Laptop monitor als desktop monitor...

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PetervMeijgaard
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 25-05 15:20
Besten,

Ik heb laatst de oude laptop van mijn vader uit elkaar gehaald (die toch al stuk was) en ik vond het zonde om het beeldscherm weg te gooien. Dus vroeg ik me af of het mogelijk was om het als 2e computer monitor te gebruiken. Heeft iemand tips of handige links?
Het gaat om een 15" TFT/XGA beeldscherm.

Dit is het beeldscherm (V000041900):
Afbeeldingslocatie: http://www.notebooksolutions.ca/zc/images/oem_lcd_generic_standardscreen.jpg

Dit is de kabel van het beeldscherm: (TC7943)
Afbeeldingslocatie: http://images.gittigidiyor.com/1913/toshiba-satellite-a60-a65-invertor-ve-data-kablo__19133189_0.jpg

De chip: (D7304-B001-Z3-0)
Afbeeldingslocatie: http://img.auctiva.com/imgdata/1/0/7/7/5/5/6/webimg/266085299_tp.jpg

Dit is de computer: link

Alvast bedankt!

[ Voor 7% gewijzigd door PetervMeijgaard op 26-02-2010 17:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gertvdijk
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 08:38
Laptopscherm worden 99 van de 100 keren aangestuurd met een TDMS signaal. Dit is nauw verwant aan DVI, maar niet hetzelfde, laat staan compatible. Er zijn wel videokaarten die TDMS doen, die zijn vaak te vinden op micro-ATX bordjes of in embedded/industriële toepassingen. Maar ook dan kan je niet met zekerheid zeggen of het werkt; als ik me goed herinner is TDMS niet zo'n heel stricte standaard.

Verder moet je nog de pinouts hebben van al de onderdelen die je daar hebt; elke eigen toepassing van fabrikanten is vaak weer anders.

Bovendien... een XGA schermpje van laptop-kwaliteit (lees: slechte kijkhoek, lage lichtopbrengst, etc etc) zou ik niet als desktopscherm willen gebruiken. Voor een paar tientjes (minder dan een videokaart die je schermpje eventueel kan aansturen) heb je een beter scherm.

En wat ik bijna vergeet: voeding. Je moet nog een juiste aansturing weten te vinden voor helderheidsaanpassingen (backlight) en überhaupt een juiste voeding geven aan het paneel.

[ Voor 43% gewijzigd door gertvdijk op 26-02-2010 17:15 ]

Kia e-Niro 2021 64 kWh DynamicPlusLine. See my GitHub and my blog for articles on security and other stuff.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naftebakje
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 20-06 12:30
Het probleem zit hem idd in de beeldsignalen naar je panel. In een desktopscherm zit er een flinke controller die de vertaling doet en ervoor zorgt dat je bijvoorbeeld ook het bootscherm ziet (scaling algortime).
Tenzij je veel tijd over hebt, erg goed bent in PCB's ontwerpen en FPGA's programmeren én dan ook nog eens de juiste datasheet van het panel weet te vinden, zou ik er niet aan beginnen.

Als de boer zijn koeien kust, zijn ze jarig wees gerust. Varkens op een landingsbaan, leiden nooit een lang bestaan. Als de boer zich met stront wast, zijn zijn hersens aangetast. Als het hooi is in de schuur, zit het wijf bij den gebuur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• natasdiamon
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 28-04-2021
Hm, ik ken die monitor, dat zijn inderdaad niet geweldige panelen, een gemiddelde monitor racet hier zo voorbij, ik denk dat je het panel echt alleen kunt gebruiken als behang ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brilsmurfffje
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

of met de laptop als digitaal fotolijstje:

Lapmod [digitale fotolijst] deel 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boazkl0p
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 23-05 18:18

boazkl0p

Schijnbaar een Fries

de laptop is al dood staat in te TS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• natasdiamon
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 28-04-2021
wat is er dood aan de laptop? als je em weer werkend kunt krijgen, kun je via lan ofzo er een externe monitor van maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Compizfox
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 00:51

Compizfox

Bait for wenchmarks

Een (werkende) laptop via LAN als externe monitor gebruiken? Vertel? :9~

Gewoon een heel grote verzameling snoertjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

Compizfox schreef op vrijdag 26 februari 2010 @ 21:39:
maxivista
http://www.maxivista.com/multi_monitor.htm

[ Voor 10% gewijzigd door Fish op 26-02-2010 21:43 ]

Iperf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Compizfox
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 00:51

