• power_user
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 17-11-2024
Heb al een tijdje een Ipod Classic 160GB 6e Generatie.

Had hier nooit problemen mee tot ik deze week geinvesteerd heb in een betere hoofdtelefoon van Sennheiser.

Omdat deze hoofdtelefoon meer "Juice" nodig heeft gaat het volume nu echt niet hard genoeg meer. Ik heb natuurlijk het volume op max staan in het instellingenmenu en heb met GoPod/Ipod Volume Booster en Eupod geprobeert die EU-volumelimiet er af te halen maar dit heeft helaas geen resultaat gehad omdat deze software alleen werkt voor Ipods t/m de 4e Generatie.

Mp3Gain is dan nog een optie, al lost dit het probleem ook maar marginaal op.

Ik heb al veel rondgezocht op I'net maar kan maar geen oplossing vinden voor dit vervelende probleem met deze generatie Ipods.

Kan iemand mij helpen?

Bvd :)

PSN: Oldzkoel

• Jan852
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 28-08 22:40
Misschien dat het probleem niet bij de ipod ligt maar bij de oordopjes probeer ze eens of ze op je computer het wel goed doen

• Vanx
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 14-09 21:03
EU-volumelimiet? Die is nog niet ingevoerd hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vanx schreef op donderdag 25 februari 2010 @ 22:47:
Ipod heeft zelf ook volume limiet, al dan geen EU. Herinner nog dat ik linux op ipod nano 1gen zette, en muziek probeerde te luisteren. Met ipod OS kon je prima 70% gebruiken, terwijl bij linux 50% echt keihard was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fender89
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 18-09 18:03
zou het niet aan je oren liggen? Kan me namelijk niet voorstellen dat het niet hard genoeg gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LtMarx
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 16-09 23:22

LtMarx

ATTENTIOOOON!!!

^^ Nee ligt niet aan zijn oren. De limiet is vrij laag en met een 'verkeerde' headset echt vervelend.
Vanx schreef op donderdag 25 februari 2010 @ 22:47:
Volgens Apple wel. Reden is een franse wet die al jaren van kracht is. Apple past alle EU modellen op deze wet aan en maximaliseert de output. Mensen met andere headsets hebben gewoon pech. Mijn oplossing een aantal jaar geleden:

Mail de maker van Gopod. Hij heeft toen op basis van mijn mail de app geupdate en toen werkte het weer. Mp3gain boosten aparte mp3's gopod veranderd de firmware om de blokkade weg te halen. http://gopod.eu/

Als extra bonus krijg je ook iets meer power in de bass zijde van het audiospectrum!

Zou je wel je bevindingen hier terug willen posten voor andere gebruikers?

[ Voor 11% gewijzigd door LtMarx op 01-03-2010 15:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• power_user
Bedankt voor de tips.

Het ligt niet aan mijn oren, op mijn laptop kan deze hoofdtelefoon veel harder dan mijn oren dulden. Het ligt dus echt aan de volumecap / gebrek aan output van mijn Ipod i.c.m. deze headphones. Gopod werkt dus niet en heb een oud bericht van de maker gevonden waarin hij ook refereert naar dit probleem. Hij schrijft daar dat ie de hele sourcecode/app zou moeten herschrijven. Dat is ook al van een tijdje geleden dus ik reken niet meer op hem. Heb de link helaas niet meer. Normalizen is dan de enige optie op dit moment, ik ga dat nu proberen met MP3 Gain Pro. Ik hoop dat dit het oplost.

Qoute: Als extra bonus krijg je ook iets meer power in de bass zijde van het audiospectrum!

Na het gebruik van MP3 gain neem ik aan?

Edit: Ik heb toch maar een e-mail gestuurd. Ik laat weten wat hier eventueel nog uitkomt.

Mvg,

Leon

[ Voor 6% gewijzigd door power_user op 02-03-2010 00:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LtMarx
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 16-09 23:22

LtMarx

ATTENTIOOOON!!!

^^ Nee bij mij na gopod. Door het wegvallen van de limiet toverde ik ook wat extra bass uit mijn ipod. Zeker bij bass sterke nummers (happy hardcore anyone :X) was het verschil duidelijk hoorbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• power_user
power_user schreef op dinsdag 02 maart 2010 @ 00:07:

Edit: Ik heb toch maar een e-mail gestuurd. Ik laat weten wat hier eventueel nog uitkomt.

Mvg,

Leon
We zijn inmiddels een goede week verder en nog steeds geen reactie van GoPod.

Het lijkt er dus helaas op dat dat de community voor dit probleem simpelweg geen oplossing heeft. Mss ben ik ook maar 1 van weinigen die een prijzige hoofdtelefoon aan z'n ipod hangt maar het blijft voor mij een vervelend probleem.

:'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n0elite
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 15-09 23:36
power_user schreef op zaterdag 13 maart 2010 @ 02:28:
[...]

We zijn inmiddels een goede week verder en nog steeds geen reactie van GoPod.

Het lijkt er dus helaas op dat dat de community voor dit probleem simpelweg geen oplossing heeft. Mss ben ik ook maar 1 van weinigen die een prijzige hoofdtelefoon aan z'n ipod hangt maar het blijft voor mij een vervelend probleem.

:'(
Tsja , vind het sowieso raar dat je een dure koptelefoon op een iPod gaat aansluiten dat merk je toch niet. iPod's staan niet echt bekend omhun goede geluidskwaliteit. Ik raad je aan om een kleine amp te kopen.

http://www.dealextreme.com/details.dx/sku.14823

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[quote]n0elite schreef op zaterdag 13 maart 2010 @ 02:50:
[...]

Tsja , vind het sowieso raar dat je een dure koptelefoon op een iPod gaat aansluiten dat merk je toch niet. iPod's staan niet echt bekend omhun goede geluidskwaliteit. Ik raad je aan om een kleine amp te kopen.

Met de geluidskwaliteit van iPod is niks mis, die is goed. Ik heb bovendien ook een dure in-ears van Shure (+- 180 Eur) en die geeft prima kwaliteit met een hoog volume, zowel op mijn iPod Classic als de Nano. Wellicht is die Sennheiser minder geschikt voor iPod.

Succes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boxman
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 02-09 00:05
Wat jij nodig hebt is een draagbare hoofdtelefoonversterker. Deze heb je al in vrij simpele vorm:

http://www.hifitogo.nl/fiio-e5.html

Ryzen 7950X3D | X670E Steel Legend | 64GB (2x32 M-die) DDR5-6000C30 | RTX 3090 | Seasonic Prime 1300W | Custom Loop CPU+GPU+RAID Watercooling 2x360mm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fender89
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 18-09 18:03
iPod's staan niet echt bekend omhun goede geluidskwaliteit
mm.lijkt mij dat de kwaliteit aan het liedje zelf ligt ( bitrate, hoe geript etc.) het apparaat ansich speelt het toch alleen maar af? m.a.w. heeft verder toch geen invloed op het geluid ? ( ok, eq. instellingen daar gelaten)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n0elite
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 15-09 23:36
Nee tuurlijk niet, je moet ook bepaalde componenten hebben die zorgen voor de geluidsverwerking en output. Denk maar aan een geluidskaart , niet alle geluidskaarten hebben dezelfde geluidskwaliteit. Dat is bij een MP3 speler ook zo, en natuurlijk spelen bitrate en codec ook een rol , maar als de hardware slecht of voldoende toereikend is, dan heb je niks aan een hoge bitrate.
Pagina: 1