[PW] Verzendkosten

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• turboproc
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 28-09 23:05
Ik zie dat er sinds kort een nieuwe variant is van de bestelmand om de goedkoopste (combinatie van) winkel(s) vast te stellen.
Na diverse malen controleren krijg ik de indruk dat de verzendkosten in de berekeningen niet worden meegenomen. De kosten van betalen (bijv. rembours) trouwens wel. Dit maakt de functie praktisch onbruikbaar :'( aangezien de verzendkosten een forse impact op de totale kosten kunnen hebben.

Doe ik iets verkeerd of is er echt sprake van een fout.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ACM
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

Ze zouden wel meegenomen moeten worden, maar dat gebeurd nu gewoon standaard; je hebt dus geen optie meer om het niet te doen.

Heb je een voorbeeld waar het mis gaat?

[edit]
En dan vind ik natuurlijk gelijk een voorbeeld met mijn eigen lijst waar er een stukje kosten mist.

[ Voor 24% gewijzigd door ACM op 26-02-2010 12:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 01:20

Dirk

Coördinator frontpagemoderatie
De prijzen lijken inderdaad niet te kloppen. Een concreet voorbeeld: http://tweakers.net/price...cts=6&maxshops=4#shoplist
De eerste in de lijst is azerty: Het subtotaal is inclusief de verzendkosten tot €200, ipv de verzendkosten vanaf €200.
De tweede is komplett: Deze klopt.
De derde is Databyte: De kosten voor pakketpost zijn niet meegenomen.
De laatste is Max ICT: De verzendkosten zijn ook hier niet meegenomen.

All statements are true in some sense, false in some sense, meaningless in some sense, true and false in some sense, true and meaningless in some sense, false and meaningless in some sense, and true and false and meaningless in some sense.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ACM
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

Dirk schreef op vrijdag 26 februari 2010 @ 12:10:
De prijzen lijken inderdaad niet te kloppen. Een concreet voorbeeld: http://tweakers.net/price...cts=6&maxshops=4#shoplist
De eerste in de lijst is azerty: Het subtotaal is inclusief de verzendkosten tot €200, ipv de verzendkosten vanaf €200.
Je bedoeld dat ie 1,50 ipv 6,00 euro zou moeten zijn? De getallen kloppen volgens mij juist wel, Azerty geeft nog losse verzendkosten per product mee en o.a. de monitor van meer dan 200 euro krijgt ook bij Azerty zelf gewoon 6 euro op de site. Dus als daar al wat mis is, dan lijkt het me eerder dat de regels niet goed ingesteld zijn, maar wel correct doorgerekend worden.

Toevallig klopt het bedrag ook met het werkelijke totaal als ik deze quote goed interpreteer:
U betaalt voor leveringen onder de 200 euro slechts een bedrag van 6 euro. Vanaf 200 euro betaalt u 1,5 euro per 200 euro*

* Dit zijn de kosten, die TNT aan ons doorrekent voor het risico, het gewicht en de grootte van het pakket
Aangezien de deellevering van Azerty daar zo'n 800 euro is, zou dat 4x 1,50 moeten kosten. Wat toevallig in dit geval ook 6 euro is.
Hoedanook, de reden dat er daar 1+6 euro kosten bij komt is omdat Azerty iig voor die monitor 6 euro aan ons communiceert (we pakken van alle producten de hoogste kosten en gaan er van uit dat dat redelijk klopt).
De derde is Databyte: De kosten voor pakketpost zijn niet meegenomen.
De laatste is Max ICT: De verzendkosten zijn ook hier niet meegenomen.
Die kloppen zo op het oog inderdaad niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk

Dirk

Voor wat betreft Azerty: ik kijk op hun shopreview-pagina voor de bijkomende kosten. Daar staat simpelweg "Pakketpost vanaf €200 € 1,50"

All statements are true in some sense, false in some sense, meaningless in some sense, true and false in some sense, true and meaningless in some sense, false and meaningless in some sense, and true and false and meaningless in some sense.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ACM
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

ACM schreef op vrijdag 26 februari 2010 @ 12:37:
Die kloppen zo op het oog inderdaad niet.
Ok, het niet meesturen van losse verzendkosten werd als 0 euro gezien :P Nu niet meer, volgens mij kloppen ze zo beter?
Dirk schreef op vrijdag 26 februari 2010 @ 12:40:
Voor wat betreft Azerty: ik kijk op hun shopreview-pagina voor de bijkomende kosten. Daar staat simpelweg "Pakketpost vanaf €200 € 1,50"
Dat klopt, maar wat jij niet, maar ik dus wel, bij die regel kan zien is dat hij de prijs die Azerty meegeeft voor laat gaan. Dat is een mogelijkheid die o.a. door de hoge verzendkosten op TV's en in het verleden CRT-monitoren is toegevoegd. Afgezien daarvan klopt de regel imho niet helemaal met die quote van mij en bovendien klopt de prijs die Azerty zelf bij die monitor geeft dus niet met hun regel. Of het moet anders geintepreteerd worden (dat 400 euro dus 6+1,50 is)

[ Voor 60% gewijzigd door ACM op 26-02-2010 12:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk

Dirk

Afgezien dat de omschrijving bij Azerty dan blijkbaar niet helemaal klopt, lijkt het inderdaad dat de totalen nu wel kloppen.

Pagina: 1