Toon posts:

Welke athlon?

Pagina: 1
Acties:
  • 150 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik ga binnenkort een Athlon processor kopen, inclusief een nieuw mobo. Nu zit ik alleen te twijfelen:

- Of een Athlon 500 @ 750 (bij bijv. Comptechworld)
- Of een Athlon 700

Zelf overklokken doe ik niet graag, ik ben niet zo handig ;)

Als moederbord zat ik te denken aan een Epox met die nieuwe VIA 133 chipset. Ik heb al 133 MHz geheugen. Of kan ik misschien beter wachten op andere mobo's die uit gaan komen?

Verwijderd

Topicstarter
Nu heb ik trouwens gehoord van die GoldFinger Devices, kun je hiermee een Athlon overklokken zonder eraan te gaan solderen? Zo ja, zou ik dan bijv. een Athlon 550 kunnen nemen en deze zelf richting de 700 kunnen klokken?

Verwijderd

Dat kan, maar je moet geloof ik wel met grof geweld het kapje van je Athlon afslopen. Daarmee vervalt je garantie (nee, duh...) En je weet nooit zeker hoe hoog je de Athlon die je koopt krijg. Ik zou gewoon bij ComptechWorld of Corum een overklokte CPU kopen, ik heb er ook 1 (corum 500@750) en die draait perfect.

Verwijderd

Topicstarter
Op welk moederbord heb je hem draaien? Ik zit zelf te denken om zo'n Via 133 mobo te nemen, zoals die van Epox, of die van Asus zodra deze uitkomt. Weet iemand of dit goed werkt in combinatie met de overgeklokte Athlon?

Verwijderd

Ik heb zelf deze week het kapje eraf gesloopt

niks ergs aan hoor, zelf de Ninjamicro Freespeed erop gezet, en ik draai nu 650 Mhz. Misschien morgen door naar 7 of 750 megahertjes, maar dat zie ik dan wel weer.

Als je niet durf te breken, laat het iemand anders doen. Ik heb het lekker rustig gedaan, nadat ik 10 x de HOW_TO heb gelezen, en het was een piece of cake.

Verwijderd

Ik vraag het hier ook nog maar een keer, heeft iemand van jullie enig ervaring met het Epox moederbord en NT?? Ik heb wat gekke probleempjes met mijn geluid en scrollen in o.a. netscape en explorer.

Verwijderd

Maranello:

Aangezien zo'n Athlon-500@750 bij comptechworld 1000 piek kost, en een Athlon-550 die waarschijnlijk de 750MHZ ook wel haalt nog geen 600 piek kost, zou ik dus zelf een GFD erop zetten (stelt niks voor, en ze zijn wel duur maar je spaart in dit geval meer uit), of, nog goedkoper en de cache kan gelijk ook worden omgezet, iemand even je Athlon laten omsolderen. (als je niemand weet te vinden, mail me dan even ;) ).

En anders koop je gewoon een Athlon-650 (nog geen 700 piek volgens pricewatch), die kun je namelijk met die EPoX ZONDER DAT JE DE PROCESSOR-MODULE OPEN HOEFT TE MAKEN gewoon op 715MHz (110MHz bus) of 750MHz (115MHz bus) zetten. Als dat niet makkelijk is...

• metoo
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 06-06-2022
De kans is ook groot dat met een 550 en een GFD 780 1/2 cache of +/-850 met 2/5 cache kan halen op dit moment draai ik 8.5x106= 901 met 2/5 cache en stabiel op 918(108) crasht ie op 1.95 volt.een GFD kun je ook weer over zetten op een 850 als die straks weinig kost. een GFD kost +/- fl 130,00 (Freespeed)

Epox8RDA+ XPThorton2000+@3200+ Radeon9800SE@Pro Plextor 12/10/32A 80GB 7200 8MB XPpro

Verwijderd

Topicstarter
Is inderdaad wel een idee jah. Alleen jammer dat er onverwacht een grote uitgave tussen is gekomen, dus ik moet nu weer bijna opnieuw beginnen met sparen :(. Tegen de tijd dat ik het geld bij elkaar heb, zal er wel weer beter spul op de markt zijn...

Verwijderd

Waar haal ik het goedkoopst een GVA(Gouden Vinger Apparaat)?

• metoo
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 06-06-2022
In de sexshop +/- fl 30,00
of in de pricewatch kijken

Epox8RDA+ XPThorton2000+@3200+ Radeon9800SE@Pro Plextor 12/10/32A 80GB 7200 8MB XPpro

Pagina: 1