Dag allemaal.
We hebben hier een zakelijk internet-lijntje liggen van KPN dus ik hoef denk ik niet uit te leggen waarom ik de DNS service van KPN niet gebruik. Ik heb dus een eigen Bind9 servertje opgezet zodat ik rechtstreeks DNS-queries kan uitvoeren. Nu was ik bezig een een beetje door logging te spitten op zoek naar eigenaardigheden en daarbij kwam ik het volgende, nogal vreemde, DNS-answer tegen:
We hebben hier een zakelijk internet-lijntje liggen van KPN dus ik hoef denk ik niet uit te leggen waarom ik de DNS service van KPN niet gebruik. Ik heb dus een eigen Bind9 servertje opgezet zodat ik rechtstreeks DNS-queries kan uitvoeren. Nu was ik bezig een een beetje door logging te spitten op zoek naar eigenaardigheden en daarbij kwam ik het volgende, nogal vreemde, DNS-answer tegen:
code:
Het is allemaal geen ramp, maar toch wil ik de gefrustreerde systeembeheerder terwille zijn en mijn configuratie aanpassen. Ik haal regelmatig de "db.cache" (root-dns) op bij internic.net en snap eigenlijk niet wat ik fout doe en wat ik aan moet passen om het op te lossen.
1
2
3
4
5
6
| #nslookup 81.173.100.44 Server: 127.0.0.1 Address: 127.0.0.1#53 Non-authoritative answer: 44.100.173.81.in-addr.arpa name = please-ask-your-provider.to-change-his-dns-servers.cause-we-are-getting-sick.of-these-dns-queries. |