[CSS] Probleem met omzetten

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Beste,

Ik moet voor school een wordpress blog theme maken.
De logische stap is dus om eerst het design om te zeggen naar een statische HTML/CSS pagina.
Helaas zit ik dus een beetje vast :P

Afbeeldingslocatie: http://student.devine.be/jeroen.begyn/blogthumb.png

Het gaat dus om de background van de post's.
Eigenlijk over het "balkje" dat er boven uitsteekt.
Het probleem is dat er dynamische content in komt, dus ik nooit zeker ga weten hoe groot dit gaat moeten worden!
Iemand wat tip's? :P

Mvg,
Jeroen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MueR
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 23:04

MueR

Admin Tweakers Discord

is niet lief

En wat heb je zelf al geprobeerd? Wat heb je aan oplossingen gezocht?

Anyone who gets in between me and my morning coffee should be insecure.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb al geprobeerd om de "titel" en de "datum" samen in een aparte class te steken en deze dan 3 borders te geven (left, right, top). Ik was van plan om het dan een margin-bottom: -3px; te geven en het op te lossen via de Z-index. Maar aangezien de Z-index enkel werkt bij absolute positionering, en mijn element zich binnen mijn "grid" bevind en er dus geen reden is om absoluut te positioneren, zal dit ook niet werken.

ik hoop dat ik mijzelf een beetje duidelijk kan maken?

hier is anders een voorbeeldje van wat ik al heb! (het is wel een beetje een rommeltje, maar het is gewoon een test-fase voor ik alles echt begin te coden)
Click!

Mvg,
Jeroen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcDavid
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 09-09 17:48
Je kunt ook voor dat "tabje" een transparante div maken over de volle breedte met border left en bottom, en daarin een element met border top en right.

[ Voor 6% gewijzigd door mcDavid op 26-02-2010 12:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IINamoRII
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 24-08 19:04
Maak een tab container div en plaats daar weer drie div in. 1 linker div voor het linker gedeelte(plaatje van het logo en de border), 1 div in het midden voor de content met een repeating image over x en rechts een div voor de rechter border.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcDavid
Lijkt me niet nodig, die borders kunnen prima met de border-property. Het logo kan als background-image op de <h*>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Asator
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 12-02-2024
Als je posthead en postcontent allebei position: relative geeft werkt die z-index ook. Dan hoef je ze niet te positioneren zoals met een absolute position.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
je hebt gelijk! bedankt!!

Mvg,
Jeroen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
nog even een vraagje, weet iemand hoe ik die 2 witte lijnen in css krijg? ik probeer het nu met 2 div's boven mijn "container div" die dan een hoogte, of breedte hebben van 3px, en de de andere hoogte of breedte op 100%, en die absoluute gepositioneerd staan. Dit werkt maar als ik mijn venster re-size, verschuiven de lijnen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 08 maart 2010 @ 12:06:
die absoluute gepositioneerd staan. Dit werkt maar als ik mijn venster re-size, verschuiven de lijnen!
aangezien je op school zit misschien toch nog even verder in je cursus duiken?

nog een persoonlijke tip;
Verwijderd schreef op vrijdag 26 februari 2010 @ 11:01:
...
De logische stap is dus om eerst het design om te zeggen naar een statische HTML/CSS pagina.
...
Als je in de toekomst nog veel websites gaat maken, probeer liever te denken als ontwerper en niet als designer, ik ben zelf semi-professioneel actief in de web business en maar al te vaak gaat er tijd verloren omdat het design niet is aangepast aan het ontwerp / layout van de website met het gevolg dat je meer tijd & werk moet maken van een correct css model. Zelf maak ik mijn websites altijd eerst met een leeg box model (of andere) met voorbeeld content & de grafische opsmuk voeg ik achteraf toe, zo heb je vanaf het begin ook een goed overzicht van de semantiek van je website & kan je rekening houden met SEO etc. zonder dat je verloren loopt in je grafische elementen, je bezoeker gaat tenslotte komen voor de content (zeker bij een blog). Dat het in een mooi jasje gegoten zit is vaak niet zo heel relevant ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcDavid
Verwijderd schreef op maandag 08 maart 2010 @ 12:06:
nog even een vraagje, weet iemand hoe ik die 2 witte lijnen in css krijg? ik probeer het nu met 2 div's boven mijn "container div" die dan een hoogte, of breedte hebben van 3px, en de de andere hoogte of breedte op 100%, en die absoluute gepositioneerd staan. Dit werkt maar als ik mijn venster re-size, verschuiven de lijnen!
code:
1
border-top-style: double;
?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 11-09 22:30

MBV

Heb je er al bij stilgestaan dat wit-op-aqua nou niet echt de meest contrasterende combinatie is? Misschien is het voor jouw niet belangrijk, maar er zijn kleurenblinde mensen die dat met geen mogelijkheid kunnen lezen.
Pagina: 1