Hallo,
Dit is de eerste keer dat ik op deze forum post, 2 tal andere forums konden
mij niet verder helpen helaas. Tweakers is mijn laatste hoop
Ik heb vorige maand een Sitecom WL-614 router gekocht. (nieuwe router kopen is dus geen oplossing voor mij)
Deze is op de correcte wijze aangesloten op het modem dat we van Ziggo hebben gekregen (Docsis 3.0).
op de modem kan ik niet inloggen trouwens, is uitgezet door Ziggo denk ik.
Het probleem zit als volgt. Ik kan vrij normaal internetten op de bedrade computers en draadloze laptop.
MSN en downloaden gaat moeiteloos. Echter, webcamsessies, en veel internet apps op de iPhone lopen vast.
De apps zeggen dat dat er geen verbinding is met wifi of dat er een time-out is.
Ik heb al ontzettend veel getest en gekeken wat dit kon veroorzaken. Een lijstje daarvan:
- Wifi beveiliging op WEP / WPA / WPA2 / Uit gezet
- Verschillende kanalen geprobeerd
- Firewal uitgezet
- DHCP uitgezet
- Router resetten
- Static IP
- Firmware geupdate
- OpenDNS gebruiken
Het ligt niet aan de iPhone aangezien ik er ook een beetje last van heb op de Mac, en bij een
maat werkt het wel gewoon goed.
Ik denk dus sterk dat het aan NAT ligt. Helaas als ik NAT uitzet, dan werkt in het hele huis internet niet meer. Ik heb geen idd hoe ik die poorten van NAT open kan zetten, heb iets ingevuld waardoor alle
poorten open zouden moeten staan maar dat werkt volgens mij niet echt?
Kan iemand mij alsjeblieft verder helpen?
Alvast bedankt,
Gijsbert
Dit is de eerste keer dat ik op deze forum post, 2 tal andere forums konden
mij niet verder helpen helaas. Tweakers is mijn laatste hoop
Ik heb vorige maand een Sitecom WL-614 router gekocht. (nieuwe router kopen is dus geen oplossing voor mij)
Deze is op de correcte wijze aangesloten op het modem dat we van Ziggo hebben gekregen (Docsis 3.0).
op de modem kan ik niet inloggen trouwens, is uitgezet door Ziggo denk ik.
Het probleem zit als volgt. Ik kan vrij normaal internetten op de bedrade computers en draadloze laptop.
MSN en downloaden gaat moeiteloos. Echter, webcamsessies, en veel internet apps op de iPhone lopen vast.
De apps zeggen dat dat er geen verbinding is met wifi of dat er een time-out is.
Ik heb al ontzettend veel getest en gekeken wat dit kon veroorzaken. Een lijstje daarvan:
- Wifi beveiliging op WEP / WPA / WPA2 / Uit gezet
- Verschillende kanalen geprobeerd
- Firewal uitgezet
- DHCP uitgezet
- Router resetten
- Static IP
- Firmware geupdate
- OpenDNS gebruiken
Het ligt niet aan de iPhone aangezien ik er ook een beetje last van heb op de Mac, en bij een
maat werkt het wel gewoon goed.
Ik denk dus sterk dat het aan NAT ligt. Helaas als ik NAT uitzet, dan werkt in het hele huis internet niet meer. Ik heb geen idd hoe ik die poorten van NAT open kan zetten, heb iets ingevuld waardoor alle
poorten open zouden moeten staan maar dat werkt volgens mij niet echt?
Kan iemand mij alsjeblieft verder helpen?
Alvast bedankt,
Gijsbert
[ Voor 0% gewijzigd door GijsbertOnline op 20-05-2017 22:13 . Reden: naam verwijderen ]