• zilvrentand
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 31-08-2021
Ik heb bij kpn mijn abonnement verlengd an daarbij een nieuwe gsm aangeboden gekregen.\
Niks mis mee prachtig toestel (htc hd2) alleen na 2 dagen bemerkte ik een olievlek achter het scherm en nam contact op met kpn.
Zij adviseerden mij zsm dit toestel te retourneren wat ik ook gedaan heb. Vanwege een productiefout zou dit toestel vervangen worden.

Na 7 weken (6 telefoongesprekken, 5 emails-waarop geen reactie) kreeg ik dan mijn nieuwe gsm mooi in een doosje met factuur.

Ik blij en dacht ben overal vanaf maar de volgende dag werd er weer een gsm geleverd(zelfde type) mooi in een doosje met factuur.

Allebei de facturen staat op voldaan.

Heb ik nu 2 gsm's of hoe zit dat nu (wettelijk gezien he?)

• weebl
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 21:35

weebl

YARR!

Gewoon bellen en netjes aangeven dat je er per ongeluk twee hebt gekregen.

Vroeg of laat gaan ze hun magazijn inventariseren en komen ze er waarschijnlijk achter.

• coyote1980
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 13:00
Het is overduidelijk een fout van KPN. Wanneer hij als reclamezending verstuurd was en er een rekening bij zat blijft het twijfelachtig, maar dit is gewoon overduidelijk iets waar je geen recht op hebt.

Stuur ze een brief en een mail dat dit gebeurt is, en geef aan dat ze de telefoon kunnen (laten) ophalen. Geven ze na twee maanden nog geen gehoor dan kun je verder kijken wat je ermee wilt... >:)

Alcohol and Calculus don't mix. Never drink and derive.

Verwijderd

Een product kan alleen wettelijk van eigenaar wisselen als er een wilsuiting is (duidelijke overeenkomst). Je hebt geen overeenkomst voor 2 toestellen, noch een wilsuiting je 2 toestellen te leveren. Effectief is 1 van de toestellen gewoon nog steeds eigendom van KPN.

Dat betekent ook dat als ze het toestel terugvragen, je verantwoordelijk bent voor enige schade eraan. Daaraan toevoegend zou je redelijkerwijs moeten weten dat je geen recht hebt op 2 toestellen; vanuit dat oogpunt zou je zelfs kunnen beargumenteren dat je aansprakelijk bent voor eventuele herpakkings- en herinstallatiekosten als je het 2e toestel toch in gebruik neemt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zion
  • Registratie: Augustus 1999
  • Niet online

zion

I GoT my I on U

(overleden)
Waar floppus gelijk heeft, heeft hij dat ook niet.

Indien er geen brief, of andere uiting bij zit dat dit om een garantieafhandeling gaat, *zou* dit aangemerkt kunnen worden als reclame, waardoor je wel degelijk eigenaar zou worden van het toestel...

Het hangt er dus een beetje vanaf wat er met de telefoon meegeleverd is als pakbon.

10-08-1999 - 10-08-2022, 23 jaar zion @ Tweakers.net
systeem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

altijd gevaarlijk zoiets , ik zou persoonlijk nooit in gebruik nemen , aangezien je geen poot hebt om op te staan als kpn de telefoon komt terug eisen ,

ik zou hem gewoon terug sturen ,en zorg dat je een bewijs hebt dat je hem ook daadwerkelijk hebt ingeleverd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peedy
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 06-11-2024
Ik had dit ook een keer en toen kwam een paar weken later netjes een brief met de vraag of ik alsnog mijn oude toestel wou inleveren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zilvrentand
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 31-08-2021
Nou heb gewoon verkocht via marktplaats.

Nooit meer wat van gehoord dank u wel kpn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bvbal79
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 20:43
zilvrentand schreef op maandag 14 januari 2013 @ 14:48:
Nou heb gewoon verkocht via marktplaats.

Nooit meer wat van gehoord dank u wel kpn
*knip*
Iets vriendelijker kan ook wel en als je vindt dat een post niet door de beugel kan, maak dan gewoon een TR aan.

[ Voor 22% gewijzigd door Orion84 op 14-01-2013 14:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 23:50

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

Thanks voor de update :P

Aangezien het meeste hier destijds al over gezegd is en de discussiewaarde van dit topic daarmee tamelijk beperkt is doe ik het wel op slot.

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.