NAT uitzetten gaat niet; poorten houden alles tegen nou

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

• GijsbertOnline
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 11-04 11:39
Hallo,

Dit is de eerste keer dat ik op deze forum post, 2 tal andere forums konden
mij niet verder helpen helaas. Tweakers is mijn laatste hoop :s

Ik heb vorige maand een Sitecom WL-614 router gekocht. (nieuwe router kopen is dus geen oplossing voor mij)
Deze is op de correcte wijze aangesloten op het modem dat we van Ziggo hebben gekregen (Docsis 3.0).
op de modem kan ik niet inloggen trouwens, is uitgezet door Ziggo denk ik.

Het probleem zit als volgt. Ik kan vrij normaal internetten op de bedrade computers en draadloze laptop.
MSN en downloaden gaat moeiteloos. Echter, webcamsessies, en veel internet apps op de iPhone lopen vast.
De apps zeggen dat dat er geen verbinding is met wifi of dat er een time-out is.

Ik heb al ontzettend veel getest en gekeken wat dit kon veroorzaken. Een lijstje daarvan:
- Wifi beveiliging op WEP / WPA / WPA2 / Uit gezet
- Verschillende kanalen geprobeerd
- Firewal uitgezet
- DHCP uitgezet
- Router resetten
- Static IP
- Firmware geupdate
- OpenDNS gebruiken

Het ligt niet aan de iPhone aangezien ik er ook een beetje last van heb op de Mac, en bij een
maat werkt het wel gewoon goed.

Ik denk dus sterk dat het aan NAT ligt. Helaas als ik NAT uitzet, dan werkt in het hele huis internet niet meer. Ik heb geen idd hoe ik die poorten van NAT open kan zetten, heb iets ingevuld waardoor alle
poorten open zouden moeten staan maar dat werkt volgens mij niet echt?

Kan iemand mij alsjeblieft verder helpen?

Alvast bedankt,

Gijsbert

[ Voor 0% gewijzigd door GijsbertOnline op 20-05-2017 22:13 . Reden: naam verwijderen ]

• remco_k
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 00:00

remco_k

een cassettebandje was genoeg

GijsbertSimon schreef op donderdag 25 februari 2010 @ 21:39:
Deze is op de correcte wijze aangesloten op het modem dat we van Ziggo hebben gekregen (Docsis 3.0).
op de modem kan ik niet inloggen trouwens, is uitgezet door Ziggo denk ik.
Denk het niet. Username en password zijn vast wel ergens te vinden en anders bel je Ziggo.

Je hebt het absoluut nodig, want je moet in dat Docsis modem wellicht even een DMZ instelling maken. Als je dan toch Ziggo aan de lijn hebt, leg dan meteen je probleem even voor.

Alles kan stuk.

• Dysmael
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 01-08-2019
NAT kan niet uit en poorten kan je niet open zetten.

Schakel UPnP in als dat kan en forwarde benodigde poorten naar een intern IP.
Het lijkt overigens meer op een probleem met wifi dan een portmapping / NAT probleem.

Deze post zou ik overigens negeren, niets wat daarin staat is waar:
remco_k schreef op donderdag 25 februari 2010 @ 21:43:
[...]

Denk het niet. Username en password zijn vast wel ergens te vinden en anders bel je Ziggo.

Je hebt het absoluut nodig, want je moet in dat Docsis modem wellicht even een DMZ instelling maken. Als je dan toch Ziggo aan de lijn hebt, leg dan meteen je probleem even voor.
Je hoeft absoluut niet in het modem van Ziggo. Daar heb je niets te zoeken en kan je niets interessants instellen.

DMZ kan je evt. wel instellen op je router echter kan je daarmee maar één intern IP adres aanwijzen. Dat is niet echt een oplossing dus.

[ Voor 66% gewijzigd door Dysmael op 25-02-2010 21:46 ]

• remco_k
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 00:00

remco_k

een cassettebandje was genoeg

RolfLobker schreef op donderdag 25 februari 2010 @ 21:43:
Deze post zou ik overigens negeren, niets wat daarin staat is waar:
Als dat modem een bridge modem is, dan heb je gelijk. Maar zoals je in mijn post al ziet staan: "wellicht". Ik weet dat niet, ik ken die modems niet. Het kan een bridge modem zijn, of een router, in dat laatste geval heb jij dus ongelijk. En het lijkt me allereerst gewoon zinvol om niet op voorhand simpele ideetjes zoals die van mij meteen te trashen.

