Router omzeilen 2

Pagina: 1
Acties:
  • 1.632 views

Onderwerpen

Verwijderd

Topicstarter
Geen idee waarom mijn vorige topic gesloten is... mijn probleem is er helaas nog steeds.

Als er dus geen manier is om direct een kabel van de splitter op een netwerkkaart aan te sluiten, is er dan misschien nog een andere manier om de modemrouter te omzeilen in je netwerk? Dat moet toch mogelijk zijn?

Alvast bedankt voor de hulp.

• Manuel
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 02-08 05:53
Waarom zou je de router willen omzeilen? Zodat je geen restricties krijgt opgelegd of een andere reden..?

Verder als ze hier op GoT een topic sluiten wordt de reden er altijd bij vermeldt.

*edit*:
Heb even snel gekeken wat je topic dan zou zijn. Zoals Equator ook reeds zegt:
Equator schreef op donderdag 25 februari 2010 @ 19:30:
[...]

Helaas heb je daar dan niets aan. Het signaal wat je modemrouter ingaat is een telefoniesignaal met daarop een DSL signaal. Je hebt een DSL modem nodig om dat signaal om te zetten naar Ethernet.

Dat doet je modemrouter nu voor je. Dat kan je zonder een ander modem/modemrouter niet omzeilen.

Verder is dit vrij basic. Je wilt koffie, maar je hebt geen netsnoer voor je koffieapparaat. ;)
Als hij hier geen antwoord in geeft dan snap ik het ook niet meer. Simpeler kan het gewoon niet.

[ Voor 65% gewijzigd door Manuel op 25-02-2010 20:30 . Reden: * ]

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 19:38

job

Dat je vorige topic is gesloten komt hoogstwaarschijnlijk door het gebrek aan informatie.

Waarom moet je je modem omzeilen? Waarom is een verlengsnoer of langere kabel geen oplossing.

[ Voor 25% gewijzigd door job op 25-02-2010 20:39 ]

• remco_k
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 01:28

remco_k

een cassettebandje was genoeg

Verwijderd schreef op donderdag 25 februari 2010 @ 20:27:
Geen idee waarom mijn vorige topic gesloten is... mijn probleem is er helaas nog steeds.
Ik heb anders wel een heel aardig idee. Het staat namelijk best duidelijk uitgelegd.
En ik heb zo'n donkerbruin vermoeden dat voor dit topic dezelfde bestemming is weggelegd. Tenzij je zelf met iets constructiefs komt. Zoals meer info en wat meer eigen inzet.

Alles kan stuk.

• D-Three
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 23:29
Uh, het is toch duidelijk gezegd waarom het niet kan? Ik zal het simpel zeggen; de modem zet de "adsl-signalen" om in signalen die begrijpbaar zijn voor de pc. Eenvoudiger kan het ik waarschijnlijk niet uit leggen. Dus zonder modem, geen internet.

Verwijderd

Topicstarter
Laagvliegerke schreef op donderdag 25 februari 2010 @ 20:33:
Uh, het is toch duidelijk gezegd waarom het niet kan? Ik zal het simpel zeggen; de modem zet de "adsl-signalen" om in signalen die begrijpbaar zijn voor de pc. Eenvoudiger kan het ik waarschijnlijk niet uit leggen. Dus zonder modem, geen internet.
Het is toch je splitter die dat doet? oO

• weebl
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 02-08 18:39

weebl

YARR!

Nee, een splitter heet ook niet voor niks een splitter. Het splitst het signaal in tweeen. Een deel voor je telefoon en een deel voor het internet. Echter, moet het internetsignaal nog 'vertaald' worden naar iets waar de netwerkkaart van je pc iets mee kan.

Als jou idee zou kunnen, waarom wordt dat dan nog niet gebruikt...???

