Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik ben sinds halfjaar de eigenaar van een 5850 van powercolor, en heb er eigenlijk nooit problemen mee gehad.

Sinds kort verspringt me beeld opeens en zijn alle kleuren raar alles is fel roze/groen en dit gebeurt zowel als ik aan het browsen ben of een spel aan het spelen bent, zodra ik me resolutie veranderd of alt tabbed uit een spel is het weg.

Ook als ik me tv van hdmi 1 naar hdmi 2 veranderd zijn de kleuren weer normaal. Dit gebeurde nadat ik windows 7 opnieuw had geinstalleerd.

Ik heb alle drivers geprobeert en het probleem verhelpt zich niet ( Tussen het installeren van de drivers Driversweeper in safe mode gebruikt).

Ik heb het volgende systeem:
Moederbord: Msi P55-GD65
Proccessor: Core I5 750
Geheugen: OCZ 4gb DDR3-1600
Videokaart: Powercolor 5850
Voeding: Coolermaster Silentpower 700w

Ik heb ook geprobeert om een print screen te maken als het probleem zich voordeet maar de printscreen vertoont de normale kleuren. Ik zal proberen om er een foto van te maken en die hier te posten.

Mijn vraag is dus of iemand weet wat hier aan de hand is, en/of hoe ik dat kan verhelpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nedernakker
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 16-11-2024
probeer eens een andere dvi/hdmi kabel...

Ryzen 7 5700G // 3060 Ti // 32 GB 1600 MHz // 1 TB NVMe // 2 TB SATA // 2x 2560x1440 @75 hz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
nedernakker schreef op vrijdag 26 februari 2010 @ 18:58:
probeer eens een andere dvi/hdmi kabel...
Ah bedankt voor de tip, Ik heb er nu een andere kabel ingedaan. Is even kijken of het nu nog steeds problemen oplevert.

bedankt voor de snelle reactie :)

Edit: Ik heb nu een andere kabel geprobeert en het probleem komt nog steeds terug. Misschien een ander idee wat dit probleem kan veroorzaken ?

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 26-02-2010 20:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastFred
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 16-09 22:02
Wat zijn de temperaturen van de videokaart? Onder idle en onder load graag! Even GPU-z downloaden -> installeren en een logje laten maken tijdens surfen en tijdens gamen.

Want bij "zijn alle kleuren raar alles is fel roze/groen" denk ik aan artifacts = dooie kaart = RMA gevalletje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik ga ff GPU-z alles laten loggen en zal het hier posten nadat ik een paar uur heb gelogt.

Ik moet wel zeggen dat ik hiervoor een driver 9.XX versie had en nu ben ik naar de 10.xx al hoewel het raar zou zijn dat met een nieuwere versie zulke problemen zijn zal het niet de eerste keer zijn met ATI's drivers. Ik zal nog even kijken of het met de oudere drivers die ik hiervoor had opgelost is.

Ook lijkt het me raar dat me kaart precies stuk is nadat ik windows opnieuw heb geinstalleerd hiervoor had ik er namelijk geen problemen mee.

In iedergeval ga ik alles even loggen en hopelijk komt er dan wat meer duidelijkheid uit

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 26-02-2010 21:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Nou ik heb nu een tijdje lopen loggen, en onder idle word tie niet warmer dan 30 graden en onder load niet warmer dan 59/60.

Ik heb de complete log ff geupload op rapidshare, misschien dat het jullie meer vertelt dan dat het mij doet :)
http://rapidshare.com/files/356638103/GPU_5850_Log.txt.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb ook heel wat problemen gehad met de powercolor radeon 5850.
Bij mij loopt alles nu goed onder W7 met drivers 9-12, en ik ga deze dus ook niet meer updaten.

Probeer of het met 9-12 ook nog zo is, powercolor lijkt me wat gevoeliger voor drivers, maar van 9-12 weet ik zeker dat die goed werkt.

Kijk even of andere software ook video drivers heeft geïnstalleerd, bij mij bleek pinnacle studio 12 de boosdoener te zijn, deze installeert nl. ook een videodriver.

greetz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
bedankt voor de reply ik heb momenteel weer 9.10 geprobeerd het probleem doet zich wel voor maar ik heb nu wel geen strepen meer in beeld (wat ik wel had met de 10.xx drivers) Ik ga 9.12 nu proberen en kijken of het probleem verholpen is.

Ik heb trouwens geen software erop staan met custom video drivers. Heb namelijk een fresh install en enige wat er momenteel opstaat is WoW, firefox & VLC wat allemaal geen aparte drivers installeerd.

Raad je me aan om de 9.12 met hotfix of zonder te proberen ?

Edit: Met drivers 9.12 doet het probleem zich nog steeds voor. Enig ander idee wat dit is ?

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 27-02-2010 17:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[b][message=33546775,noline]

Raad je me aan om de 9.12 met hotfix of zonder te proberen ?

Edit: Met drivers 9.12 doet het probleem zich nog steeds voor. Enig ander idee wat dit is ?
zou eerst zonder proberen, maar lees in je edit dat het niet veel verschil maakt.

probeer de kaart eens in een ander systeem, bijv. van een kennis, en kijk of je even een andere kaart van iemand kan lenen (hoeft niet persé een 5850 te zijn) en kijk of het probleem zich nog steeds voordoet.
probeer step by step uit te schakelen wat het probleem zou kunnen zijn, als je kaart in een ander systeem wel goed werkt, ligt het niet aan je kaart.... enz.
met een ander kaart dezelfde probleem? dan is er in je systeem iets anders aan de hand.

dus met elimineren kom je al een heel eind!

good luck en grtz
Pagina: 1