Toon posts:

Nieuw mobo voor Dell dimension 2300

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo, sinds kort heb ik een hele oude pc gekocht in de hoop deze volledig up te graden en er ook enkele nieuwen dingen in te zetten. Nu is het probleem dat ik zelf denk dat de pc te oud is om er nog dingen aan te
veranderen. Het is een dell dimension 2300. :
Microprocessor Type

CPU Types: Intel Pentium 4 that runs at 1.8GHz internally and 400 MHz externally,

Intel Celeron that runs at 1.7 GHz internally and 400 MHz externally.

Chipset

Intel 845GL

Expansion Bus

Type: PCI

Bus Speed: PCI 33MHz

PCI connector size: 120 Pins

Memory

Architecture: SDRAM

Memory Bank: 2

Max. Memory: 1GB

Memory Type: PC133 SDRAM (non-ECC)

Drives

Externally Accessible: two 5.25-inch bays, one 3.5-inch bay
Internally Accessible: one bay for 1-inch–high IDE hard drive

Video
Intel integrated AGP graphics (Uses up to 32MB system)

dit is het enige aan specs dat ik kan vinden kan iemand mij vertellen of het inderdaad een te ouden pc is of wat voor nieuw mobo er in zou kunnen

Mvg joppevanbaar

• nedernakker
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 16-11-2024
daar is weinig eer meer aan te behalen, dingetje voor een beetje msn, tekstverwerking en mp3's maar meer moet je er niet van verwachten

Ryzen 7 5700G // 3060 Ti // 32 GB 1600 MHz // 1 TB NVMe // 2 TB SATA // 2x 2560x1440 @75 hz

Verwijderd

Topicstarter
Wat voor nieuw moederbord is een goede vervanger van dit oude ding en evt ook videokaart enzo

joppe

• marquis
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 20-12-2025
Hou er wel rekening mee dat als je de mobo vervangt, je ook de voeding moet vervangen. Bij Dell en HP hebben ze vaak een andere type voeding die anders aan en uit geschakeld wordt door het moederbord. Dus als je je mobo vervangt, zal naar alle waarschijnlijkheid je voeding niet meer aan gaan.

Adem in...... adem uit. Poeh, weer gered :-)

Verwijderd

Topicstarter
kan er dan iemand een lijste maken wat ik allemaal nieu nodig heb om een game (cod mw2) te kunnen spelen of is dit iets te hoog gegrepen. een lijstje met bijv mobo, videokaart, processor enz.

mvg joppevanbaar

• nedernakker
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 16-11-2024
hierop tweakers wordt verwacht dat je zelf wat inzet toont,

om je op gang te helpen kun je hier eens kijken [BBG] Best Buy Guide topicoverzicht

Ryzen 7 5700G // 3060 Ti // 32 GB 1600 MHz // 1 TB NVMe // 2 TB SATA // 2x 2560x1440 @75 hz

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20:38

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Inderdaad, begin eens hier: [BBG] Best Buy Guide topicoverzicht

Je hebt nu een systeem gekocht wat nieuw al volstrekt ongeschikt was voor gaming (integrated VGA en geen mogelijkheid tot plaatsen AGP laat staan PCIe videokaart), laat staan dat je 8 jaar na dato er nog actuele games op zou kunnen spelen.

Daar komt bij dat je een "merk"PC genomen hebt met minimaal afwijkende front-panel aansluitingen en als je pech hebt non-standaard moederbord en voeding (al weet ik niet zeker of Dell nog in 2002 dat laatste nog deed...), maar de voeding is vrijwel zeker aan de zwakke kant voor een modern systeem, dus je zult het toch moeten vervangen.
Dat komt dus neer op vervangen van moederbord, processor, geheugen en voeding, het plaatsen van een videokaart en het waarschijnlijk moeten modden of vervangen van de kast.

Andersom gesteld: misschien kun je de DVD drive en (trage, oude) harde schijf nog gebruiken, maar verder heb je hier voor het samenstellen van een systeem voor het spelen van recente games helemaal niets aan.

Duidelijk gevalletje van voortaan op onderzoek uitgaan voor je begint :o

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1