Draadloos internet traag

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Verwijderd

Topicstarter
Vandaag zijn ze belgacom tv komen installeren, en dat is blijkbaar inclusief nieuwe modem: b-box voor ons internet. Voorheen stond de router op mijn kamer en zat ik dus bedraad. Nu moet ik draadloos (netgear wg111v3) op internet, en dat gaat gigantisch traag, 20-80 Kb/sec... Bedraad was dat bijna 4 Mb/sec. Beneden (=waar de modem/router nu staat) zou het internetsignaal van betere kwaliteit moeten zijn dan boven (=waar de oude router stond en dus mijn pc ook), maar dat is dus zeker niet te ondervinden.

Zijn er dingen die ik kan doen/proberen om mijn internet toch iets sneller te laten gaan...

Alvast bedankt!

• Petervanakelyen
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 30-04 12:52
Even voor de zekerheid: heb je de B-Box2 of de oude B-Box1 gekregen?
B-Box2 is langer, B-Box1 is precies een broodrooster :+

Somewhere in Texas there's a village missing its idiot.

Verwijderd

Topicstarter
een b-box 2

• vinniel83
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 18-01-2024
Ander kanaal proberen misschien? Met een programma als netview (www.nirsoft,net) kun je zien welke kanalen de netwerken in je buurt gebruiken, probeer dan een kanaal wat nog niet in gebruik is.

• Petervanakelyen
Nu moet ik draadloos (netgear wg111v3) op internet, en dat gaat gigantisch traag, 20-80 Kb/sec...
Wat komt die Netgear hier nog bij doen, als je een BBox hebt staan voor je internet?

• Umbrah
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 19:19

Umbrah

The Incredible MapMan

First en foremost: belgacom is een telefoonaanbieder, en hoewel ik Nederlander ben, geloof ik dat dit hetzelfde concept is als Tele2 TV: TV via je internetverbinding. Aanname dat je met downloadsnelheden van 4Mb/sec een 40mbit verbinding hebt, lijkt het me sterk dat TV je hele internetverbinding opslokt (ga er maar van uit dat hij wel een gedeelte van je verbinding op eet).

Ten tweede: je dient wat specifieker te zijn; wat voor WiFi heb je? Is het 54G? En hoe is de afstand/het aantal muurtjes? WiFi is hoe dan ook half-duplex, wat wil zeggen dat een 54mbit routertje hooguit 27 mbit bied, wat vertaalt naar 2,7megabyte/seconde. En om heel eerlijk te zijn: 54 kun je eigenlijk niet halen. Regelmatig heb ik zelf bijvoorbeeld als ik een accesspoint aan het programmeren ben hooguit 48mbit/sec op 10CM afstand (antenne praktisch tegen de laptop aan). Elk beetje ruis helpt ook nog eens mee, en dan is WiFi ook nog een gedeeld iets: er kan er maar één tegelijk praten, 2 apparaten op een WiFi moeten dus "omstebeurten", het equivalent van een hubbed netwerk. Maar goed, WiFi is onmogelijk te voorspellen, en DSL-TV "neemt" zijn gedeelte van de bandbreedte. Hangt de DSL-TV ook aan je WAP? Ik vrees dat je misschien dan wel ook eens tegen prioriteitsproblemen aan kunt lopen.

• Petervanakelyen
Umbrah schreef op donderdag 25 februari 2010 @ 20:15:
First en foremost: belgacom is een telefoonaanbieder, en hoewel ik Nederlander ben, geloof ik dat dit hetzelfde concept is als Tele2 TV: TV via je internetverbinding. Aanname dat je met downloadsnelheden van 4Mb/sec een 40mbit verbinding hebt, lijkt het me sterk dat TV je hele internetverbinding opslokt (ga er maar van uit dat hij wel een gedeelte van je verbinding op eet).

Ten tweede: je dient wat specifieker te zijn; wat voor WiFi heb je? Is het 54G? En hoe is de afstand/het aantal muurtjes? WiFi is hoe dan ook half-duplex, wat wil zeggen dat een 54mbit routertje hooguit 27 mbit bied, wat vertaalt naar 2,7megabyte/seconde. En om heel eerlijk te zijn: 54 kun je eigenlijk niet halen. Regelmatig heb ik zelf bijvoorbeeld als ik een accesspoint aan het programmeren ben hooguit 48mbit/sec op 10CM afstand (antenne praktisch tegen de laptop aan). Elk beetje ruis helpt ook nog eens mee, en dan is WiFi ook nog een gedeeld iets: er kan er maar één tegelijk praten, 2 apparaten op een WiFi moeten dus "omstebeurten", het equivalent van een hubbed netwerk. Maar goed, WiFi is onmogelijk te voorspellen, en DSL-TV "neemt" zijn gedeelte van de bandbreedte. Hangt de DSL-TV ook aan je WAP? Ik vrees dat je misschien dan wel ook eens tegen prioriteitsproblemen aan kunt lopen.
Belgacom maakt voor digitale TV gebruik van het VDSL2-netwerk. Snelheid is 18Mbit/s, wat dus overeen komt met 2.25MB/s. Ingebouwde WiFi in BBox2 is 54Mbit.

De BBox2 heeft overigens WiFi ingebouwd, dus ik snap niet waar de TS zijn Netgear opeens vandaan haalt.

Verwijderd

Topicstarter
Die Netgear is mijn usb stick ;) Misschien heb ik dit topic iets te vroeg geopend, we hebben het nog maar 1 dag... En sinds een uurtje is het plots al een pak beter, 2 mb/sec en meer, dus heb ik waarsch te vroeg gepanikeerd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Even meedelen dat de plaats waar je usb stick inzit HEEL ERG VEEL uitmaakt. In de poorten achteraan zat ik dus meestal iets lager dan 2 Mb/s. Steek ik hem vooraan in, heb ik onmiddellijk 4 Mb/s, en als ik dan een usb-tussenstukje (vind geen een foto) ertussen zet waardoor de stick nog steeds 'zweeft' maar iets verder van de case verwijderd is heb ik aan 8 Mb/s, dus dat is toch wel de moeite waard om eens te kijken hoe je de usb-stick best insteekt.

Ik post dit even voor moesten mensen dit lezen die hetzelfde probleem hebben...
Pagina: 1