Sinds een maand of twee ben ik bezig met de bouw van een houten kubus systeemkast. Mijn eerste insteek was om een milieuvriendelijke kast te bouwen, met daarin een computer die weinig stroom verbruikte. Helaas kwam dit tweede niet geheel tot uiting omdat ik houdt van gamen en de temperatuur redelijk vlot oploopt in een dergelijke kast. Vandaar ook de 3x 12" koelers. Wel heb ik er bewust voor gekozen de kast niet de verven/spuiten of iets dergelijks.
Om toch wat energie te besparen heb ik erin zitten:
Het hardeschijf rekje was te lastig om zelf te bouwen van hout. Vandaar een eenvoudig rekje out m'n oude systeemkast gehaald. Deze verhoogt met houten paneeltjes en vastgelijmd op de bodem. De voeding wordt vast gehouden door enkele gelijmde 1x1x..cm balkjes. Verder heb ik kleine balkjes gezaagd van een paar mm dik en +/- 10cm breed die dienen als 'shutters' voor de koelers. Met als reden:
Het geheel staat op draaibare wielen. Deze wens ik echter nog te vervangen door houten modellen. Daarnaast moet de DVD-drive front nog gelijmd worden. Als laatste wil ik nog mooie backpaneeltjes maken zoals je nu aan de achterkant ziet (metalen paneeltje v/d videokaart), zodat de achterkant niet te open blijft.
De top is er trouwens vanaf te 'tillen' met het gespannen touw (zie foto).
Graag jullie mening

Om toch wat energie te besparen heb ik erin zitten:
- SSD
- 'Green' HD
- i7
- (inmiddels) fanless 9800GTX+ cooler
Het hardeschijf rekje was te lastig om zelf te bouwen van hout. Vandaar een eenvoudig rekje out m'n oude systeemkast gehaald. Deze verhoogt met houten paneeltjes en vastgelijmd op de bodem. De voeding wordt vast gehouden door enkele gelijmde 1x1x..cm balkjes. Verder heb ik kleine balkjes gezaagd van een paar mm dik en +/- 10cm breed die dienen als 'shutters' voor de koelers. Met als reden:
- Niet teveel vuil in de kast (blijft lastig met MDF).
- Mooie afwerking van de zwarte koelers.
- Je hoeft niet op te passen voor je vingers vanaf de buitenkant.
Het geheel staat op draaibare wielen. Deze wens ik echter nog te vervangen door houten modellen. Daarnaast moet de DVD-drive front nog gelijmd worden. Als laatste wil ik nog mooie backpaneeltjes maken zoals je nu aan de achterkant ziet (metalen paneeltje v/d videokaart), zodat de achterkant niet te open blijft.
De top is er trouwens vanaf te 'tillen' met het gespannen touw (zie foto).
Graag jullie mening