Verwijderd

Topicstarter
Hoi jongens en grietjes,

ik heb een muziekstudiootje waarin ik werk met synthesizers, zowel hardware als software.
Nu wil ik mijn studio uitbreiden met een camera die ik ergens in een hoekje wil ophangen, ofwel op een statief laat rusten.
De bedoeling is videoclips recorden om ze online te plaatsen (oa. youtube). HD is dus mooi meegenomen.

Hierbij wil ik echter de kwaliteit van mijn audio niet in gevaar brengen. Maw. ik wil mijn audio niet recorden via een mic aangesloten op de cam, wel via de line in van mijn externe soundcard waarop mijn enige synthesizer aangesloten staat.
Terwijl zou ik ook graag softsynths recorden.

Nu had ik hier graag wat tips rond gehad.
Welke recordingsoftware raden jullie me aan? (zou het ook lukken met een DAW zoals Fruity Loops ?)
Waar moet ik op letten bij de aanschaf van een camera? (en zou ik gaan voor een uitgebreide webcam, een filmcamera, of een fototoestel die ook kan filmen ?)

Waar ik een broertje dood aan heb is out-of-sync audio. Dat wil ik ten alle koste vermijden.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb reeds een fototoestel: Panasonic Lumix DMC-FS62. Deze kan filmen op max. 640x480 (vind ik zelf het absolute minimum) aan 30 fps. De file zelf is een .mov

Mijn bedoeling is om video real-time binnen te trekken op mijn pc en er de audio real-time bij te recorden. Beetje zoals webcam maar audio moet dan niet via mic in binnenkomen, wel via line in van mijn externe soundcard.
Dit zodanig dat ik niet meer zelf manueel mijn audio met mijn video moet zitten syncen.

Bedoeling is: knopje aan en hupsakee, recorden maar!

• MPeek
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 25-12-2025
Je zou in principe aan een beetje foto camera met webcam modus genoeg hebben, maar als je een beetje goed beeld wilt is een camcorder natuurlijk beter. Hoeveel wil je er maximaal aan uitgeven?

Verwijderd

Topicstarter
Die "webcam-modus", moet je fysieke toestel dat ondersteunen of is het iets wat je software-matig kan afdwingen ?
In Win Movie Maker zie ik bijvoorbeeld een optie "capture from device..."

Ik wil gewoon een real-time capturing van
- video uit cam
- audio uit pc
en automatisch in sync.

• MPeek
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 25-12-2025
Verwijderd schreef op vrijdag 26 februari 2010 @ 13:50:
Die "webcam-modus", moet je fysieke toestel dat ondersteunen of is het iets wat je software-matig kan afdwingen ?
In Win Movie Maker zie ik bijvoorbeeld een optie "capture from device..."

Ik wil gewoon een real-time capturing van
- video uit cam
- audio uit pc
en automatisch in sync.
Het moet fysiek ondersteund worden, maar genoeg toestellen ondersteunen dit wel. Ik zou in ieder geval, zoals hierboven staat, een toestel nemen wat minstens 640x480 kan opnemen en liefst hoger. Als je budget het toestaat overigens zou ik wel voor een camcorder gaan omdat die natuurlijk voor een mooier plaatje zorgen.

Je zou misschien als software Sony Videocapture 6.0 kunnen gebruiken. Ik gebruik het zelf om alle footage van mijn DV camera op mijn computer te zetten, maar het is mogelijk een seperate audio en video stream te selecteren en dat loopt gewoon synchroon als het goed is (ik zal het even uitproberen voor de zekerheid). Het programma is voor zover ik weet niet los te downloaden, maar je krijgt het bij de trial van Sony Vegas 9.0 en het is gewoon te gebruiken voor een onbepaalde tijd.

[ Voor 9% gewijzigd door MPeek op 26-02-2010 14:08 ]

Verwijderd

Topicstarter
oké thx :-)

En anders toch maar zelf video van cam met audio van pc syncen.
Nog mooier zou zijn dat de software zelf de audio opgenomen met de cam, en de audio opgenomen met de pc met mekaar synchroniseert (aangezien het inhoudelijk om hetzelfde geluid gaat, op de kwaliteit na) en verwisselt.

Zolang het allemaal maar niet te lang duurt want ik heb echt bitter weinig tijd en de inspiratie overvalt me op de meest vreemde momenten en gaat ook weer even vlug weg. Belangrijk is dus snel aan het werk te kunnen.
Pagina: 1