Transmission BT

Pagina: 1
Acties:

• spil
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 06-09-2025
De informatie die jullie voor TransmissionBT weergeven doet mijns inziens geen recht aan de ruime toepasbaarheid van het product. Wellicht ga ik er onterecht vanuit dat jullie een database bijhouden met informatie over meuk.....
Hopelijk helpt mijn reactie om de veelzijdigheid van Transmission wat beter voor het voetlicht te brengen!

Helaas wordt geen melding gemaakt van het feit dat deze software ook beschikbaar is voor allerlei networked-media-players, NASsesn en andere storage bevattende embedded systemen en daarbij ook nog eens verscheidene user-interfaces heeft.

De screenshot hier is de OS/X Mac user-interface, maar er zijn ook user-interfaces voor

* qt
* gtk
* web-browser (met een transmission-daemon als service)
* Terminal
* .Net, FreePascal, iPhone en Symbian clients voor de daemon als add-ons

De add-on clients kunnen een Transmission-Daemon die als service draait kan beheren. Er wordt ook gewerkt aan een volledige 'port' van Transmission naar windows maar imho is de daemon met de service al wat je nodig hebt.

De .Net client, andere clients voor o.a. iPhone en Symbian en nog meer add-ons zijn te vinden op http://www.transmissionbt.com/resources.php

Edit: add-ons toegevoegd
Edit2: andere embedded devices toegevoegd

Homeserver specs: Dell Latitude D400 / 1GB mem / 160GB Seagate 5400.3 2.5" / 3Com 3c575 Cardbus NIC / Atheros AR5413 hostapd WLAN / FreeBSD 7.2

Verwijderd

Het is een native linuxapp: Dat het geport kan worden naar andere linux apparaten leek me toch voor de hand liggend ;)

Voor microtorrent en azureus bijvoorbeeld zijn er ook tientallen externe clients te vinden die met deze torrentdaemons kunnen connecten, daarom hoef je ze toch nog niet allemaal te vermelden?

[ Voor 44% gewijzigd door Verwijderd op 26-02-2010 16:41 ]

• spil
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 06-09-2025
Verwijderd schreef op vrijdag 26 februari 2010 @ 16:40:
Het is een native linuxapp: Dat het geport kan worden naar andere linux apparaten leek me toch voor de hand liggend ;)

Voor microtorrent en azureus bijvoorbeeld zijn er ook tientallen externe clients te vinden die met deze torrentdaemons kunnen connecten, daarom hoef je ze toch nog niet allemaal te vermelden?
Eens, maar het is op z'n minst zinvol te vermelden dat er ook alternatieve UI's zijn zonder ze allemaal expliciet te vermelden.

PS. * spil zou geen Azureus op een NAS/NMT/embedded system willen draaien :D

Homeserver specs: Dell Latitude D400 / 1GB mem / 160GB Seagate 5400.3 2.5" / 3Com 3c575 Cardbus NIC / Atheros AR5413 hostapd WLAN / FreeBSD 7.2

• martdj
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 06-01 16:39
Als jij veel over Transmission weet, wil je dan geen algemeen Transmission topic openen? Ik heb er wel een vraag over. Ik gebruik het thuis en heb Transmission in een download image draaien. Het image zelf open ik feitelijk nooit. Ik gebruik alleen de web interfaces. Transmission heb ik zo ingesteld dat ie gebruikt van mappen op een NFS share. Hier staat ook een torrent map bij waarbij ie als ik het goed begrepen heb torrents die daar in worden gezet automatisc zou moeten gaan downloaden (á la nzb's voor SABNZBD). Dit werkt bij mij niet. Nu is dat niet zo erg aangezien de manier waarop ik torrents toevoeg meestal via de addon voor Firefox is. Ik klik met met rechtermuisknop op de torrent link, zeg "Torrent it" en de boel wordt toegevoegd. Enig probleem wat ik daarmee heb is dat als ik Transmission of het image herstart, ik alle torrents in Transmission kwijt ben. De geuploade torrents (dus de torrent files zelf, niet de gedownloade bestanden want die staan netjes in de Download folder) kan ik ook nergens vinden. Enig idee waar dit aan kan liggen?

Edit:
Ik zie nu pas onder welke forum dit stukje nu staat. Niet zo'n handige plek. Ik open wel een topicje onder client software.

[ Voor 5% gewijzigd door martdj op 06-05-2010 10:59 ]