Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jocd
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 06-09 11:11
Hallo tweakers,

Ik heb een probleem met mijn laptop, het is een HP elitebook 8530w.

Intel Core2 Duo T9600 8530w Processor
4096M 800DDR2 2DM 8530w Module
320G 7200RPM 8530p Hard Drive
DVD RW LS UB 8530w Drive
15.4 WSXGA+ WVA 35w 8530w Display
nVidia FX770M 512MB 35wCPU 8530w Graphics

Vanaf het begin dat ik deze laptop heb valt deze uit tijdens bijvoorbeeld gamen (call of duty modern warfare 2).
Toen ben ik gaan zoeken op de site van HP en ik kwam er achter dat ik dit probleem heb.

http://h20000.www2.hp.com...781677&objectID=c01818988

Dus ik heb mijn BIOS geüpdatet (alle drivers trouwens ook, zelfs op mijn videokaart die van de 9600GT) maar het probleem kwam nog steeds voor. Toen heb ik telefonisch contact opgenomen met HP. Daar werd mij uiteindelijk verteld dat deze videokaart zulke zware spellen niet aankan. Dit lijkt mij sterk aangezien er meerdere mensen op internet zeggen dat ze dit spel goed kunnen spelen op hun elitebook 8530w. Bovendien draait dit spel op mijn laptop soepel en plotseling valt de laptop uit.

Ik moet wel zeggen dat de laptop erg warm wordt, maar dit komt al sinds de eerste dag dat ik hem heb voor, dus het lijkt mij dat het dan niet aan een stoffige videoheatsink ligt (de laptop is bovendien erg moeilijk te openen). Heeft iemand van jullie hier ervaring mee, zelfde soort probleem?

Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen, alvast bedankt jocd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jejking
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online

Jejking

It's teatime, doctor!

Een videokaart die de spellen niet ''aankan''. Het moet niet gekker worden.

Doe eerst eens temperaturen uitlezen met CoreTemp en GPU-z?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maaikz
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 25-08 21:37
Een vriend van mij had precies hetzelfde probleem. Af en toe valt z'n laptop uit. De laptop wil dan ook een tijdje niet meer aan, waarschijnlijk omdat hij moet 'afkoelen'. Echt absurd! Moet jij ook een tijdje wachten voordat je laptop weer aangaat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jocd
oke ik heb call of duty modern warfare 1 een tijde gespeeld totdat deze uitviel, de videokaart temperatuur gaat niet hoger dan 105 graden en de cpu blijft constant rond de 85 graden. In rust heb ik ongeveer dit
Afbeeldingslocatie: http://i50.tinypic.com/ezqtg4.png

tijdens het gamen kreeg ik dit

Afbeeldingslocatie: http://i49.tinypic.com/2a77wx3.png

Afbeeldingslocatie: http://i46.tinypic.com/2ivxlxc.png

hier nog een log van de cijfers tot het uitvallen v/d laptop,

http://nl.tinypic.com/r/33tt578/6

ik speelde op de resolutie 1024x768 en lage kwaliteitswaarden.
Maaikz schreef op vrijdag 26 februari 2010 @ 14:00:
Een vriend van mij had precies hetzelfde probleem. Af en toe valt z'n laptop uit. De laptop wil dan ook een tijdje niet meer aan, waarschijnlijk omdat hij moet 'afkoelen'. Echt absurd! Moet jij ook een tijdje wachten voordat je laptop weer aangaat?
nee mijn laptop kan meteen weer aan na het uitvallen.

[ Voor 6% gewijzigd door jocd op 26-02-2010 18:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kiiv3H
  • Registratie: Januari 2010
  • Niet online
105 graden 8)7, je laptop valt dus uit omdat je grafische kaart te warm word lijkt mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jejking
  • Niet online

Jejking

It's teatime, doctor!

Hoezo heet, dat is echt niet normaal meer :X

Als er meer mensen zijn die er last van hebben, dan is het een productfout. Anders kan je misschien een soort plateautje onder je laptop zetten met een fan erin, ben even de naam kwijt hoe het heet maar dan is er in ieder geval een luchtstroom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jocd
ik heb al een keer een ventilator onder mijn laptop gezet, maar dit heeft ook niet geholpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

105 graden is niet normaal

tip> verkoop je laptop en koop een goeie desktop met mooie kaart dat word al een stuk minder warm!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Blaas al het stof uit je laptop. Dit kan je doen met een busje perslucht. Je laptop valt uit omdat hij gewoon aimpwlweg te heet wordt. Over het algemeen komt sit door stof in de laptop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jocd
dit moet toch gewoon onder de garantie van HP vallen of ben ik nou gek? Kan het trouwens niet komen door een productiefout in de chip van de videokaart ofzo?

[ Voor 37% gewijzigd door jocd op 26-02-2010 22:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hammy87
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 19:13
Heb deze laptop nu ook halfjaar en is nog nooit uitgevallen. Game er ook best vaak, COD MW 2, BioShock ed, allemaal op high.

Je moet inderdaad geen drinken links ernaast zetten, blaast ernorm veel warme lucht.

Maar denk toch dat er een productiefout in zit oid, want de meeste studenten gamen er aardig op en tot nu toe niemand problemen mee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jogens ik heb dit probleem ook gehad. Laptpps komen na eem halfjaar booordevol met stof te zitten. Door al dit stof wordt de laptop bina 20 graden wamer. Toen ik bij mij het stof eruit blies kon ik gewoon weer gamen maar halfjaar later moest ik weer hrt stof eruit halen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jocd
heb hp opnieuw gebeld en er komt vrijdag iemand langs om het probleem te verhelpen, dit valt onder de garantie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jocd
vandaag is er een engineer van hp langsgeweest, hij heeft er een ati radeon hd 3650 ingezet, maar ik heb even wat research gedaan op internet, volgens mij is deze kaart slechter op gamingprestatie niveau dan de FX770. Klopt het trouwens dat de FX770 dezelfde is als de geforce 9600gt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jejking
  • Niet online

Jejking

It's teatime, doctor!

FX770 = 9600M GT (oftewel een soort 9600GT op lagere clocks). Een HD3650 komt hier niet eens bij in de buurt dus je kan niet spreken van een gelijkwaardig alternatief ( :X )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• warhunter6
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 06-04 23:19
dit gebeurt best vaak bij grafische kaarten en indd laptops, zoals jocd al zei laptops komen echt vol met stof te zitten vooral als je huisdieren hebt, helaas kan je een laptop niet zomaar zelf gemakkelijk open maken terwijl het nog onder de garantie valt. je moet dus iedere keer met het bedrijf contact nemen en maar hopen dat er snel iemand zal komen, tenzij je natuurlijk het risico wilt nemen om buiten je garantie te vallen. hetzelfde gebeurd ook regelmatig bij deskops hoor. alleen is hier de stof makkelijker te verwijderen, heb dit laatst nog bij een vriend gedaan.

edit: typos

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jocd
vandaag hebben ze er eindelijk een goede fx770m in gezet, het probleem is dus verholpen kan een slotje op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M2M
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 11-09 17:01

M2M

medicijnman

maar het ding werd dus gewoon te warm? Wordt hij nu nog steeds zo warm en valt de boel niet uit? of hebben ze de ventilator en koelblok vervangen (in combo met betere montage en goede koelpastaverdeling?)

-_-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jocd
het was een productiefout de videokaart werd van zichzelf warm, met de nieuwe kaart game ik nu zonder problemen battlefield bad company 2 op high settings, de max temp is nu 80 graden. Het koelblok is gewoon hetzelfde.
Pagina: 1