Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crapuleux
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 05-06-2024
OK, heb nu windows 7 en ik zie dat er daarmee ook een nieuwe feature mogelijk is, touch.
In het Aldi krantje http://www.aldi.nl/OFFER_NL_SA/OFFER_08/OFF01.SHTML
staat een monitor maar zoals gewoonlijk vrij weinig data om iets aan af te kunnen lezen.

Kan iemand aangeven of dit soort monitoren echt iets toevoegt en of het de moeite waard is om op zo'n monitor te gamen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jejking
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online

Jejking

It's teatime, doctor!

Hmm, leuk dingetje. Lijkt verdacht veel op deze jongen @ http://www.reghardware.co...akoya_e54009_touchscreen/

Edit: of het toevoegt? Als je veel van touch houdt, uitkomst. Voor gamen met touch? Geen idee eigenlijk, touchbased gaming op de PC is nonexistent dus daar is niks over te zeggen. Wel een mooie feature en gimmick ;)

[ Voor 42% gewijzigd door Jejking op 26-02-2010 12:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crapuleux
Hmm... dank dit is nu net waar ik wat aan heb, alleen VGA geen DVI.

Lijkt me dat

pricewatch: Iiyama ProLite T2250MTS-1

een betere optie is, en qua gamen verwacht ik dat touch nog wel eens wat zal worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frickY
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-07 15:06
Ligt er maar net aan wat voor games.
Een first person shooter lijkt me niet werkbaar.
Loopt je als een gek met je vinger over het scherm te slepen, met je andere hand op het toetsenbord om te lopen?
En dan, hoe draai je je om? Met een gesture?

Turn-based spellen werken wellicht wat beter. Maar veel games hebben een 'hover' state van de muis cursor nodig, die ontbreekt op een touchscreen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spelvaud
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 07-07-2020
crapuleux schreef op vrijdag 26 februari 2010 @ 12:37:
Hmm... dank dit is nu net waar ik wat aan heb, alleen VGA geen DVI.

Lijkt me dat

pricewatch: Iiyama ProLite T2250MTS-1

een betere optie is, en qua gamen verwacht ik dat touch nog wel eens wat zal worden.
Ehm... die medion heeft: "HDMI-, DVI- en VGA-aansluiting". Staat in je eigen linkje ;) .

Gamen wordt trouwens geen succes denk ik (hoewel het wel een goede oefening voor je armspieren is).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crapuleux
Thanks, weet genoeg touch was mooie feature voor de vrouw zelf niet zo overtuigd :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dreamscape
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 10:18
Mijn vriendin heeft zaterdag toch maar dat Aldi-scherm gekocht. Hij hangt nu tijdelijk aan mijn pc omdat mijn CRT toch echt aan zijn einde was. Als we binnenkort (lees: binnen twee jaar) het huis verbouwd hebben en mijn werkplek niet meer in het souterrain is, hang ik 'm aan de muur voor wat HTPC-toepassingen.

De voet van het scherm valt overigens tegen. Zeker als je de touch-functie vaak gebruikt, zul je merken dat hij flink staat te wiebelen. Gelukkig had ik nog een zware voet over van de andere monitor (Lenovo 220x), die gewoon op de VESA-mount geschroefd zit. Het voetje van de Medion ligt dus weer in de doos.

Punctuality is the politeness of kings

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jejking
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online

Jejking

It's teatime, doctor!

Kan je er eens een volledige productreview over schrijven? Ik denk dat mensen daar wel op zitten te wachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dreamscape
Ik zal er eens naar kijken. Als ik overigens op de site van Iiyama kijk, lijkt hij wel erg veel op die T2250 die hierboven ook al genoemd wordt. De achterkant is hetzelfde vormgegeven en de aansluitingen zitten ook op precies dezelfde plaatsen. Alleen heeft de Medion ook HDMI, wat de Iiyama niet heeft. De menubesturing van de Medion lijkt heel erg op oudere modellen van Iiyama, met knopjes 1, -, + en 2, waarbij je met 1 het menu opent of sluit en met 2 je keuze bevestigt. Volgens mij hadden de oudere Iiyama-modellen dat ook.

