Toon posts:

Eigen dns

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Oke...laat ik eens wat uitleggen.

Ik heb een eigen bak staan bij Widexs. Hier draai ik mijn ns1.domeinnaam.nl op.

Bij iemand anders draaide ik de ns2.domeinnaam.nl op.

Als ik een domeintje op de server die Widexs staat wilde hosten dan maakte ik daar een master zone aan. En bij die andere persoon op zijn bak een slave zone. Deze slave zone wees dan door naar het ipnummmer van de bak die bij Widexs stond. Snappen we hem ?

Nu is er een probleem. Die ns2.domeinnaam.nl is nu uit de lucht. Die gozer heeft even wat problemen met zijn bak.

Oke ..geen problemo...maargoed nu wil moi wat nieuwe domeintjes gaan hosten. Geen ns2 dus aanvragen zal moelijk gaan.

Ik kreeg een tipje...ga naar secondary.com daar kan je dns service aanvragen....
Wel wat mee gerommeld maar het is ook niet alles.

Toen heb ik vorige week een Cobalt raq bak (niet gaan lachen) geplaatst bij 2... (superbedrijffie !)

Oke ik nu dus twee bakken. Nu wil ik op die bak bij W. de ns1.domeinnaam.nl laten draaien en op die cobaltbak bij 2...de ns2.domeinnaam.nl

Maarja op die Cobalt bakken kan je zelf niet veel configgen....prettig geregeld dus.

Bij W. wil ik overigens binnenkort weer weg ivm dure dataverkeer als je boven de 20gb uitkomt.

Tja...en dan blijf je dus maar schuiven met je nameservers ip's
Gevolg..tig domeinenregistraties omzetten.
Dat is dus ook niet echt lekker.

Nu ben ik dus eigenlijk opzoek naar iets waar ik een eigen dns kan krijgen en hier vandaan kan laten doorverwijzen naar mijn eigen ip's van de bakken. Een dns die voor alijd vast is en mijn hele leven kan laten draaien. Niet een gratis dienst maar ik wil er best wat voor betalen.

Wie geeft raad ?

• twixx
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Tip zorg dat je een goede hoster uit zoekt (en dat heb je al gedaan, je 4-tje hangt daar mooi bovenin) en plaats daar 2 machines om je DNS te fixen. Dat kost nu even wat geld om alles te verhuizen, maar laat het dan daar maar staan. Er zijn binnen 2enz. voldoende uitbreidings mogelijkheden.

DNS kan je niet met een HEADER oid forwarden. DNS zit aan een IP gekoppeld. Als je lid bent van de stichting kan ze alles BATCHED verhuizen. Kost je geloof ik 500,-.

9x Canadian Solar + Enphase IQ7+ 3,4 kWp ZZW 20º
4x Yingli + Enphase IQ7 1 kWp ZZW 25º
4x Yingli + Enphase IQ7 1 kWp ZZW 90º

Verwijderd

je kan met je cobalt raq server perfect de dns beheren, moet je wel een paar proggies installeren

stuur me een mal naar hansm@dds.nl voor meer info

Verwijderd

Ik heb zes domeinen.
DNS voor één daarvan heb ik ondergebracht bij [url="http://www.dnsconsole.com."]www.dnsconsole.com.[/url] Via dat domein verwijs ik naar mijn eigen DNS-en voor de overige domeinen.
Dynip en roundrobin worden ondersteund. A, CNAME en MX records mag je zelf naar hartelust invullen.
Als ik het me goed herinner hebben ze een TTL van 15 minuten. Als de nood aan de man komt zou ik thuis, desnoods op 28K8, Bind/NT kunnen starten.
Merkbare downtime dnsconsole laatste 12 maanden:
1 x 1 uur
1 x 4 uur
1 x 0 uur (DNS draaide wel maar records waren niet te updaten ivm verhuizing, was overigens aangekondigd)

Kost iets van $20 per jaar per domein.