administratierechten

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Verwijderd

Topicstarter
hallo
ik heb een probleem. ik heb al een tijdje windows 7 en ik ben een gamer. maar sommige games ''modify'' ik wel eens. maar er is een probleem: ik heb volledig beheer, en toch kan ik geen bestanden bewerken, etc. die in mijn 2 schijven staan. :S
hulp aub!!! :'(

• CodeCaster
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

Foutmelding aub.

https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Hoi :)

Helaas is onze glazen bol vandaag voor z'n grote beurt naar de garage, en dat betekent dat we niet zo goed zijn in het gokkken wat jij voor meldingen en systeemwijzigingen hebt of ingesteld hebt.

Daarom is het wel verstandig om een aantal basisdingetjes even in je startposts neer te zetten, zoals wat je exacte melding is, en wat je zelf ondernomen hebt om wel gedaan te krijgen wat je wil doen.
Een paar open deuren die we wel kunnen intrappen zijn bijvoorbeeld UAC en schrijfrechten op de lokatie (en dan moeten we dus ook weten welke plek dat je bedoelt).

De meeste basisdingen gaan we hier vanuit dat die voor de (bovengemiddelde) computeraar wel te achterhalen zijn dus als je die zelf al doet en terugmeldt scheelt dat weer onnodige vraag en antwoordspelletjes :)

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• Krypt
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 18-09 20:40
oa. de "Program Files" folder is beschermt, ook al ben je onder Windows 7 aangelogt als admin. Je hebt dus nog steeds beperkte rechten.

Om meer rechten te krijgen moet je iets uitvoeren als Administrator of UAC uit zetten. Slimste is, in mijn optiek, om UAC (User Account Control) gewoon aan te laten staan en uitvoeren als Admin gebruiken.

Snelste om dat te doen in een Explorer window, is om met CTRL-Shift te klikken op je Explorer window in je taskbar. Je krijgt dan een melding of de applicatie veranderingen mag doorvoeren op je systeem; bevestig dit, en je kan in die app de nodige wijzigingen uitvoeren.

Pvouput live

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
@ alt-92: sorry. ik ben nieuw op deze forum. :P dus ik ken nog niet alle regeltjes, etc...

@krypt: ik weet niet zeker of ik het begrijp. :S

en excuses, maar mag ik vragen wat jullie bedoelen met foutmeldingen, etc. ALS ik het snap, dan staat er simpelweg: ''toegang geweigerd''..... -_- als ik het niet snap..... dan weet ik het niet. :S en waar kan ik de UAC vinden? :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ocdaan
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 03-09 14:20

ocdaan

Niet zo zeuren jongens!

Gewoon ouderwets inloggen met het administrator account.

Bij taskbar properties, Start menu, customize kan je aangeven dat je het control panel wilt laten uitklappen en kan je aangeven dat je de administrative tools wilt zien.

Ga naar administrative tools, computer management en klik Local Users and Groups. Klik op users, en bewerk het administrator account... deze is standaard disabled.... ff uitloggen en als administrator aanloggen. Geef dat account na het inloggen even en wachtwoord en voila.

:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
ah, sorry voor de late reactie, maar ik had geen tijd. huiswekr, enz.... -_-
en bedankt. ;) als is het wel een ''pain-in-the-butt'' om steeds te gaan inloggen, uitloggen, inloggen, etc.... >.>
maar nu kan ik weer verder met mods maken. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krypt
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 18-09 20:40
Waarom nu zo moeilijk?

Log gewoon in onder je eigen useraccount. Als je dan in de Program Files moet morrellen, dan hou je CTRL-Shift ingedrukt en klik je op het Explorer icoon in je taskbar. Dan start ie een 2e sessie op onder volledige admin rechten (wel even akkoord geven). Hoef je ook niet elke keer af en aan te loggen.

Of als je een programma op wilt starten als admin: Rechtsklik, run as administrator.

Pvouput live

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chillz
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 17:21
CRTL-Shift en dan Verkenner. Mooie tip, Krypt!

Gelijk lastig doen; Werkt dat op de een of andere manier ook in combinatie met Windowtoets + E ?

Leeg - Sinds 20180907

Pagina: 1