Hij is kort en hij is krachtig: ik stel voor om productreviews van users op dezelfde manier te beoordelen als op de andere plaatsen waar users kunnen modereren. Volgens mij is het nu namelijk met een weging van 1 voor iedereen geregeld. Dus denk ik dat het een goed uitgangspunt zou zijn om de zaken gelijk te trekken. Tweakers die vaker op de site komen en een zwaardere modstatus hebben, zouden meer invloed moeten hebben op de score. Wat vinden jullie?
De moderatiesysteem voor de reacties is niet gepast voor productreviews. Ik zie ook niet het voordeel van een weging aanbrengen in de beoordelingen van gebruikers. Bij het moderatiesysteem doen we dit om onervaren moderators minder invloed te geven. De problemen die bij het moderatiesysteem van de reacties spelen (zoals papegaaimodden en meningmodden) spelen niet bij de productreviews.
Daar had ik nog even niet aan gedacht, wat betreft papegaai- en meningmodden. Uiteraard kan je hier dan wel tegenover zetten dat de invloed van ervaren modders best een impact mag hebben op de score van een productreview, of heb je hier nog argumenten voor? Ik bedoel dit niet zozeer om problemen uit de weg te gaan maar om mensen die vaker aanwezig en actief zijn, een slight edge te geven op dit soort gebieden. Ervaring / activiteit mag best beloond worden met een iets grotere inspraak, niet?
Ervaring mbt. het modden van reacties lijkt me toch iets heel anders dan het beoordelen van een productreview(/artikel) door een andere gebruiker? Dus als je dat goed aan zou willen pakken zou je daar weer opnieuw moeten beginnen met iemand niveau meten, zoals we dat met de promods etc. bij reacties doen?
God, root, what is difference? | Talga Vassternich | IBM zuigt