Receiver? (HDMI processing, HDMI upconverting )

Pagina: 1
Acties:

• Mistacal
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 16:14
Aangezien er nog geen geshcikt topic was over receivers die de eigenschap bezitten van het upconverten van videosignalen naar HDMI heb ik maar topic geopend.

Ik ben opzoek naar een receiver die elk video signaal kan upconverten naar HDMI (of component). Ik heb uiteraard zelf een beetje rond gekeken maar de specifcaties van de verschillende merken zijn niet echt heel duidelijk. Is upscalen van analoog naar 1o80p (HDMI) nou hetzelfde?

Mijn situatie is als volgt:

PC --> HDMI en S/PDIF
Xbox 360 --> HDMI
Wii --> Component en Stereo cinch
UPC mediabox --> Scart/Cinch (RGB)

Vooral vanwege de UPC kast wil ik graag een receiver die dit signaal om kan zetten naar een HDMI signaal zodat ik maar 1 kabel nodig heb voor de LCD. Ook komt er een beamer op maar dat doe ik via een splitter aangezien nog een eis voor een 2e HDMI uitgang misschien een beetje teveel gevraagd is. Uiteraard is deze optie voor de Wii ook wenselijk.

Ik heb al wat modellen bekeken zoals de denon 1910. Maar vanwege de onduidelijkheid in de specs, van bijvoorbeeld de sony DH800 kan ik niet echt een selectie maken. Waar moet ik op letten bij het kijken naar de specificaties?

Enkele modellen
Denon 1910 (1610???)
Pioneer VSX-919AH
Yamaha RX-V565
... ben nog druk aan zoeken

Het budget is in eerste instantie niet zo gek interessant maar ben vooral geïnteresseerd in het omslag punt waar ik beter kan kiezen voor een UPC HD box of een receiver met upconverting mogelijkheden.

__/`\__/`\__