Heb tenslotte elke andere softwarematige optie geprobeerd.
Pagina: 1