Uploaden achter W2K ICS

Pagina: 1
Acties:
  • 108 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luiaard
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 01-10 13:26
Beste medetweakers,

Ik heb onlangs een netwerk+ADSL aangelegd in mijn studentenhuis. De ADSL verbinding zit op een P200/128Mb W2Kpro servertje, daarachter zit via ICS een switch voor de overige 6 PC's, alles 100Mbit intern. Het werkt vrij lekker, behalve dan dat op geen van de PC's behalve de server echt kan worden geupload. Voorbeeld: een e-mailtje versturen via webmail of outlook met attachment is niet mogelijk. Heeft iemand hier ervaring mee? Misschien heeft het te maken met de rechten van gebruikers op de server? Er is nu op een admin account ingelogd op de server, maar de rest van de werkgroep is verder niet als gebruiker op de server aanwezig.

Bij voorbaat dank...

Import van EVs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

van wat je verteld kan ik niet echt afleiden wat nu het probleem wel kan ik je het volgende vertellen;

ik gebruik thuis winproxy om alle externe rotzooi te sharen. en bij mij werkt alles. Zowel de afzonderlijke firewall als de av-client als internet, ftpclients en mailclients. wel met de juiste instellingen uiteraard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luiaard
Het is allemaal een beetje nieuw voor mij, dat netwerkgebeuren. Vandaar dat ik het allemaal zo simpel mogelijk heb gedaan, dus alleen gebruik gemaakt van W2K ICS op de server en verder alle clients via DHCP heb lopen. Ik had ook nog wel even NAT32 gebrobeerd, maar dat ging vooralsnog nog niet lekker.

Maar het probleem is dat ik dit bericht bijvoorbeeld nog wel kan schrijven en sturen vanaf één van de clients, maar mijn GOT profiel updaten lukt niet. Via de server gaat dit wel, maar dat is natuurlijk niet de bedoeling :(

Import van EVs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

je ziet het misschien als nog simpeler maar dit lijkt me én het simpelst én het veiligst:

winproxy 1.4 installeren op je computer, even alles instellen en het ipadres aanroepen vanaf de clients. Dan weet ik zeker dat je alles kan... als je een crack of wat ook nodig hebt.. roep maar..
via windows kan het ook.. maar is wat minder simpel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harmen
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 16:46

Harmen

⭐⭐⭐⭐⭐⭐

Wat ik zou doen is:

Winroute pro 4.1 erop gooien en ICS eraf gooien.
Winroute pro is een zeer goede i-net deler, deze forward alles dns queries, geen proxy dus.

Alle programma's zoals napster/icq/msn/outlook/ie werken zonder iets te moeten instellen! 8-)
En tevens hang je achter een flinke firewall! >:)

Whatever.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je kunt NAT van W2k installeren.
Werkt prima met mail enzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luiaard
Nat van W2K is alleen beschikbaar op de server versie volgens mij, mischien moet ik die dan maar zien te vinden.
Ik heb net nog wat gespeeld met Winroute Pro, maar het mocht niet baten, krijg het niet lopende |:( de NAT en DHCP geconfigureerd, maar dan zien de andere PC's de server helemaal niet meer.

Import van EVs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luiaard
Ik ben eruit. Dankzij proggie DrTCP een poortje geopend en nu werkt het! B-)

Import van EVs

Pagina: 1