You definitely rate about a 9.0 on my weird-shit-o-meter
Chuck Norris doesn't dial the wrong number. You answer the wrong phone.
Dát*Waarom kan ik geen optie T.E.A.B. kiezen?!
Een grote groep bezoekers heeft aangegeven de optie T.E.A.B. vervelend te vinden, aangezien elke vorm van houvast voor een faire prijs ontbreekt. Besloten is daarom om deze optie in V&A te laten vervallen; de optie om bezoekers te laten bieden op een item is hiervoor in de plaats gekomen.
Je kunt in de tekst wel aangeven dat je het product weg wilt doen "T.E.A.B", maar het is wel de bedoeling dat je een reële richtprijs aangeeft (zie ook de volgende paragraaf), zodat een potentiële koper in ieder geval een idee heeft van wat de prijs zou moeten zijn. Op deze manier heeft het ook nog zin om te sorteren op de prijskolom.
Ok
.
Langs de andere kant kan een aanbieder ook een hoge startprijs instellen die dan weer unfair is. Wat je vaak ook ziet is dat mensen gewoon afdingen op de prijs die er staat, ongeacht of die nu fair is of niet - er staat en prijs, en daar willen ze onder, want dan hebben ze de indruk dat ze een koopje doen...
Langs de andere kant kan een aanbieder ook een hoge startprijs instellen die dan weer unfair is. Wat je vaak ook ziet is dat mensen gewoon afdingen op de prijs die er staat, ongeacht of die nu fair is of niet - er staat en prijs, en daar willen ze onder, want dan hebben ze de indruk dat ze een koopje doen...
Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje
Tweakers.net moet natuurlijk mee gaan met zijn tijd en we hebben gezien dat de blokkade van TEAB en het niet accepteren van 1 euro advertenties niet handig is richting jullie, de klant. In dit oogpunt heb ik eens wat onderzoek gedaan en er ligt nu een voorstel om het prijsgedeelte van V&A aan te passen, lees: te verruimen. Hierbij gaan we uit van het standpunt dat verkoper en koper zelf tot een prijs moeten kunnen komen, en dat daarbij meer opties geboden gaan worden. Denk hierbij aan TEAB en NOTK. Feitelijk moet de (ver)koper straks een mogelijkheid krijgen uit : vaste prijs, gratis, ruilen, veilen, teab en notk. Volgens mij moet elke advertentie dan wel een goede prijsstelling te geven zijn.
Let wel: dit is een voorstel dat ingediend is, dus het ligt nog niet 100% vast.
Let wel: dit is een voorstel dat ingediend is, dus het ligt nog niet 100% vast.
4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.
Dank je voor je antwoord. Ik ben echter wel bang voor de "vermarktplaatsering" van de V&A.
Nu kun je, mits de advertentie goed is aangemaakt, in één oogopslag zien of het product binnen je prijsklasse valt.
Voor de verkoper is het onhandig aangezien hij of zij een regen aan mailtjes/dm'tjes/reacties kan verwachten met wat de prijs is en de (potentiële) koper kan niet zien of de prijs in orde is of dat er beter verder gezocht kan worden.
Mijn persoonlijke mening is dat ik graag wil weten wat iets kost. Dat is hetzelfde in een winkel. Daar wil ik ook gewoon weten wat iets kost zonder dat ik telkens naar de verkoper moet zodat hij "het even op kan zoeken".
Is het niet een idee om hierover een poll te houden onder de T.net gebruikers?
Nu kun je, mits de advertentie goed is aangemaakt, in één oogopslag zien of het product binnen je prijsklasse valt.
Voor de verkoper is het onhandig aangezien hij of zij een regen aan mailtjes/dm'tjes/reacties kan verwachten met wat de prijs is en de (potentiële) koper kan niet zien of de prijs in orde is of dat er beter verder gezocht kan worden.
Mijn persoonlijke mening is dat ik graag wil weten wat iets kost. Dat is hetzelfde in een winkel. Daar wil ik ook gewoon weten wat iets kost zonder dat ik telkens naar de verkoper moet zodat hij "het even op kan zoeken".
Is het niet een idee om hierover een poll te houden onder de T.net gebruikers?
Het is de verantwoordelijkheid en eigen keuze van de verkoper om een duidelijke prijsstelling op te geven. Als hij er voor kiest om niet duidelijk te zijn en bijv voor teab of notk te kiezen, kan hij inderdaad een regen aan mailtjes verwachten. Dat is zijn keuze. Wil hij dat niet, dat zal hij een duidelijke prijs moeten stellen, dan is de prijs voor iedereen duidelijk en hoeft er verder niet gecommuniceerd te worden.Mike2k schreef op dinsdag 02 maart 2010 @ 17:21:
Op Tweakers hebben we nu eenmaal te maken met beide soorten gebruikers: er zijn gebruikers die in V&A zeer compleet en netjes te werk gaan, en er zijn gebruikers die hun advertentie "neerkwakken". Vooral die laatste groep zal het zichzelf dan gewoon erg lastig maken gezien de te verwachte reacties.
4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.
Pagina: 1