port geforward maar nog niet open

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik gebruik utorrent maar mijn upload snelheid blijft heel laag en dat is nogal vervelend voor mijn ratio. Nu ben ik uit gaan zoeken hoe dit komt en ik ben niet connectable. Dit kwam omdat er geen poort open stond voor utorrent. Nu ben ik naar portforward.com gegaan en heb ik mijn laptop een static IP en gatewqay en Subnetmask en DNS gegeven. Alles van internet en downloaden, ook utorrent, werkt dus dat is goed denk ik.
Alleen als ik dan PFportchecker gebruik, een programma dat kijkt of je port open is, zegt het dat mijn port niet open of unreachable is. Ik heb windows Firewall al even helemaal uitgezet om te kijken of het daar aan ligt, maar het bleef het zelfde.

Mijn router is een US robotic 5462.
Mijn OS is Windows 7

Ik snap niet hoe de poort dicht blijft. Als ik op mijn router inlogg en bij NAT naar virtual server ga en het static IP van de laptop invul en een poort en dan voor TCP openzet en vervolgens dezelfde poort bij PFportchecker zegt hij closed or unreachable. Op de site van portforward staat verder niets dan deze stappen dus misschien weet iemand hier wat het probleem veroorzaakt.

Danku

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vicarious
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 24-06-2024

Vicarious

☑Rekt | ☐ Not rekt

Laat eens een screen zien van je huidige routerconfig en je huidige IPconfig dan?

Vicariously I live while the whole world dies

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borromini
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Heeft de torrentsite die je gebruikt geen manier om te checken of je poort open staat? Als ze ratio checken neem ik aan van wel ;).

Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• menllyos
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 04-10-2024
utorrent heeft ook een portcheck website: http://www.utorrent.com/testport?port=55555

ik weet niet of je router UPnP ondersteund? anders kan utorrent die portforward zelf aanmaken als je zowel in de router als in utorrent UPnP aanzet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• speek1984
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 05-09 11:00
Je hebt dat statisch ip ingesteld in Windows zelf? Probeer dat anders eens via de router (als dat gaat)?
Daarna inderdaad gewoon port forwarden naar dat ip-adres.

"It's about time you showed up Fox!"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb unpn aan staan op mijn router, alleen niet op utorrent. Dat moest namelijk uit van portforward. Ookal zet ik het aan, dan nog staat er dat ik unconnectable ben op ilovetorrents.com, de site waar ik zit. Ik heb het static IP idd in windows ingesteld, op de router kan ik alleen kiezen of ik DHCP aan of uit zet en wat de IP pool hiervoor is. Ik heb mijn static IP buiten de IP pool van de DHCP gezet.

Ik weet niet welke info er nog van mijn router instellingen belangrijk zijn die kan ik wel neertypen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
dit zijn portforward van de router en ip instellingen van mn laptop

Afbeeldingslocatie: http://img237.imageshack.us/img237/1452/ipinstelling.jpg

Afbeeldingslocatie: http://img96.imageshack.us/img96/3429/portforwardinstelling.jpg
Shot at 2010-02-26

het interne ip van mijn laptop is dus 192.168.2.167 en ik probeer het op port 55555. Die andere ip's en ports zijn van vroeger, de router is mee verhuist.

[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 26-02-2010 14:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vicarious
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 24-06-2024

Vicarious

☑Rekt | ☐ Not rekt

Bittorrent maakt volgens mij ook gebruik van UDP dus zou je hem op both moeten zetten. Voor de rest zie ik geen moeilijkheden. Staat je torrent client ookw el ingesteld om poort 55555 te gebruiken?

Vicariously I live while the whole world dies

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Vicarious schreef op vrijdag 26 februari 2010 @ 15:17:
Bittorrent maakt volgens mij ook gebruik van UDP dus zou je hem op both moeten zetten. Voor de rest zie ik geen moeilijkheden. Staat je torrent client ookw el ingesteld om poort 55555 te gebruiken?
ja in utorrent staat poort 55555 als te gebruiken poort. Ik blijf unconnectable

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nyxium
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 10-11-2024
in de screenshot van je router zie ik een mooi tabje "firewall" heb je daar al in gekeken? Misschien moet je eerst rules aanmaken in de firewall van je router. Ik moest dat iig doen bij mijn Zyxel routertje.
Pagina: 1