Geen toegang tot webinterface modem en download probleem

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Franko P.
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 21-08 17:46
Ls,

Het volgende probleem doet zich hier voor:

Ik heb hier een computer staan met windows 7 ultimate erop geinstalleerd.
Deze is bedraad verbonden met een linksys router, namelijk de WRT160NL.
De router zit dan weer verbonden met mijn adsl modem, een speedstream 4100.

De router heb ik nog niet zo gek lang in mijn bezit maar sinds ik dat ding heb gebeuren er soms vreemde dingen.
Bijvoorbeeld als er gedownload wordt op deze pc.
Zo lang de download loopt dan is web browsen er niet meer bij, windows netwerkcentrum geeft dan aan dat er geen verbinding is met internet. (de download loopt overigens gewoon door dan).

Ik heb de firmware geupdate naar de laatste versie maar dat heeft niet veel geholpen helaas.

Nu had ik dus het idee om die router er eens tussenuit te halen en mn computer rechtstreeks aan te sluiten op mijn adsl modem.
Dit werkt op de een of andere manier niet meer, krijg geen verbinding met internet. Lampjes op modem branden allemaal, ethernet, dsl, internet, activity.
Als ik de router er weer tussen zet dan werkt alles weer.

Ook kan ik geen verbinding meer maken met de webinterface van mijn adsl modem. De webinterface van mn router werkt perfect, maar als ik wil verbinden naar het standaard adres van mijn router (http://speedstream)
dan krijg ik een zoekpagina van www.google.co.uk...

Heb geprobeerd om de internet verbinding uit te schakelen en dan te verbinden maar helaas geen resultaat.
Ook als ik direct op mn modem aangesloten zit dan krijg ik het niet voor elkaar om in mn modem te komen.

Ik durf nu mijn modem niet te resetten via het knopje aan de achterkant, want ik ben bang dat ik dan geen verbinding meer met internet kan maken omdat ik mijn gebruikersnaam en wachtwoord dan opnieuw in moet stellen.

Als iemand een idee heeft wat er hier aan de hand is dan hoor ik het graag.

It's 106 miles to Chicago, we got a full tank of gas, half a pack of cigarettes, it's dark... and we're wearing sunglasses.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 10-09 06:41

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

Zoals vrijwel alle problemen met Linksys routers waar een Linksys firmware op staat, is de oplossing vaak te vinden middels DD-WRT. Jouw router wordt ondersteund.

Overigens: je gebruikersnaam en ww heb je toch vast wel ergens bewaard? Het kan immers altijd gebeuren dat je je modem een keer moet vervangen of resetten...

Als je de router weghaalt en je pc rechtstreeks op het modem aansluit, laat je de pc de verbinding dan ook vernieuwen?
Heb je wellicht een fixed IP ingesteld?

[ Voor 18% gewijzigd door AllSeeyinEye op 26-02-2010 13:38 ]

EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Franko P.
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 21-08 17:46
Ik heb mijn gebruikersnaam en wachtwoord inderdaad bewaard. Weet ze zelfs uit mn hoofd, maar ik ben dus bang dat ik na een reset nog steeds niet in dat modem kan. En als ik er niet in kan dan kan ik ook niets instellen.

Ik ga me eens verdiepen in dat dd-wrt. Alvast bedankt.

EDIT: Het probleem van verbinden met modem is uit de lucht. Er was inderdaad een fixed ip ingesteld, alles op automatisch ingesteld en het werkt weer zoals het hoort. Stom dat ik daar zelf niet aan gedacht heb.

Nu ga ik nog wel proberen om mijn router opnieuw te flashen met dat dd-wrt gebeuren, de router problemen blijven namelijk nog.

EDIT2:
Heb de DD-WRT bin file gedownload en in mn router geladen.
Wat een wereld van verschil! Alles werkt weer lekker snel, super stabiel ook. Na een nachtje downloaden blijft de verbinding actief, iets wat eerst niet het geval was.

Badankt nog voor de tips AllSeeyinEye. :)

[ Voor 56% gewijzigd door Franko P. op 27-02-2010 09:32 ]

It's 106 miles to Chicago, we got a full tank of gas, half a pack of cigarettes, it's dark... and we're wearing sunglasses.