Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaakwortel
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 16:52
Ik heb een ventrillo server op een oude laptop. deze laptop heeft geen scherm meer en bestuur ik vanuit VNC.Helaas is het zo dat er een virus op staat wat ik er met geen mogelijk af krijg.Dus wil ik gewoon windows opnieuw instaleren(er staat nu een bedrijfs versie van windows op).
Het probleem is alleen dat ik dan geen beeld meer heb. Ook kan ik niet in de bios want dan draait VNC nog niet. weet iemand een oplossing. (bijvoorbeeld of het mogelijk is om de HDD in een ander computer te proppen en daar alles te regelen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroen797
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 10-09 12:36
Heeft de laptop geen VGA/DVI/HDMI poort waarop je een scherm kan aansluiten?

Als deze ook niet werken (of je laptop heeft deze niet wat mij erg sterk lijkt), is het dan geen optie om een windows instalatie cd/dvd te maken waarin alles al is ingesteld en je dus niets hoeft te doen (kan even niet op te term komen....).

[ Voor 61% gewijzigd door Jeroen797 op 26-02-2010 12:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nhanssen
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 10-09 20:18

nhanssen

QVL is non-tweakers

Kan je er niet gewoon een externe monitor op aansluiten?

Spec's PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

een monitor eraan hangen. Of heeft je laptop geen VGA uitgang?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jvanderkroon
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 21:59
Aan een oude laptop kan je toch ook een externe monitor hangen? VGA kabel eraan en klaar is Kees. Of je grafische kaart moet ook stuk zijn dan ben je wel de Sjaak.

LG-HM051MR-U44 | Daalderop DUO 50l | 1500 WP Zuid | gasloos '23

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaakwortel
Ik kan er wel een externe monitor op aansluiten, maar die geeft ook geen beeld totdat windows is opgestart(inlog scherm)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Ja je kan de hardeschijf eruit halen, dan vanuit een andere computer een verse installatie doen en dan zorgen dat VNC automatisch start en dan hardeschijf terugstoppen en alles mbt drivers regelen via VNC.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nhanssen

nhanssen

QVL is non-tweakers

En als je hem aangesloten hebt en je duwt er een Windows CD in zie je hem dan ook geen setup starten? Ook geen BIOS/vendor informatie van tevoren?

Tevens, wat voor een laptop is het?

[ Voor 11% gewijzigd door nhanssen op 26-02-2010 12:33 ]

Spec's PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Denk niet dat je dat ziet als er geen scherm aan hangt. En extern scherm, denk dat bios die niet herkend en pas in windows herkend.

[ Voor 40% gewijzigd door Tsurany op 26-02-2010 12:35 ]

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19:05
Heb je dat ook echt geprobeerd? Want normaal gesproken als er tijdens het booten een monitor aanhangt wordt deze ook ingeschakeld (meestal gecloned), totdat de Windows driver actief wordt. Werkt de daarvoor bedoelde toetsencombinaties (Fn + bv F4) ook niet om het externe scherm in te schakelen? Ook geen opties in de bios om een voorkeursuitvoer op te geven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaakwortel
ik zie dus nooit een vendor information scherm, ik heb nog niet geprobeerd om de windows cd er gewoon in te doen en hopen voor de best.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jvanderkroon
  • Laatst online: 21:59
Heb je het originele scherm ook al hardwarematig losgekoppeld? dan moet namelijk de monitor die via VGA aangesloten is je hoofdscherm zijn en dus ook je bios laten zien.

LG-HM051MR-U44 | Daalderop DUO 50l | 1500 WP Zuid | gasloos '23

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

sjaakwortel schreef op vrijdag 26 februari 2010 @ 12:34:
ik zie dus nooit een vendor information scherm, ik heb nog niet geprobeerd om de windows cd er gewoon in te doen en hopen voor de best.
Doe dat gewoon, die cd doet zelf niks zonder dat jij zegt dat hij moet installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nhanssen

nhanssen

QVL is non-tweakers

sjaakwortel schreef op vrijdag 26 februari 2010 @ 12:34:
Welke laptop is het eigenlijk? Merk/Type?

Sommige merken kan je dmv een toetsencombo switchen tussen beeldschermen

[ Voor 11% gewijzigd door nhanssen op 26-02-2010 12:37 ]

Spec's PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaakwortel
Dat is bij deze laptop ook zo , FN+F4 maar dat werkt niet voordat windows is gestart

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Big Womly
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 01-09 13:39

Big Womly

Live forever, or die trying

Op m'n werk hebben ze iets waardoor de sys admin een image kan terugplaatsen op eender welke pc vanuit zijn eigen bureau. PC wordt heropgestart en dan laad Ghost eerst de image in.

