Geen toegang tot netwerk printer onder windows 7

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marco1982
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 10-02 22:55
Beste,

Ik heb sinds enige tijd een mijn desktop voorzien van Windows 7 en alle randapparatuur geinstalleerd.
Een printer Canon MP810 multi (printer, scanner etc)...
Het printen op de dekstop werkt prima, nu heb ik de printer gedeeld, en aan mijn Laptop toegevoegd als netwerk printer, onder Win XP werkte het prima.

Nu heb ik mijn Laptop voorzien van Win 7 en probeer mijn netwerk printer toe te voegen aan mijn laptop echter krijg ik steeds de volgende foutmelding:
"Kan geen verbinding maken met printer. Toegang geweigerd"

Zelfs als ik de Laptop en PC via thuisgroepen verbind krijg ik de foutmelding.

Drivers op de computer zijn up to date, laatste drivers via canon gedownload voor Win 7...

Wie kan mij helpen?

Groet Marco

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Veel mensen hebben dit probleem, en een oplossing is moeilijk te vinden.
Ik heb een XP machine met een HP officejet V40. Mijn dochter een WIN7 laptop, en zij moet ook wel eens printen. De PC's zijn gekoppeld via een router.
Ik wil niet upgraden naar windows 7 en geen extra printer kopen!
Onderstaande blijkt te werken!
(Met dank aan http://wiki.science.ru.nl/cncz/Printers_en_printen) tekst enigszins aangepast.

Afdrukken vanaf Windows 7 machine via netwerk naar een printer aan een XP computer lukt vaak niet.
Dit is een lapmiddel voor Windows 7 (32bit en 64bit).

Maak eerst een map aan op de computer met de printer, geef deze een naam (bijvoorbeeld printerserver) en zet deze map via eigenschappen op "delen". Deze gedeelde map ziet de Win7 computer straks als een netwerkschijf.
Plaats in de map een tekstdocument met de titel: map niet verwijderen, nodig voor netwerkprinten.

Zet via configuratiescherm -printers en faxapparaten- de eigenschappen van de printer op delen, en noteer de share-naam van de gedeelde printer.

Koppel een netwerkschijf aan van de printerserver of de XP machine waar de printer aan hangt, dan zie je namelijk een foutmelding als er iets mis is met je loginnaam of wachtwoord.
Alleen de printer aankoppelen, zonder gebruik te maken van de netwerkschijf, laat deze foutmelding vaak niet zien.

Aankoppelen van een netwerkschijf kan in 'Windows Verkenner'.
Voer onderstaande handelingen uit op de Windows 7 computer zonder printer:
• Klik 'Start' -> 'Computer' om Windows Verkenner te starten.
• In de menubalk klik op 'Tools' -> 'Map Network Drive...'.
• Selecteer een 'Drive:' letter en voer \\naam-hostcomputer+naam-gedeelde-map in bij het 'Folder:' veld.
o Vink 'Reconnect at logon' aan als je de printer regelmatig gebruiken wilt.
o Vink 'Connect using different credentials' aan als je PC loginnaam en wachtwoord niet overeenstemmen met je netwerk account.
Een loginnaam/wachtwoord dialoog zal dan later verschijnen. Vul je loginnaam en wachtwoord in.
• Klik 'Finish'.

Voeg een nieuwe printer toe. Geen netwerkprinter!
• Klik 'Start' -> 'Devices and Printers'. Selecteer 'Add a printer'.
• Kies 'Add a local printer'.
• Selecteer 'Using an existing port:' 'LPT1:'(Printer Port)'.
• Selecteer een geschikte driver voor de printer die je wilt installeren. Klik 'Next'.
• Voer de naam in bij 'Printer name', klik 'Next'. De driver wordt geïnstalleerd.
• Klik 'Do not share this printer', klik 'Next' en uiteindelijk 'Finish'.

Op dit punt aangekomen, heb je een locale printer geïnstalleerd. Nu moeten we de 'Printer Port' wijzigen om de printer op het netwerk te bereiken.
• Klik 'Start' -> 'Devices and Printers' and rechts klik de geïnstalleerde printer.
• Selecteer 'Printer properties'.
• In het Properties venster selecteer het tabblad 'Ports'. Klik 'Add Port...',
• Selecteer 'Local Port', klik 'New Port...'.
• Voer “\\naam-hostcomputer+naam-gedeelde-map+sharenaam-gedeelde-printer” in bij het tekst veld.
• Klik enkele malen 'Ok' of 'Close'.

Je zou moeten kunnen printen.