Probleem na poging tot overclocken

Pagina: 1
Acties:

• Chad Chubatcha
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 07-08-2025
Hallo,

Ik was vandaag bezig met het aanpassen van de FSB in de bios van mijn computer. Een Intel E8400 die standaard op 3,0 Ghz draait op een Foxconn P43A moederbord. Ik stelde de FSB in op 400 en hierdoor liep de processor stabiel op 3,6 Ghz. Om te kijken of er meer uit te halen viel, verhoogde ik de FSB voorzichtig naar 410, dit ging ook goed. Toen deed ik 420, de computer begon met opnieuw opstarten en alles ging als gewoonlijk alleen het beeldscherm ging niet mee aan. De fans gaan draaien, ik hoor de harde schijf als gewoonlijk, maar alleen totaal geen reactie van het beeldscherm. Er staat alleen "No signal". Hiervoor had ik hier nooit van last van, dat het beeldscherm niet mee opstartte. Dus ik dacht dat het misschien aan de hogere kloksnelheid lag, iets anders kon ik niet bedenken. Ik heb het moederbord gereset door het batterijtje eruit te halen en weer terug te stoppen, nog steeds geen reactie van het beeldscherm. Ik heb al een ander beeldscherm aangesloten, ook geen signaal. Een andere kabel heeft hetzelfde effect, nog steeds geen signaal. Mijn geheugen is 4GB 800 RAM van Buffalo.

Ik hoor graag als iemand enig idee heeft wat het probleem kan zijn.

Alvast van harte bedankt!

[ Voor 5% gewijzigd door Chad Chubatcha op 26-02-2010 17:09 ]

Radio! | Fuji X100S | 2x Fuji X-E1 | Samyang 12mm f/2.0 | Fujinon 18-55mm f/2.8-4.0

• thomskipsp
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 21:16
misschien dat je Pcie slot clock is meegelopen met je FSB. Dit zou kunnen betekenen dat je videokaart naar de ***** is...zit er misschien onboard video op? daarmee kun je kijken of die het wel doet...

• nedernakker
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 16-11-2024
het moederbord reste je niet door even het batterijtje eruit te halen, zoek even in het boekje van je moederbord hoe je een clear cmos doet, batterijtje kan wel, maar dan moet je die wel even een half uur eruit laten zodat het moederbord goed ontlaadt. beste manier is gewoon via het jumpertje op het bord dat er voor gemaakt is.

Ryzen 7 5700G // 3060 Ti // 32 GB 1600 MHz // 1 TB NVMe // 2 TB SATA // 2x 2560x1440 @75 hz

• Cayenne
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 04-11-2024
Dit heb ik ook gehad. Mijn oplossing was gewoon om de pc eventjes uit te laten nadat hij afgesloten was. Na 10sec weer aandoen, en hij draait weer als een zonnetje ;)