Toon posts:

Wat betekent dit... (celeron opfokken)

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb eventjes geprobeerd hoe hard m'n Cel366 op een BP6 plankje kunnen, maar op 100Mhz (@550mhz) herkent het Bios nog maar 1 processor. Wat moet ik nu doen (koelen) om die 2e processor ook te laten herkennen...

• smokey
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 19-02 23:05
heb je voltage al omhoog gedaan? ik heb een celeron 333 als ik die op 500 zet met 2.0 volt dan boot tie helemaal niet met 2.2 volt krijg ik koeling probleem ik denk dat je beide moet doen dus

• RubZie
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 27-08 10:23
Voltage ^, maar waarsch loopt ie dan vast na booten, probeer maar. Voltage moet op 2,2 dunkt me...

Usarchy: nieuws over usability en online marketing

Verwijderd

Topicstarter
Jullie hebben helemaal gelijk CPU1 werd wel erkent op 2,2 volt. Maar nu komt de volgende vraag CPU2 kan wel 550 aan op 2,0 volt. Is het dan beter om de CPUs om te ruilen omdat CPU1 meer gebruikt word dan CPU2??? Of maakt het in Linux & Win2k niks uit welke processor als CPU1 staat???

• Hans
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
Uh, kweenie zeker, maar volgens mij maakt 't niet uit in een SMP config...

• Servor
  • Registratie: November 1999
  • Niet online
Heb je wel twee 'gelijke' 366-ers? Dat wil zeggen, wat is het serienummer van je celeron, allebei uit dezelfde week enzo?
Ik heb er met kopen opgelet dat ik twee celerons uit dezelfde serie en week had en heb dan ook geen enkel probleem om ze op 550Mhz te draaien met maar 2.1V
Maar een vriend van me had grote problemen met twee verschillende 366-ers. De ene had een veel hoger voltage nodig om stabiel te kunnen draaien dan de ander en de ander vond dat hoger voltage maar weer niks.

Investeren in goede koeling (alpha bijv.) zou nog wel eens kunnen helpen.

En voor SMP maakt het volgens mij niks uit waar welke processor zit.

- Jarno
Pagina: 1