Posts weren die smiley-only zijn.

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jejking
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online

Jejking

It's teatime, doctor!

Topicstarter
Er zijn bepaalde users die zich op het forum op een nogal niet-informatieve wijze gedragen. Ik ga expres even geen namen noemen ivm schandpaleritis maar als iemand een lap tekst post en user X er dan op reageert met enkel een '' ;) '', sja... dat soort niveau vind ik eigenlijk niet gewenst. Niet in de krochten van de Huiskamer en al helemaal niet in de rest van de fora waar het niveau toch een stukje hoger ligt. Het leest irritant en eigenlijk slaat het helemaal nergens op omdat het gewoon niets toevoegt aan een discussie.

Mijn idee erover is dat je zoiets het beste kan uitbannen middels een regeltje in de Netiquette, vind het een redelijke uitbreiding van hoe je met elkaar omgaat. Wat is jullie mening hierover?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 09-09 13:58

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Staat allang in de regels.
Andere zaken die we ook duidelijk niet op prijs stellen
• Reacties die op een andere manier niets bijdragen aan een thread en/of die niet bijster constructief zijn.
Posts die niks toevoegen worden al sinds jaar en dag gemodereerd wanneer we ze tegenkomen.

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jejking
  • Niet online

Jejking

It's teatime, doctor!

Topicstarter
Smiley-only kan je daar dan inderdaad onderschuiven. Scheelt weer een FAQ-verbouwing, mooi meegenomen.
NMe schreef op vrijdag 26 februari 2010 @ 13:10:
Staat allang in de regels.

[...]

Posts die niks toevoegen worden al sinds jaar en dag gemodereerd wanneer we ze tegenkomen.
Zeker weten? Ik weet er nog een batterij te staan waar nooit geen klap mee gedaan is. Het gaat me daarbij dan wel om enige vorm van consistentie waar niet iedereen op een lijn lijkt te staan (het grootste deel wel hoor, geen verkeerd woord daarover)

[ Voor 16% gewijzigd door Jejking op 26-02-2010 13:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuNaTiC
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online

LuNaTiC

Olijke schavuit

Context is everything...

soms plaats ik weleens enkel een " :D " smiley op een post die ik erg grappig vind, maar waar ik verder geen commentaar op heb ofzo. Dat is mijn insziens niet slecht.

My own opinion is enough for me, and I claim the right to have it defended against any consensus, any majority, anywhere, any place, any time. And anyone who disagrees with this can pick a number, get in line, and kiss my ass. - Christopher Hitchens

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brilsmurfffje
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

ik vind dat in sommige gevallen smileys meer zeggen dan woorden en ook een aanvulling kunnen geven.
Sommige zijn daar ook uitermate handig voor zoals: _/-\o_ 8)7 :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
brilsmurfffje schreef op vrijdag 26 februari 2010 @ 13:19:
ik vind dat in sommige gevallen smileys meer zeggen dan woorden en ook een aanvulling kunnen geven.
Sommige zijn daar ook uitermate handig voor zoals: _/-\o_ 8)7 :D
Soms is er ook gewoon niet meer te zeggen dan " 8)7 " :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuNaTiC
  • Niet online

LuNaTiC

Olijke schavuit

Precies, dus komt het er gewoon per individueel geval op neer: is het hinderlijk voor de thread?

TR zetten en dan kijkt men er wel naar. Is toch niet echt iets nieuws volgens mij :)

My own opinion is enough for me, and I claim the right to have it defended against any consensus, any majority, anywhere, any place, any time. And anyone who disagrees with this can pick a number, get in line, and kiss my ass. - Christopher Hitchens

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Motrax
  • Niet online

Motrax

Profileert

:')

Deze is hinderlijk :+
/me Motrax rent

TR aanmaken lijkt me toch de beste manier om het oneiglijk gebruik van smileys te weren?