Het is overigens een glanzend scherm, wat normaliter niet mijn voorkeur heeft, maar het was dan ook mijn vriendin die het ding in een opwelling heeft gekocht. Altijd prettig, als je niet je eigen pretbudget hoeft aan te spreken voor computerspulletjes :)

Ik zal later deze week nog even wat uitgebreider er naar kijken. De aanbieding is woensdag wel afgelopen, maar volgens mij lopen die dingen niet heel hard bij Aldi, dus zijn ze waarschijnlijk na woensdag ook nog wel een tijdje te koop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Titusvh
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 24-07 20:53
Ik heb een demo van RUSE (een RTS) op youtube gezien. Daarbij spelen twee spelers tegen elkaar met een touchscreen. Zag er erg gaaf uit.

Ik kan alleen niet beoordelen of redelijk betaalbare touch monitoren (zoals de bovengenoemde Iiyama), wel voldoen de presteren.
Worden alle touches geregisteerd, juiste positie, reactiesnelheid als je snel 'toucht' in het heetst van de strijd.

Het zou wel gaaf zijn als tweakers dat ding 's reviewt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dreamscape
Even een klein kickje: ik ga toch geen review over de Medion schrijven, behalve dan dat het ding niet beviel. Ik heb 'm zaterdag teruggebracht naar de Aldi. Geen enkel probleem natuurlijk, dus ik kreeg mijn geld meteen terug.

Negatieve ervaringen:

- Voet is niet stabiel genoeg voor touchscreen
- Erg beperkte instellingen in menu
- Contrast erg beperkt: wordt te snel minder bij verandering van kijkhoek
- Touchscreen reageert erg grof, ook na kalibratie.

Maar de belangrijkste reden om hem terug te brengen: er komt een vervelende zoemtoon uit. Dat kan exemplarisch zijn, maar het was wel heel vervelend.

Ik heb 11 euro bijgelegd en bij Mycom de IIyama T2250 gekocht die hierboven al genoemd wordt. De touch-functie lijkt wat preciezer te zijn en de voet is ook beter. Voor mij was de voet nog steeds te laag, dus ik heb hem op een andere standaard geschroefd.

Het enige minpuntje dat ik merkte: de kabel van de Medion was te kort, dus ik had een lange DVI-D-kabel onder mijn bureau liggen. De IIyama kon echter niet met deze dual-link kabel (dus met pinnen voor link2) overweg, waardoor het beeld begon te haperen. Met de meegeleverde kabel, die bij IIyama blijkbaar net lang genoeg is, werkt hij prima.

Ik heb 'm nog niet getest met snellere games, want die speel ik eigenlijk nooit... Zoals gezegd is het nu even het gewone scherm voor mijn werkplek en komt hij in de toekomst aan de muur in de woonkamer, om de HTPC te kunnen bedienen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Titusvh
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 24-07 20:53
Die Ilyama, hoe precies werkt dat touch?

Ik ben evt. geïnteresseert voor RTS games (bedienen met de vingers) en bijvoorbeeld photoshop (bediening met de stylus die erbij schijnt te zitten).

En hoe vind je het geluid?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vjenne
  • Laatst online: 21-07 20:13
En nu je vriendin helemaal teleurgesteld dat je haar leuke gift hebt afgeslagen... ow ow ow :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LLEEDD
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 04-02 18:54
Zat er ook aan te denken on de medion touch monitor te kopen. Ik kan hem van iemand overnemen voor 170 euro. Kon maar nergens een recensie vinden ervan en wilde ook graag weten of je hem op een andere voet kon aansluiten.
Nu blijkt het scherm dus wel een vesa aansluiting te hebben maar is het eigenlijk niet zo een heel goed scherm..
Op zich is het natuurlijk ook een beetje wishfull thinking een touchscreen monitor voor zo weinig geld..
Toch blijft het touch verhaal me intrigeren vooral voor programmas als photoshop.
Hoe bevalt dit bij de Ilyama?
Denk dat ik het scherm nu maar niet aan ga schaffen en dat ik voor een reguliere 24 inch monitor ga.
Pagina: 1