Verwijderd

enige wat ik kan bedenken in de richting van "modem omzeilen" is dat ding in bridged modus zetten indien het model dat ondersteund (en je ISP moet het volgens mij ook ondersteunen, maar dat laatste weet ik niet zeker)
hoe je dit doet zal je bij je modemfabrikant of ISP na moeten vragen)

Verwijderd

Topicstarter
Als jou idee zou kunnen, waarom wordt dat dan nog niet gebruikt...???
Ik meen omdat er dan maar 1 PC tegelijk gebruik zou kunnen maken van internet.
Verwijderd schreef op donderdag 25 februari 2010 @ 20:52:
enige wat ik kan bedenken in de richting van "modem omzeilen" is dat ding in bridged modus zetten indien het model dat ondersteund (en je ISP moet het volgens mij ook ondersteunen, maar dat laatste weet ik niet zeker)
hoe je dit doet zal je bij je modemfabrikant of ISP na moeten vragen)
"Dat ding" heb ik op dit moment niks aan; het krijgt geen stroom zoals ik al zei. Daarom wil ik het omzeilen, anders heb ik geen internet.

[ Voor 70% gewijzigd door Verwijderd op 25-02-2010 20:55 ]

• weebl

weebl

YARR!

Dat is als je alleen een modem gebruikt en geen router...

Simpelweg je pc op je splitter aansluiten gaat nooit werken.

[ Voor 35% gewijzigd door weebl op 25-02-2010 20:56 ]

• D-Three
Verwijderd schreef op donderdag 25 februari 2010 @ 20:49:
[...]
Het is toch je splitter die dat doet? oO
Neen, die splitter dient om het "spraak" gedeelte te scheiden van het "internet" gedeelte. Ook weer heel erg eenvoudig gezegd ;) Daarna moeten die signalen nog met een modem omgezet worden.

• Hyp Hyper
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 23-07 22:40
Modem omzeilen gaat niet.

Het is net zoiets als in je auto de motor omzeilen omdat je denkt dat je auto op benzine loopt en de motor dus nergens voor nodig is.

Geen nerdgedoe over mijn system specs. ;)

• jelmervos
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

jelmervos

Simple user

Waarom zou je dat willen?

"The shell stopped unexpectedly and Explorer.exe was restarted."

• D-Three
Hyp Hyper schreef op donderdag 25 februari 2010 @ 20:57:
Modem omzeilen gaat niet.

Het is net zoiets als in je auto de motor omzeilen omdat je denkt dat je auto op benzine loopt en de motor dus nergens voor nodig is.
Een beetje een eigenaardige vergelijking :P
Laat ons zeggen dat je gewoon probeert te telefoneren zonder telefoontoestel ;)

• remco_k

remco_k

Verwijderd schreef op donderdag 25 februari 2010 @ 20:53:
[...]
"Dat ding" heb ik op dit moment niks aan; het krijgt geen stroom zoals ik al zei. Daarom wil ik het omzeilen, anders heb ik geen internet.
Hoe duidelijk moet het zijn?
Ik zal een poging doen:
Zonder een tussenliggende modem of router kan je NIET ik herhaal NIET internetten.
Je zal 'm dus stroom moeten geven of moeten vervangen voor een ander exemplaar.

De splitter die ervoor zit, heeft een heel ander doel.
Ik vind je wel een beetje kortzichtig hoor. Zeker als ik kijk naar je topic historie. Je zou onderhand toch beter moeten weten hoe het hier werkt.

[ Voor 25% gewijzigd door remco_k op 25-02-2010 21:04 ]

Alles kan stuk.

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Wat een topic :) Mijn tv is kapot, hoe kan ik dat omzeilen want Kingkong is bezig op RTL5 :p

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

• job
  • Laatst online: 19:38

job

Laagvliegerke schreef op donderdag 25 februari 2010 @ 21:00:
Laat ons zeggen dat je gewoon probeert te telefoneren zonder telefoontoestel ;)
Dan kan je het beter vergelijken met: Telefoneren met alleen de hoorn, dus rechtstreeks de hoorn in je muuraansluiting.
De hoorn praat je in, en laat de ander horen..
de telefoon zet het telefoonsignaal om in spraak.
Je hebt beide nodig.

Zo zit het dus ook met internet. Je computer laat de internetpagina's zien en laat je je webpagina's kiezen.
Het modem zet het adsl signaal om in een netwerksignaal waar je computer wat mee kan. Je hebt dus beide nodig.

