Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zorro15
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 04-09-2024
Hoi,

Wij hebben een draadloos netwerk. Daar zitten 2 laptops op en 1 printer (Canon Pixma MP620).
Ik heb de printer via laptop A geinstalleerd met een usb.
Daarna volgens de aanwijzingen printer losgekoppeld en op de plaats van bestemming gezet.

Laptop B kan wel printen, Laptop A niet.
Zodra ik wil printen dan geeft de status "printer not responding".

Waar kan dit aan liggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 346195

- Hebben beide laptops de bijbehorende drivers?
- Wordt de printer draadloos gebruikt? (Ik ga uit van wel, maar beter even vragen. Soms mensen delen wireless printers gewoon via USB, heerlijk om dan het probleem te vinden als je van wireless uitgaat :) )
- Kunnen laptop A en Laptop B de printer pingen?
- Zit er enige vorm van beveiliging op het netwerk\printer (Firewall, Wiki encryptie)?

[ Voor 11% gewijzigd door Anoniem: 346195 op 26-02-2010 18:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wasted247
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 18-12-2024
Verwijder en installeer hem eens opnieuw op laptop A, mogelijk probeert deze nog via USB te printen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zorro15
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 04-09-2024
Dank voor jullie reacties.
Excirial: De laptops hebben de drivers.
Het probleem was er eerder ook al, maar we hebben een nieuwe router geinstalleerd en omdat ik dus toch aan het installeren was ben ik ook de printer opnieuw gaan installeren.

Eerder was de printer ook geconfigureerd via laptop A, maar zag laptop A hem niet meer. Laptop B ziet de printer wel.

De printer wordt inderdaad draadloos gebruikt. Printer staat boven, beide laptops tegenover elkaar op tafel beneden.

(domme vraag) hoe moet ik pingen?

Beide laptops hebben Bitdefender.

Wasted: moet ik hem daarvoor opnieuw installeren? Is er neit ergens een instelling??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 346195

Pingen:
  1. Druk op start => Uitvoeren (Windows knop + R werkt ook).
  2. Typ in het uitvoeren scherm "cmd.exe" , uiteraard zonder de dubbele quotes.
  3. Typ in de dos prompt vervolgens "Ping <Ipadress>", zonder quotes, en vervang hierbij het IP adres met het IP adres van de desbetreffende printer.
Tweede probeersel:
  1. Open het configuratiescherm.
  2. Ga naar het Printers gedeelte - afhankelijk van de windows versie en de instelling van het configuratiescherm kan het onder een ander icoon staan, meestal "Hardware en geluiden"
  3. Klik op "Printer toevoegen" en probeer eens een netwerk of draadloze printer te zoeken - vista heeft hiervoor een apart icoontje.
Wat Wasted247 zegt kan inderdaad heel goed. Aangezien je eerst de printer op USB aangesloten hebt gehad kan het zijn dat je PC lokaal probeert te printen. Toen ik mijn oude canon 520 verplaatste moest ik ook de printer opnieuw instellen omdat de PC in de overtuiging was dat deze nog lokaal op de USB zat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MicGlou
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 20:45
Anoniem: 346195 schreef op vrijdag 26 februari 2010 @ 20:54:
Wat Wasted247 zegt kan inderdaad heel goed. Aangezien je eerst de printer op USB aangesloten hebt gehad kan het zijn dat je PC lokaal probeert te printen. Toen ik mijn oude canon 520 verplaatste moest ik ook de printer opnieuw instellen omdat de PC in de overtuiging was dat deze nog lokaal op de USB zat.
Nee, voor een correcte installatie van de printer moet de printer eerst aangesloten zijn via USB... ik heb al diverse MP620 geinstalleerd namelijk, het is onderdeel van de procedure bij de installatie.

Dit draadje heeft overigens niet zoveel zin, er wordt bij de printer een heel mooi tooltje geleverd waarmee je de printer binnen een minuut weer in het netwerk heb zitten... Dit is een typisch gevalletje: RTFM!
Pagina: 1