Van Experts Exchange
I was wondering if there was a way to install an operating system like windows server 2003 on a system without having to hookup a monitor directly.

like being able to remote desktop during a boot or something. Any suggestions would be great!
Antwoord:
Some (expensive) systems have a dedicated hardware facilty to enable remote use, but with any standard system you are going to have to do it the "normal" way. You cant use remote desktop until the OS has been installed.
En ook deze
Have a network with four pc`s with win xp pro, have symantec ghost 9.0. What i have to do for setup remote boot? Instead of manually install OS or software, like create an image, 3 pc`s are equal settings and software, and in remote boot install it.
Antwoord:
That feature I believe is only with the enterprise edition wherein you can browse your network, identify the client which needs to be reinstalled, push a small bootable image to the client, after which it restarts the system, boots into the network and get the ghost image and then image the client system.
The normal ghost edition would just allow you to create bootable ghost images of your system.
What you can do here is create a standard ghost image, store that on the server and then manually goto a system, use a bootable floppy to get on to the network, copy the image from the share and start the image.
A similar option would be microsofts RIS
How To Set Up and Configure Remote Installation Services in Windows 2000

[ Voor 106% gewijzigd door Big Womly op 26-02-2010 13:00 ]

When you talk to God it's called prayer, but when God talks to you it's called schizophrenia

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hann1BaL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 12:56

Hann1BaL

Do you stay for dinner?Clarice

mbsaerens schreef op vrijdag 26 februari 2010 @ 12:45:
Op m'n werk hebben ze iets waardoor de sys admin een image kan terugplaatsen op eender welke pc vanuit zijn eigen bureau. PC wordt heropgestart en dan laad Ghost eerst de image in.
Dan moet je wel eerst die image hebben he?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaakwortel
dat lijkt nuttig, wat is de naam (en is het gratis te doen)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J2pc
  • Niet online

J2pc

UT Tux Edition

Welke versie windows hebben we 't over?

XP* kan je volgens mij prima met het keyboard doen, dus gewoon 2 installs naast elkaar (1 met, 1 zonder monitor) draaien en de keystrokes nadoen.
*(vista / 7 geen ervaring mee)

zal misschien wel betekenen dat je alle partities moet verwijderen om zeker te weten dat je de goede partitie pakt (laatst pakte xp installatie bij mij een usb harddisk omdat die het grootst was :X)

Seriously, denk er eens over na :)

"The computer is incredibly fast, accurate, and stupid. Man is unbelievably slow, inaccurate, and brilliant. The marriage of the two is a challenge and opportunity beyond imagination." © Stuart G. Walesh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaakwortel
Ik heb alleen maar vista liggen op het moment (ben mijn win xp pro key kwijtgeraakt omdat iemand de doos heeft weggegooid)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Big Womly
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 01-09 13:39

Big Womly

Live forever, or die trying

Hann1BaL schreef op vrijdag 26 februari 2010 @ 12:48:
[...]

Dan moet je wel eerst die image hebben he?
Idd, en nu nog een maken heeft ook niet veel zin natuurlijk :s
Maar misschien bestaat er ook een manier om de setup via het netwerk zo uit te voeren...
How To Use Remote Installation Service to Install Windows 2000 Professional on Remote Computers
Install Windows over network with PXE

[ Voor 47% gewijzigd door Big Womly op 26-02-2010 13:25 ]

When you talk to God it's called prayer, but when God talks to you it's called schizophrenia

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeOS
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 20:34
Maak een unattended installation. Zoals bijvoorbeeld hier beschreven: http://danmacs.blogspot.c...ed-installations-for.html

Repeat after me: I Will Use Google Before Asking Stupid Questions

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaakwortel
daar kan ik denk ik wel wat mee, bedankt voor de reacties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Nu online
*edit* over de reactie vabn DeOS heen gelezen O-)

Waarom allemaal zo moeilijk doen?
installeer gewoon vlite op de desktop die wel werkt en maak een unattended install disc :)
http://www.vlite.net/download.html

je kan zelfs een automated install van vnc maken en die automatisch laten installeren (en opstarten) zie:
http://www.realvnc.com/pi...ist/2000-July/015376.html

[ Voor 7% gewijzigd door Caelorum op 26-02-2010 13:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Ik denk de hardeschijf aan een andere pc hangen het meest eenvoudige is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

sjaakwortel schreef op vrijdag 26 februari 2010 @ 12:52:
Ik heb alleen maar vista liggen op het moment (ben mijn win xp pro key kwijtgeraakt omdat iemand de doos heeft weggegooid)
Als die versie van win xp pro op de harde schijf van de beeldschermloze laptop staat kan de harde schijf uit de laptop gehaald worden en kan de installatiesleutel in een andere computer van de harde schijf gehaald worden met een sleutelzoekprogrammaatje.

Een besturingsprogramma in een andere computer installeren gaat soms goed. Als de harde schijf op een tweede computer aangesloten wordt gaat Windows nieuwe drivers installeren voor de andere hardware.

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 26-02-2010 23:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaakwortel
helaas heb ik geen computers met Win xp pro, de laptop draait op het moment een windows voor bedrijven en de rest vista ulitmate
Pagina: 1