[ Voor 8% gewijzigd door remco_k op 25-02-2010 21:52 ]

Alles kan stuk.

Verwijderd

Zie de handleiding pag. 43. Daarin kan je NAT entries aanmaken.

http://www.sitecom.com/do...4-Full-Manual-English.pdf

• Dysmael
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 01-08-2019
remco_k schreef op donderdag 25 februari 2010 @ 21:51:
[...]

Als dat modem een bridge modem is, dan heb je gelijk. Maar zoals je in mijn post al ziet staan: "wellicht". Ik weet dat niet, ik ken die modems niet. Het kan een bridge modem zijn, of een router, in dat laatste geval heb jij dus ongelijk. En het lijkt me allereerst gewoon zinvol om niet op voorhand simpele ideetjes zoals die van mij meteen te trashen.
Het woord 'wellicht' was al teniet gedaan door je opmerking dat het 'absoluut nodig is om in te kunnen loggen'.
Modems van Ziggo bridgen alleen. Ik voelde me niet geroepen dat zo te zeggen aangezien je tekst impliceerde dat je wist hoe Ziggo hun modems insteld.

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Nat is toch vrij basic stuff. NIet echt topic-waardig eigenlijk. Je stelt een poort in en het ipadres van je computer of iphone of whatever en that's all.

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

• GijsbertOnline
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 11-04 11:39
uPnP kan ingeschakeld worden, maar dat is dan ook het enigste. Nergens, kan ik vervolgens iets forwarden of dergelijke.

Er is idd een login / ww bij Ziggo, maar die was enkel voor het activeren. Echt iets instellen op het modem kan niet.

ik zelf denk niet dat het aan de wifi ligt, op mijn bedrade iMac word de webcam ineens geblokkeerd,
terwijl ik hier voorheen nooit last van had.

Iemand een idee hoe je kan checken welke programma gebruikt maakt van welke poort?
Heb nooit geen idee welke poorten ik open moet zetten..

Porten forwarden is ook niet echt de oplossing lijkt me. Er komen wel eens gasten met een iPod die ook graag vandezelfde apps gebruik willen maken. Om voor iedereen de juiste porten open te gooien is ook zo omslachtig.

Wat ik net wel tegen kwam was Trigger Poorten.
Dan vraagt de router echter om 4 dingen: Trigger poort, Trigger type, Publieke poort, Publiek type
alleen ik weet hier echt totaal niets vanaf :s

[ Voor 28% gewijzigd door GijsbertOnline op 25-02-2010 23:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TrailBlazer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 15-09 18:04

TrailBlazer

Karnemelk FTW

wifi zal nooit poorten blokken. Het enige wat ik me kan voorstellen dat er een outbound firewall op je modem zit die bijvoorbeeld enkel verkeer naar poort 80 naar buiten toe staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik weet nu niet meer wat je aan het doen bent.
Je hebt in je Ziggo modem niets te zoeken want dat is en bridge -> je router is waar je publieke IP op landt en in je router moet je eventuele portmappings maken. Begin dus met van je Ziggo modem af te blijven.
dit is op zich de juiste oplossing, alleen je moet beginnen op pagina 39: bij 43 is het juist afgelopen met portforwarding.
Ga dit doen en als je hier niet uitkomt, hier kijken: Het Grote Poortmappingsverhaal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 15-07 15:35

leuk_he

1. Controleer de kabel!

Als je upnp aanzet kunnen een aantal applicaties(skype/msn) zelf portmappings aanmaken. Lukt het dan nog niet om een poort open te zetten dan heb je gewoon instellingen verkeerd. Lees eerst het grote portmapping verhaal en vertel daarna welke instellingen je op Sitecom WL-614 hebt gedaan.

Kijk ook je bedrading eens na, vooral die tussen de modem en en de router.

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

Pagina: 1