[Win7] Intel chipset drivers upgraden op een 975X bord*

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Monda
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 09-09 23:45
Ik probeer al een tijdje de drivers van de volgende onderdelen te updaten naar versie 9.1.1.1016:

- Intel(R) 82801 PCI Bridge - 244E

- Intel(R) 975X Memory Controller Hub - 277C

- Intel(R) 975X PCI Express Root Port - 277D

Dit lukt niet via infinst_autol van Intel en blijven versie 6.1.7600.16385.

Infinst_autol heeft bijvoorbeeld wel de drivers van deze controller geinstalleerd:

- Intel(R) ICH7 Family LPC Interface Controller - 27B8

Ik heb al geprobeerd om het handmatig te doen en de infinst_autol te selecteren, maar dat werkt niet.

Heb ook al geprbeerd om de drivers te verwijderen, maar bij reboot gaat Windows 7, automatisch versie 6.1.7600.16385 installeren.

Iemand enig idee hoe ik dit voor elkaar kan krijgen

PSN: Mondaatje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16:41
Wat werkt er niet, dat je probeert te updaten? Snelheid zal je er namelijk niet mee winnen, in de package zit namelijk geen enkele driver, hiervoor worden de standaard in het OS aanwezige drivers gebruikt. Wat gebeurt er trouwens als je via apparaatbeheer de drivers met 't handje probeert up te daten?

[ Voor 30% gewijzigd door Nielson op 26-02-2010 17:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

en maar weer een keer een titelfix - probeer nou zelf een keer een goeie topictitel te verzinnen in plaats van die halve kreten die veel te vaag zijn?

Wil je die drivers installeren omdat je een probleem hebt met de in-box driverset?
En waarom neem je de oudere versie in plaats van de 9.​​1.​​1.​​1025 die Intel zelf aanbiedt?

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Monda
alt-92 schreef op vrijdag 26 februari 2010 @ 17:32:
en maar weer een keer een titelfix - probeer nou zelf een keer een goeie topictitel te verzinnen in plaats van die halve kreten die veel te vaag zijn?

Wil je die drivers installeren omdat je een probleem hebt met de in-box driverset?
En waarom neem je de oudere versie in plaats van de 9.​​1.​​1.​​1025 die Intel zelf aanbiedt?
Sorry ik was me daar even niet van bewust, zal er de volgende keer op letten.

Ik wilde drivers installeren, omdat er nieuwe zijn uitgekomen en ik het appart vind dat er met het update programma van Intel een deel geupdate wordt en een aantal niet.

Ik neem juist niet de oude drivers maar wil de nieuwste installeren die Intel zelf aabiedt. Dit leg ik in mijn verhaal ook uit. De Intel_inf doet dit niet, deze installeert niets...

Als ik het handmatig doe via apparaatbeheer, driver updaten, kan ik alleen die Intel_inf selecteren, maar dan zegt ie geen nieuwere software gevonden te hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MelvinB
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 29-09-2023
Heb je de /OVERALL optie al gedaan?
These instructions have the command line options for which you were looking. The instructions I gave you didn't. For the file I gave you the link for, you would want to :

" Download the intel chipset driver, and save it in your "C:" drive, not under any folder, just "C:"
" Click on the "Start" button in Windows, then click on "Run..."
" Type this into the window that appears:

cmd

Hit enter

A black window will appear. In that window, type:

cd \

Hit enter

At the C:\ prompt, type:

infinst_autol.exe -overall

Hit enter
Bron

| DELL XPS 15 Haswell QHD | APPLE iPhone X Silver | APPLE iPad Air |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Monda
MelvinB schreef op zaterdag 27 februari 2010 @ 13:24:
Heb je de /OVERALL optie al gedaan?

[...]

Bron
Thnx net geprobeerd, heeft nu idd wel alles geinstalleerd, maar de 3 onderdelen die ik eerder genoemd heb, worden niet geupdate...

- Intel(R) 82801 PCI Bridge - 244E

- Intel(R) 975X Memory Controller Hub - 277C

- Intel(R) 975X PCI Express Root Port - 277D

[ Voor 31% gewijzigd door Monda op 27-02-2010 17:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razwer
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 08-08 11:11
zoals eerder gesteld, wat is het broodnodige aan het updaten van de drivers? een nieuwe versie voor alleen het feit dat het "nieuw" is slaat natuurlijk nergens op.

Newton's 3rd law of motion. Amateur moraalridder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Monda
Razwer schreef op zaterdag 27 februari 2010 @ 18:36:
zoals eerder gesteld, wat is het broodnodige aan het updaten van de drivers? een nieuwe versie voor alleen het feit dat het "nieuw" is slaat natuurlijk nergens op.
Dat kan wel wezen, maar ik geil gewoon op updaten van mijn software ofzo... Opzich heeft jou opmerking ook niet echt enorm bijgedragen, als ik dat mag zeggen...

Naja tis gewoon zo dat ik een schone installatie had gedaan en toen alles wild updaten, vervolgens zie ik dat 3 onderdelen weigeren. Dit irriteert me en vroeg me af wat hier de reden van was...

Pagina: 1