Snelheid omhoog krikken

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik kwam pas een tooltje tegen voor mensen met UPC fibrepower die kennelijk de hoeveelheden mbit omhoog kon schroeven. Hierbij was ook een handleiding voor het veranderen van bepaalde instellingen.

Ik weet het niet precies meer.

Maar ik heb sinds een weekje nu Telfort internet. 20mbit. Ik haal er echter maar 12.
Is er een tooltje beschikbaar waarmee ik meer kan bereiken?
Zijn er instellingen die ik in mijn Windows 7 machine kan veranderen? Zijn er instellingen in de router die ik kan aanpassen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 02-09 19:03

job

Dat tooltje zal waarschijnlijk de mtu waarden aanpassen. Dat kon onder windows xp nog wel helpen.
Voor windows 7 is het nutteloos.

Wat je snelheid betreft, kijk eens in je modem, met welke snelheid traint je modem in?
Als dat ook 12mbit is kan je alles doen op je pc, maar heeft het geen zin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M2M
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 17:01

M2M

medicijnman

hang je pc eens rechtstreeks aan het modem. Haal je dan wel 20 Mbit/s?

En Telfort is ADSL, dat houd in dat hoe verder je van de centrale afwoont, hoe minder megabits/s je overhoud.

-_-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lenny77
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 23-08 16:53
De vraag is: "Waar haal je maar 12 mbit?" Hoe meet je of wat lees je uit?
Vergeet ten eerste niet dat kabel en ADSL verschillende media zijn.
Jij hebt ADSL en je bent een tweaker, dus ik ga er eigenlijk vanuit dat je de snelheid, waarop je modem intraint, via de webinterface van het ding hebt gecontroleerd. Als daar al max. 12 mbit staat, dan kun je tooltjes draaien wat je wilt, maar dat zal niet helpen. Wat in geval van ADSL wel kan helpen, is je modem dichter op je ISRA (binnen 2 meter) plaatsen en evt. bekabeling vervangen door nieuw verse kabels (ronde telefoonkabel, geen platte of als je echt wilt CAT5 UTP).

Ik denk dat als er al een tooltje beschikbaar is dat, dat iets aan de instellingen van de verbinding tussen modem/router en je PC wat doet. Dat heeft dus alleen zin, als de snelheid die je ervaart flink wat lager is dan waar je modem op intraint. Het programmaatje wat claimt dit te kunnen doen heet iets van TCP Optimizer. Verandert een dergelijk tooltje echt iets aan je router, dan zal dat UPC-modem-specifiek zijn en dus niet voor een ADSL-modem van Telfort gaan werken

"To overcome other's armies without fighting is the best of skills" - Sun Tzu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Lenny77 schreef op vrijdag 26 februari 2010 @ 11:02:
De vraag is: "Waar haal je maar 12 mbit?" Hoe meet je of wat lees je uit?
Vergeet ten eerste niet dat kabel en ADSL verschillende media zijn.
Jij hebt ADSL en je bent een tweaker, dus ik ga er eigenlijk vanuit dat je de snelheid, waarop je modem intraint, via de webinterface van het ding hebt gecontroleerd. Als daar al max. 12 mbit staat, dan kun je tooltjes draaien wat je wilt, maar dat zal niet helpen. Wat in geval van ADSL wel kan helpen, is je modem dichter op je ISRA (binnen 2 meter) plaatsen en evt. bekabeling vervangen door nieuw verse kabels (ronde telefoonkabel, geen platte of als je echt wilt CAT5 UTP).

Ik denk dat als er al een tooltje beschikbaar is dat, dat iets aan de instellingen van de verbinding tussen modem/router en je PC wat doet. Dat heeft dus alleen zin, als de snelheid die je ervaart flink wat lager is dan waar je modem op intraint. Het programmaatje wat claimt dit te kunnen doen heet iets van TCP Optimizer. Verandert een dergelijk tooltje echt iets aan je router, dan zal dat UPC-modem-specifiek zijn en dus niet voor een ADSL-modem van Telfort gaan werken
Ik ben een ICT'er, maar ik zo mn god niet weten wat je bedoeld met "snelheid waarop je modem intraint". Nooit van gehoord O-)
Ik heb inderdaad een ADSL verbinding, de meter kast zit rechtstreeks onder mijn kamer (zit op kamers in een bedrijfspandje) en het signaal is gepatched naar mijn wandcontactdoos waar ik via de telefoonstekker (4polige stekker met dsl lijn erin) mijn modem heb aangesloten. Nou ja, het is een router modem van zyxel.
Ik gebruik CAT 5 kabels.

Ik ben op dit moment niet thuis dus ik kan niet kijken waar mijn modem op intraint.

Vroeger is mij op school ook nog is verteld dat je via je register waardes kon aanpassen waardoor je snelheid ook hoger zou zijn. Volgens mij is dit bullcrap.

Ik behaalde via speedtest.net 12mbit. Speedtest is voor mij in het verleden wel betrouwbaar geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• machielse
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 11-12-2017
Als je de hoogst mogelijke snelheid wilt halen uit je Fiber verbinding, moet je in ieder geval zorgen dat je niet via WiFi/draadloos internet. Wifi versie g is (in theorie) maximaal 54 mbsp, wat betekent 54/8=6,75 Megabyte per seconde en in de praktijk nog langzamer. De nieuwere wifi versie (n) is sneller, maar dat kan storing bij je buren opleveren omdat het signaal heel sterk is.
Wil je de verbinding optimaal gebruiken, dan kun je dus het beste alleen ethernet gebruiken (netwerk-kabels dus), maar zorg dan wel dat alle apparatuur die je gebruikt Fast Ethernet (100BaseT) ondersteunt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kees
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 18:11

Kees

Serveradmin / BOFH / DoC
12mbit op een adsl lijn is zeer netjes, denk niet dat je daar nog heel erg veel meer van gaat krijgen.

Hoever woon je van de centrale af?

"Een serveradmin, voluit een serveradministrator, is dan weer een slavenbeheerder oftewel een slavendrijver" - Rataplan

Pagina: 1