KDE 4.4 - dolphin - column view defect?

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

• Siebz0r
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 22-06-2018

Siebz0r

Got root?

Topicstarter
Ik draai dus KDE 4.4, eerst draaide ik KDE 4.3.
Sinds die stap doet de column view van dolphin raar. :)

Navigeren in deze view doet men met de pijltjestoetsen.
Als ik "rechts" indruk om naar een volgende folder te gaan werkt dit.
Als ik hierna nogmaals een folder in wil gaan met "rechts", dan gaat dolphin vrolijk terug naar de folder waar ik in ben begonnen.

Als ik vervolgens een andere folder in wil gaan, opent dolphin deze niet, maar een folder die ik hiervoor ben ingegaan.

In het 'information' venster komt altijd een preview te staan, deze laadt dolphin in deze view wel, maar niet in een subfolder.

Een update naar een trunk versie helpt niet, configs (shortcuts, hotkeys) staan goed, config files verwijderd onder de homedir/.kde4/

Als ik dolphin in konsole run met 'dolphin --no-fork --sync' dan laat dolphin niets raars zien (behalve dat KIO faalt een preview van een dir te maken).

Terug naar 4.3 wil ik niet, dan kan ik geen windows tabbed bij elkaar voegen :) (http://kde.org/announcements/4.4/ 2e filmpje)

edit: konqueror heeft hetzelfde column probleem

• Sallin
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Wat voor OS draai je en heb je al op de betreffende fora gekeken? Ook kan je eens in de kde bugreports voor of je OS of KDE zelf kijken of er bugs bij zitten die lijken op die van jou.

This too shall pass
Debian | VirtualBox (W7), Flickr

• Siebz0r
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 22-06-2018

Siebz0r

Got root?

Topicstarter
Hier draait Gentoo :)
Heb al wel op de fora en de bugrep. van Gentoo gekeken, maar hierop was niets te vinden wat er op leek.
Op de fora van kde.org kan ik ook niets gerelateerd genoeg vinden.

Op kde's bugtrack kan ik alleen dit vinden: "https://bugs.kde.org/show_bug.cgi?id=226442"
Het lijkt er op, maar is het niet helemaal. De auteur van de bug draait ook Gentoo, dus zou het goed kunnen dat we hetzelfde probeem hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Confirmed for openSuse. Het komt erop neer dat de pijltjestoetsen shortcuts zijn voor het switchen van kolom, en dat levert alleen het openen van een nieuwe kolom op als er nog maar 1 is.

Jammer genoeg heb ik nog geen shortcut kunnen vinden die wel werkelijk een folder opent.