Compizfox

Bait for wenchmarks

Kost geld ;( |:(

[ Voor 27% gewijzigd door Compizfox op 26-02-2010 21:56 ]

Gewoon een heel grote verzameling snoertjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

Ja zoals bijna alles, ga ergens anders huilie doen en je kop tegen de muur batsen.
Men, denk je iemand te helpen. Alsjeblieft he

Iperf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ConZito
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 17-06 16:15
Je kan ook Synergy gebruiken dan stuur je enkel muis/toetsenbord informatie naar die laptop. Je krijgt er als het ware een scherm naast, dualscreen bijvoorbeeld, maar je tweede scherm is dan een volwaardige machine. Erg handig als je twee machines hebt in twee verschillende netwerken, maar geen zin hebt om te hannessen met virtuele machines of meerdere toetsenborden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boazkl0p

boazkl0p

Schijnbaar een Fries

Je kan het ook zelf gaan programmeren, maar dat kost weer tijd.
Oftewel: je betaalt om tijd te besparen (en velen zullen het programmeren van zoiets niet voor elkaar krijgen ;) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PetervMeijgaard
natasdiamon schreef op vrijdag 26 februari 2010 @ 21:35:
wat is er dood aan de laptop? als je em weer werkend kunt krijgen, kun je via lan ofzo er een externe monitor van maken.
De hdd is gecrasht. Heb een cd'tje met KNOPPIX gebrand en in de laptop gedaan. Werkt goed maar traag. ERG TRAAG. Dus misschien een hdd kopen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boazkl0p

boazkl0p

Schijnbaar een Fries

Coolepeter schreef op zaterdag 27 februari 2010 @ 18:45:
[...]

De hdd is gecrasht. Heb een cd'tje met KNOPPIX gebrand en in de laptop gedaan. Werkt goed maar traag. ERG TRAAG. Dus misschien een hdd kopen...
Waar wacht je dan op. Zo'n hdd kost niet meer zo veel tegenwoordig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T1psY
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 20-06 15:26

T1psY

Dumo-Technics

Man heb je nu heel die laptop uit elkaar zitten halen, enkel omdat de hdd gecrashed is ?

http://www.dumo-technics.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peetz0r
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 04:07
Je kan Ubuntu vanaf een USB-stick draaien, dat is afhankelijk van je usb-stick nog vrij snel.
Vanaf een duur CFkaartje zelfs sneller dan van HD! Maar voor een fotolijstje is een cd snel genoeg, maar wel erg lawaaierig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• c0ne
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 19-03-2020

c0ne

It's m3!

Een 2,5" HD'tje kost je echt geen 100 euro, beetje zonde om daarvoor een laptop te slopen.

Why is it when your wife or girlfriend gets pregnant, all her friends rub her belly and say "congratulations!", But nobody rubs your dick and says "Good Job"?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PetervMeijgaard
Ik zou overwegen om nog een HD te kopen. En de laptop wilde eerst helemaal niet opstarten! nadat ik de CPU uit- en weer in zn socket heb gedaan, deed ie het pas weer soepeltjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrDummy
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 24-03 15:01

MrDummy

Nog steeds gek op anime...

Je zou beeldscherm nemen uit b.v. beamer DIY kit. Die heeft dan alle electronica.
Maar inderdaad, een beetje LCD scherm kost rond 50 Euro. Er zijn genoeg prut te vinden op marktplaats waar alleen voeding stuk is of zo. Even fixen en je hebt al een werkende monitor met benodigde electronica.

Schermen uit laptops zijn flink moeilijker omdat deel electronica op mobo zit. Dan moet je speciale VGA-LCD converter boards kopen en die kosten al meer dan 2de hands schermpje omdat voeding ook erbij moet.

Je kan dus beter die scherm gewoon op Ebay doen voor iemand anders die werkende scherm wil.
Als je laptop nog kan booten, hou dan alles even bij elkaar en gooi niks weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Big Womly
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 18-06-2024

Big Womly

Live forever, or die trying

Compizfox schreef op vrijdag 26 februari 2010 @ 21:39:
http://blogs.msdn.com/jon...ive/2004/03/07/85668.aspx

When you talk to God it's called prayer, but when God talks to you it's called schizophrenia

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PetervMeijgaard
hmm... na als deze reacties gelezen te hebben denkt (WEET IK WEL ZEKER) dat het niet mogelijk is om een laptop beeldscherm als 2e beeldscherm te gebruiken. Van mij mag er een slotje op dit topic.
Pagina: 1