[CamStudio]Hoe moderne codec te gebruiken op Windows 7 x64

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ABD
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 18-09 21:56
Ik wil CamStudio 2.5 voor een projectje gaan gebruiken op een Windows 7 HP x64 platform. Ik heb een beetje lopen zoeken naar een moderne codec, omdat de bestanden een beetje erg groot worden als je 1080p of 1600*1200 wil gaan opnemen. Het CamStudio forum is helaas een beetje dood, maar ik heb een aantal ideeen opgedaan, zoals de x264vfw64 codec. Helaas verschijnt deze codec na het installeren en rebooten niet in het rijtje van de te selecteren compressors. De laatste x64 versie van ffdshow staat er helaas ook niet tussen. De enige codec die zich wel laat kiezen is de CamStudio Lossless Codec v1.4, de laatste die ze hebben toegevoegd. Ik heb lame_acm voor geluid geprobeerd, maar dat lukt ook niet, want die staat ook niet in het rijtje van de te kiezen formaten bij Audio Options.

Kan iemand mij vertellen waarom deze geinstalleerde codecs niet verschijnen en wat ik er aan zou kunnen doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrDummy
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 25-07 12:00

MrDummy

Nog steeds gek op anime...

Hum.... je mag wel 32 bits codecs draaien, daar is geen probleem mee. Misschien iets langzamer, maar het werkt wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ABD
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 18-09 21:56
Ja, heb maar toegegeven en een 32 bit codec geinstalleerd en die verschijnt in de opties. Ik heb ook Lame ACM kunnen kiezen voor geluid door in CMD te cd-en naar c:\windows\syswow64 en dit commando te geven:
rundll32 setupapi.dll,InstallHinfSection DefaultInstall 0 c:\temp\lame\lameACM.inf