[ Voor 3% gewijzigd door job op 25-02-2010 21:04 ]

• naftebakje
  • Laatst online: 02-08 10:21
Je hebt ofwel een goeie adapter voor je modem-en-router in één nodig, of een nieuwe modem (doorgaans ook met ingebouwde router). Iets anders zal niet werken.

Als de boer zijn koeien kust, zijn ze jarig wees gerust. Varkens op een landingsbaan, leiden nooit een lang bestaan. Als de boer zich met stront wast, zijn zijn hersens aangetast. Als het hooi is in de schuur, zit het wijf bij den gebuur.

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

naftebakje schreef op donderdag 25 februari 2010 @ 21:07:
Je hebt ofwel een goeie adapter voor je modem-en-router in één nodig, of een nieuwe modem (doorgaans ook met ingebouwde router). Iets anders zal niet werken.
Een verlengsnoer helpt ook, maar ja, dat is al in het vorige topic uitgelegd.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Verwijderd

Waarom haal je geen universele adapter voor je modem? Kan je hem gewoon met prik voorzien en kan je weer verder internetten.

• Manuel
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 02-08 05:53
[...]
Wordt het niveau op GoT steeds lager en joinen alleen nog maar diegenen die hulp zoeken of ook nog de mensen die weten dat een apparaat zonder stroom niet gaat werken. Kijk dat je niet snapt kan ik je nog vergeven maar dat je het vraagt zonder eerst zelf te zoeken..

Om een stift te laten markeren heb je wel eerst inkt nodig anders gaat het je niet lukken hoe hard je het ook probeert.

Verwijderd

Topicstarter
gambieter schreef op donderdag 25 februari 2010 @ 21:09:
[...]

Een verlengsnoer helpt ook, maar ja, dat is al in het vorige topic uitgelegd.
Met een verlengsnoer is er nog steeds geen modemrouter.
Verwijderd schreef op donderdag 25 februari 2010 @ 21:14:
Waarom haal je geen universele adapter voor je modem? Kan je hem gewoon met prik voorzien en kan je weer verder internetten.
Dat zou kunnen, maar ik vind het toch niet echt een praktische oplossing. Zijn er verder echt geen andere manieren waarop ik toch kan internetten?

• Petervanakelyen
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 30-04 12:52
[...]
Ik meen omdat er dan maar 1 PC tegelijk gebruik zou kunnen maken van internet.

[...]
Nee. Hoe verklaar je het bestaan van modems met slechts één LAN-poort dan? Er kan tenslotte dan maar één persoon op internet ;)
Verwijderd schreef op donderdag 25 februari 2010 @ 21:18:
[...]

[...]
Dat zou kunnen, maar ik vind het toch niet echt een praktische oplossing. Zijn er verder echt geen andere manieren waarop ik toch kan internetten?
Als ik het goed begrijp heb je dus alles om internet te geraken buiten de adapter voor je modem? Zeg dat dan zo :P Kan je je GSM niet tetheren? Geen WiFi-stickje liggen waarmee je op het internet van de buren kan? Geen universele adapter? OK dan, nee, er is geen oplossing.

[ Voor 38% gewijzigd door Petervanakelyen op 25-02-2010 21:24 ]

Somewhere in Texas there's a village missing its idiot.

• SilencerNL
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 02-08 16:12

SilencerNL

No remorse

Zoals nu al meerdere keren is uitgelegd: Nee dat kan niet, je hebt namelijk een modem nodig... Gewoon morgen naar de winkel en een nieuwe stroomkabel halen, dat is de makkelijkste oplossing.

[ Voor 11% gewijzigd door SilencerNL op 25-02-2010 21:21 ]

Don't dream your life, live your dreams!

• weebl

weebl

YARR!

[...]
NEE!!!

Nogmaals: waarom zou je een modem hebben als het ook zonder zou kunnen?!?!?!

• D-Three
Uh, geen praktische oplossing?? Wat is er daar nu niet praktisch aan? Ofwel haal je een stroomadapter voor je modem ofwel haal je een nieuwe modem. Dat zijn de enige oplossingen. En ja er is een andere manier, je bent nu aan het internetten.

