[Win7] Slaapstand plots veranderd?

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Sinds twee dagen merk ik dat de slaapstand is veranderd.

Als je de pc vroeger in slaapstand zette, schakelde zowat alles uit, inclusief casefans en verlichting vooraan de kast.

Plots is dit anders: de casefan en verlichting van de kast blijven werken.

Nu krijg je dus de indruk dat de pc nog steeds werkt.

Weet iemand wat de oorzaak van deze verandering kan zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Paar vraagjes:
  1. Welk besturingssysteem?
  2. Heb je softwarematig onlangs nog iets veranderd? Sommige PC's komen met software die de slaapstand anders regelt. Een voorbeeld hiervan zijn de Acer PC's met custom software die standaard wordt meegeleverd.
  3. Is er binnen die tijd nog iets anders aan de laptop gedaan dat invloed zou kunnen hebben?
Een van de dingen die je je sowieso moet realiseren is dat in de slaapstand de PC gewoon aan blijft staan om spanning op het geheugen te houden. In Hibernate modus daarentegen wordt het geheugen op de schijf gezet waarna de PC zichzelf uitzet. Als laatste heb je nog Hybrid waarbij dit allebei gebeurt; Notitie hierbij is wel dat het verschil tussen slaapstand en hibernate een beetje begint te vervagen.

EDIT: Nou, ik mag wel eens wat beter op de topic titel gaan letten voor ik met stomme vragen kom. :o

Overigens, vaak zijn dit soort dit soort dingen ook in de bios te regelen. Kijk anders eens bij de power saving options terwijl je in de bios zit.

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 26-02-2010 22:14 . Reden: +content ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chibi2k
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 20:40

Chibi2k

www.radicalbirds.nl

hebt het zelfde probleem met Windows 7 , hier wil hij ook niet in slaapstand komen knalt dan terug naar desktop als ik op slaap modus druk

Radical Birds

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Probleem opgelost!

Plots werkt de slaapstand terug, druk op de knop en supersnel stil. Geen casefan of lichtjes van de kast die blijven branden. Ik heb nochtans niks gewijzigd...

Raar...