Beste tweakers,
Misschien dat één van jullie me uit de brand kan helpen. Ik zit namelijk met het volgende probleem:
Gister me Lian-Li kast binnen gekregen, met daarbij een mooi VFD, maar krijg hem niet aan de praat.
Nu is er op internet (en op tweakers.net) wel wat te vinden over het aansturen/aansluiten van het VFD, maar het is nog niet gelukt.
Ik heb niet de ATX verloop stekker en geen afstandbediening (a.b. ga ik ook niet gebruiken)
Op de website van Soundgraph staat wel het één en ander beschreven.
http://www.soundgraph.com/vfd-installation-en/

Links zitten 2 kabeltjes, respectievelijk Grnd, M/B Power, deze heb ik aangesloten op het MB (zie foto2).
Ik neem aan dat dit de stroomvoorziening levert aan het scherm?
In het midden zit de USB aansluiting, deze is aangesloten met een verloopstekker naar het moederbord. (ook geprobeerd direct in een USB-aansluiting).
Als laatste zit rechts nog een connector, waarvan ik vermoed dat die aangesloten moet worden op de ATX-verloopstekker (die ik dus niet heb).

Mijn vraag, moet de stekker rechts ook aangesloten worden? En zo ja, kan ik deze niet aansluiten op een molexkabel?
Misschien dat één van jullie me uit de brand kan helpen. Ik zit namelijk met het volgende probleem:
Gister me Lian-Li kast binnen gekregen, met daarbij een mooi VFD, maar krijg hem niet aan de praat.
Nu is er op internet (en op tweakers.net) wel wat te vinden over het aansturen/aansluiten van het VFD, maar het is nog niet gelukt.
Ik heb niet de ATX verloop stekker en geen afstandbediening (a.b. ga ik ook niet gebruiken)
Op de website van Soundgraph staat wel het één en ander beschreven.
http://www.soundgraph.com/vfd-installation-en/

Links zitten 2 kabeltjes, respectievelijk Grnd, M/B Power, deze heb ik aangesloten op het MB (zie foto2).
Ik neem aan dat dit de stroomvoorziening levert aan het scherm?
In het midden zit de USB aansluiting, deze is aangesloten met een verloopstekker naar het moederbord. (ook geprobeerd direct in een USB-aansluiting).
Als laatste zit rechts nog een connector, waarvan ik vermoed dat die aangesloten moet worden op de ATX-verloopstekker (die ik dus niet heb).

Mijn vraag, moet de stekker rechts ook aangesloten worden? En zo ja, kan ik deze niet aansluiten op een molexkabel?
http://www.soundgraph.com/forums/showthread.php?t=3269If anyone else wants this:
I connected a wire to the purple wire(+5V SB) on the motherboard psu connector, one to the red (+5V) just beside it, one to the black. (Common Ground)
Then I wired it up to a floppy drive power connector. My VFD had a 4 pin connector, so I wired the 2 ground (brown & black) to the black from my psu connector, red goes to red on the VFD, and purple goes to orange. (because of the wiring of a standard floppy connector, the colours don't match - see below)
Black - Brown - Red - Orange - VFDconnector
Yellow Black Black Red - Floppy connctor
---Black---- Red Purple PSU MB Connector
Works fine, can now wake the PC from sleep with remote, and VFD stays on when sleep mode enabled.
I guess if your VFD only has 3 wires, you can ommit one of the grounds.
[ Voor 25% gewijzigd door Wrack op 26-02-2010 10:15 ]