☻/
/▌
/ \ Analyseert | Modelleert | Valideert | Solliciteert | Generaliseert | Procrastineert | Epibreert |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychoclown
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 09-03 09:26

psychoclown

Back in black

Motrax schreef op vrijdag 26 februari 2010 @ 13:24:
:')

Deze is hinderlijk :+
/me Motrax rent

TR aanmaken lijkt me toch de beste manier om het oneiglijk gebruik van smileys te weren?
Die kan soms echt te vervelend zijn :P

Precies.. maar niemand een TR aanmaakt en zolang geen mod het opvalt of nodig vindt dan blijft het inderdaad staan :)

WoT Profile | Noobmeter - kyozu | Youtube channel | Livestream

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe
  • Laatst online: 09-09 13:58

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Jejking schreef op vrijdag 26 februari 2010 @ 13:14:
Smiley-only kan je daar dan inderdaad onderschuiven. Scheelt weer een FAQ-verbouwing, mooi meegenomen.
[...]

Zeker weten? Ik weet er nog een batterij te staan waar nooit geen klap mee gedaan is.
Dan maak je op basis van gezond verstand een topic report aan daar waar het echt niets toevoegt. ;)

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jejking
  • Niet online

Jejking

It's teatime, doctor!

Topicstarter
Je mag ervan uit gaan dat een user met bijna 9000 posts heus wel weet wanneer en hoe hij een TR moet zetten ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guillome
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Guillome

test

:Y

If then else matters! - I5 12600KF, Asus Tuf GT501, Asus Tuf OC 3080, Asus Tuf Gaming H670 Pro, 48GB, Corsair RM850X PSU, SN850 1TB, Arctic Liquid Freezer 280, ASUS RT-AX1800U router

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jejking
  • Niet online

Jejking

It's teatime, doctor!

Topicstarter
Lol. Lekker geanticipeerd weer jongens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 17-09 10:39

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Jejking schreef op vrijdag 26 februari 2010 @ 14:37:
Je mag ervan uit gaan dat een user met bijna 9000 posts heus wel weet wanneer en hoe hij een TR moet zetten ;)
Natuurlijk gaan wij daar vanuit, maar je bent niet de enige die deze thread leest hé ;)

Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity. - Robert J. Hanlon
60% of the time, it works all the time. - Brian Fantana

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jejking
  • Niet online

Jejking

It's teatime, doctor!

Topicstarter
True that.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Emile|IA
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 03-04-2015
Een smiley zegt soms meer dan 1000 woorden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guillome
  • Niet online

Guillome

test

d:)b

If then else matters! - I5 12600KF, Asus Tuf GT501, Asus Tuf OC 3080, Asus Tuf Gaming H670 Pro, 48GB, Corsair RM850X PSU, SN850 1TB, Arctic Liquid Freezer 280, ASUS RT-AX1800U router

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS
  • Laatst online: 20-09 16:54

JvS

Ik heb hem zelf ook

Jejking schreef op vrijdag 26 februari 2010 @ 13:01:
Mijn idee erover is dat je zoiets het beste kan uitbannen middels een regeltje in de Netiquette, vind het een redelijke uitbreiding van hoe je met elkaar omgaat. Wat is jullie mening hierover?
Als ik heel eerlijk ben, denk ik dat het beter is dat dit niet 'uitgeband' gaat worden. Heel veel mensen vinden dit volgens mij lang niet altijd heel erg storend. Juist door heel veel dingen en soorten gedrag 'uit te bannen' krijg je een netwerk aan regels en kleine dingetjes waar sommigen zich aan storen die niet mogen. Dat beperkt naar mijn idee de post-vrijheid nogal.

Het kan wel irritant zijn hoor. Zeker met de :') smiley kan je behoorlijk zieken. Maar ik denk dat het beter is om er overheen te lezen. Soms voegt iemand alleen een stukje ruimte en geen relevante informatie toe. Dat is in het dagelijks leven ook zo en dat accepteren werkt naar mijn idee het best. :)

Mensen die opzettelijk structureel irritant lopen te doen moeten natuurlijk aangepakt worden. En dat gebeurt ook wel. Dus gewoon TR zetten als je iets vervelend vindt.

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guillome
  • Niet online

Guillome

test

Ik vind het vaak alleen maar meerwaarde voor de sfeer en gezelligheid :)

[ Voor 3% gewijzigd door Guillome op 26-02-2010 15:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brilsmurfffje
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

:Y
Pagina: 1