[ Voor 70% gewijzigd door D-Three op 25-02-2010 21:26 ]

• D-Three
oops...

[ Voor 97% gewijzigd door D-Three op 25-02-2010 21:25 ]

• E-Vix
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 01-08 15:00

E-Vix

Nu met sneeuw!

Om het nog mooier te maken, een splitter heb je niet eens nodig. Als je de telefoonaansluiting rechtstreeks in een modem steekt, dan heb je ook internet. Je hebt dan alleen geen telefonie. Een splitter moet je alleen maar zien als een soort stekkerdoos. Het zorgt er voor dat je op 1 aansluiting, 2 apparaten aan kunt sluiten zonder dat ze elkaar storen.
Wat je verder nodig hebt is een modem. Modem is een afkorting voor modulator - demodulator. Oftewel een apparaat dat zowel kan moduleren (een golfsignaal, oftewel een telefoonsignaal, omzetten in een digitaal signaal) als demoduleren (een digitaal signaal omzetten in een golfsignaal). Dit apparaat zorgt er dus voor dat het telefoonsignaal omgezet wordt in een internet signaal dat je pc begrijpt. Een modem sluit je rechtstreeks op één computer aan.
Wat optioneel is is een router. Dit apparaat neemt het signaal dat voor één computer bedoeld is en regelt het zo dat je het met meerdere computers kunt delen. Vroeger waren dit veelal 2 aparte apparaten, maar tegenwoordig zit er in bijna iedere modem een router ingebouwd.

Wil je alleen internetten op één pc? Dan heb je alleen een modem nodig.
Wil je internetten op één pc, en kunnen bellen? Dan heb je een splitter en een modem nodig.
Wil je alleen internetten op meerdere pc's tegelijk? Dan heb je een modem en een router nodig (of een modem met ingebouwde router)
Wil je internetten op meerdere pc's én kunnen telefoneren? Dan heb je een splitter, een modem en een router (of een modem met ingebouwde router) nodig.

Ik hoop dat het zo een beetje duidelijk voor je is?

Failed opening '/home/users/7942/signature.inc' for inclusion (include_path='.:') in /home/www/got/userstats.php on line 25

• Dysmael
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 01-08-2019
edit:
tja, als Laagvliegerke zijn post weghaalt slaat mijn reactie ook nergens meer op

[ Voor 85% gewijzigd door Dysmael op 25-02-2010 21:29 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ok bedankt. Het is duidelijk.

• ShitHappens
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 00:02
Je hebt gewoon écht een modem nodig die werkt. Waarom zou je die anders hebben gekregen?
Nog een vergelijking: als een TV zonder stroomkabel, waardoor je de coax-kabel direct in je oog duwt om beeld te krijgen. Of een lamp(bolletje) in je stopcontactgat draaien. Of op je spelcomputer spelen zonder beeldscherm: het werkt gewoonweg NIET.

Verwijderd

Nu al?

• BlaTieBla
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 01-08 07:54

BlaTieBla

Vloeken En Raak Schieten

Ik heb mijn modem uitgezet en ik kan gewoon internetten hoor........ oh wacht, ik zit nu op het onbeveiligde wireless netwerk van mijn buren... :D

leica - zeiss - fuji - apple | PSN = Sh4m1n0

• dragunova
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 03-08-2023

dragunova

Samozaridnyia Vintovka D.

E-Vix schreef op donderdag 25 februari 2010 @ 21:25:
Om het nog mooier te maken, een splitter heb je niet eens nodig. Als je de telefoonaansluiting rechtstreeks in een modem steekt, dan heb je ook internet. Je hebt dan alleen geen telefonie. Een splitter moet je alleen maar zien als een soort stekkerdoos. Het zorgt er voor dat je op 1 aansluiting, 2 apparaten aan kunt sluiten zonder dat ze elkaar storen.
Psst, dat komt toch door het signaalfilter dat er in zit? (Heb m niet opengemaakt, maar er zijn wel plaatjes op het www)
Op de koperkabel die via je isra (InfraStructuur/Randapparatuur-punt) kunnen meerdere signalen staan, bijvoorbeeld analoge telefonie, ISDN (integrated services digital network) en een dsl-signaal.
De laatste twee zijn "digitaal".
De splitter is er voor om te zorgen dat (zoals jij correct opmerkt) je analoge telefoon het nog steeds doet, maar ook je modem een ruisvrije verbinding kan opzetten.

does the pope shit in the woods? is a bear catholic?

• remco_k

remco_k

[...]
Kan iemand deze vogel even uit zijn lijden verlossen?

Het is pas een paar keer op een niet mis te verstane manier gebracht: NEEE!!!!
Je hebt een modem nodig (en stroom om dat modem te laten werken). Dán kan je internetten.

[ Voor 9% gewijzigd door remco_k op 25-02-2010 21:38 ]

Alles kan stuk.

• D-Three
RolfLobker schreef op donderdag 25 februari 2010 @ 21:28:
edit:
tja, als Laagvliegerke zijn post weghaalt slaat mijn reactie ook nergens meer op
Ja, ik had jouw reactie eerst verkeerd begrepen, sorry :P

• remco_k

remco_k

Een splitter filtert wel degelijk op bepaalde frequenties en is derhalve dus niet zomaar te zien als een doodnormale stekkerdoos.

Alles kan stuk.

• Marzman
  • Niet online

Marzman

BlaTieBla schreef op donderdag 25 februari 2010 @ 21:34:
Ik heb mijn modem uitgezet en ik kan gewoon internetten hoor........ oh wacht, ik zit nu op het onbeveiligde wireless netwerk van mijn buren... :D
hehehehehe ook denk ik, anders is het best knap dat hij hier post zonder modem :p

/▌

• base_
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 20:52
Klein detail: een DSL splitter (annex A/B) is gewoon een filter wat de lage frequenties aan de telefoon verbindt en de hoge aan het DSL modem. Is er geen telefonie dan heb je de splitter niet nodig (SDSL werkt altijd zonder splitter, wordt ook altijd op een lijn zonder telefonie gezet). Als je de splitter echter weglaat op een lijn met (analoge/isdn) telefonie dan heb je internet totdat er iemand belt (of er nou een telefoon aangesloten is of niet).

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Eerst was het probleem dat er geen stopcontact was, en nu is er opeens geen modem/router. Wat is het volgende, geen computer? Als je nu eens moeite zou doen om je topics duidelijk te maken, het probleem goed te omschrijven, zelf eerst eens wat op te zoeken, en niet pas bij de 20e persoon zeggen dat je het snapt? Nu zijn je topics los zand en onzincombinaties, en zonde van de moeite.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

• Marzman
  • Niet online

Marzman

base_ schreef op donderdag 25 februari 2010 @ 21:40:
[...]

Klein detail: een DSL splitter (annex A/B) is gewoon een filter wat de lage frequenties aan de telefoon verbindt en de hoge aan het DSL modem. Is er geen telefonie dan heb je de splitter niet nodig (SDSL werkt altijd zonder splitter, wordt ook altijd op een lijn zonder telefonie gezet). Als je de splitter echter weglaat op een lijn met (analoge/isdn) telefonie dan heb je internet totdat er iemand belt (of er nou een telefoon aangesloten is of niet).
Dat zegt ie toch. Dat oeverloze ge"verbeter" waarbij het eigenlijk hetzelfde is maar in een andere manier verwoord gaat ook vervelen.

[ Voor 8% gewijzigd door Marzman op 25-02-2010 21:45 ]

/▌

• Puch-Maxi
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 01-08 11:46
Trek een telefoonkabel van de meterkast naar je computer (hier heb je immers stroom), sluit daar je modem op aan en sluit dit modem d.m.v een netwerkkabel aan op je computer. Probleem opgelost.

My favorite programming language is solder.

• dusty
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 18-07 02:20

dusty

Celebrate Life!

Cloon topic wordt beloont met een cloon slotje!.. zelfde commentaar van het vorige topic.

Back In Black!
"Je moet haar alleen aan de ketting leggen" - MueR

Verwijderd

lijkt of hehehehe bij mij op zolder woont en bepaalde zaken wilt omzeilen ?

laatste 2 cijfers van ip toevallig: 175.42 ??
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.