Internet valt om de paar uur een paar minuten uit

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste tweakers,

Ik zit met het volgende probleem..
Sinds kort valt om de paar uur ( en soms elk uur ) mijn internet een paar minuten uit waarna vervolgens het internet gewoon weer normaal werkt..

Ik heb er een Belkin N Wireless Router tussen hangen.. ( aantal maanden geleden aangeschaft )
Ik kan als het internet eruit ligt nog wel gewoon de router benaderen...
Ook als ik de stroom van de router afhaal en er weer op zit dan doet 9/10 keer het internet het weer gewoon..
Dit is wat er op het moment dat het internet eruit ligt in de router configuratie staat:

WAN IP 0.0.0.0
Subnetmasker 0.0.0.0
Standaard Gateway 0.0.0.0
DNS-adres 0.0.0.0

En dit is hoe het netwerkcentrum eruit ziet zodra het internet eruit ligt;

Afbeeldingslocatie: http://img31.imageshack.us/img31/6483/naamlooscj.th.jpg

Iemand enig idee? Zou het aan de router liggen?

• Roytoch
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 11-09 21:13

Roytoch

Nietes

Opzich heb je dan een tijdframe van enkele minuten om een paar testjes te doen. Je zou bijvoorbeeld een traceroute naar een bepaalde site kunnen proberen, dan zie je toch de stappen die afgelegd worden? Als je je router niet kan pingen (die Belkin) dan gaat het daar al mis bijvoorbeeld.

Welles

• DrivinUCrazy
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 21:31

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

Uitgaande van ADSL, klinkt dit een beetje alsof je telefoonlijn op het randje van zijn maximum zit.

Hoe snel hoort je internet te zijn?
Hoe snel IS je internet als je verbinding hebt?
Wat voor modem heb je?
Heb je het probleem ook als je de router tussen je modem en pc uit haalt?

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

Verwijderd

Topicstarter
DrivinUCrazy schreef op donderdag 25 februari 2010 @ 19:21:
Uitgaande van ADSL, klinkt dit een beetje alsof je telefoonlijn op het randje van zijn maximum zit.

Hoe snel hoort je internet te zijn?
Hoe snel IS je internet als je verbinding hebt?
Wat voor modem heb je?
Heb je het probleem ook als je de router tussen je modem en pc uit haalt?
Vergeten te melden, ik beschik over Ziggo Alles-In-1 Extra ( Kabel dus ).
Als ik verbinding heb dan behaal ik gewoon de maximale snelheid ( 50Mbps ).
Ik heb een Docsis 3.0 modem van ziggo, zal zo eens precies kijken welk merk/type het is..

Ik zal ook eens proberen om de router ertussenuit te halen en de pc direct op het modem aan te sluiten.
Op de router gaat overigens het lampje van internetverbinding Rood knipperen wat dus inhoud dat er iets mis mee is en op het modem verandert verder niets..

• JvW
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 26-06 15:52

JvW

On my way home...

Het lijkt me inderdaad verstandig om eerst de router er even tussenuit te halen. Mocht het probleem daarna toch weer terug komen dan kun je verder kijken. Misschien dat het modem ellende geeft? Zou je niet verwachten omdat een reboot van de router het probleem meestal lijkt op te lossen, en de indicator op je router rood knippert.
Herstelt je internet ook als je je modem reset?

[ Voor 5% gewijzigd door JvW op 25-02-2010 20:13 ]

“What could I say to you that would be of value, except that perhaps you seek too much, that as a result of your seeking you cannot find.” - Hermann Hesse

Verwijderd

Topicstarter
MediJack schreef op donderdag 25 februari 2010 @ 20:12:
Het lijkt me inderdaad verstandig om eerst de router er even tussenuit te halen. Mocht het probleem daarna toch weer terug komen dan kun je verder kijken. Misschien dat het modem ellende geeft? Zou je niet verwachten omdat een reboot van de router het probleem meestal lijkt op te lossen, en de indicator op je router rood knippert.
Herstelt je internet ook als je je modem reset?
Ik zal morgen eens de pc direct op het modem aansluiten en kijken wat ie doet..

Als ik m'n modem reset dan herstelt de verbinding niet.. enkel als ik de router reset/herstart

Verwijderd

dat laatste kan er simpelweg mee te maken hebben dat je router enkel het IP refresht als je hem uit zet, wat je voor de test kan proberen is via de webinterface (als ie die heeft) van de router het IP te vernieuwen als de verbinding weg is gevallen.

even ander vraagje, alles-in-1 extra klinkt als een pakket met telefonie/televiesie. als dat zo is, valt dit dan ook weg als je internet er mee op houd?

daarnaast zou je de ziggo helpdesk kunnen bellen op het moment dat je verbinding weg is gevallen, alleen weet ik niet hoe kundig dat die knakkers zijn. zal waarschijnlijk wel af hangen van wie je aan de telefoon krijgt.
wat je daar dan even moet navragen is wat volgens hun op dat moment de status van je internetverbinding is.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 25-02-2010 20:40 . Reden: extrra vraagje ]

• JvW
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 26-06 15:52

JvW

On my way home...

Dat is dan toch ook wel weer een indicatie dat je router moeilijk doet. Ik ken de router in kwestie niet, maar de ervaring heeft mij geleerd om beter een paar euro meer te investeren in een goede router. Ondertussen draait hier al enige jaren een router van USR zonder problemen. Overigens ook geen hoogstaand ding verder.
Verwijderd schreef op donderdag 25 februari 2010 @ 20:39:
even ander vraagje, alles-in-1 extra klinkt als een pakket met telefonie/televiesie. als dat zo is, valt dit dan ook weg als je internet er mee op houd?
Dat is ook een goede vraag. Als de rest up blijft is het ook weer waarschijnlijker dat je router het probleem is. Ik ben al sinds mensenheugenis een ADSL gebruiker, dus weet ik niet zoveel van kabel/docsis etc.

[ Voor 43% gewijzigd door JvW op 25-02-2010 20:46 . Reden: Even beamen dat BR41ND34D een goede vraag stelt ]

“What could I say to you that would be of value, except that perhaps you seek too much, that as a result of your seeking you cannot find.” - Hermann Hesse

Verwijderd

MediJack schreef op donderdag 25 februari 2010 @ 20:43:
Dat is dan toch ook wel weer een indicatie dat je router moeilijk doet. Ik ken de router in kwestie niet, maar de ervaring heeft mij geleerd om beter een paar euro meer te investeren in een goede router.
volgens topicstart heeft ie een Belkin N Wireless Router, das toch een goed merk dacht ik zo,
als deze toch de oorzaak is (wat met toch wel lijkt) kan je het beste contact opnemen met de belkin helpdesk of het via hun site proberen op te lossen. van wat ik weet is hun helpdesk iig. erg kundig

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op donderdag 25 februari 2010 @ 20:39:
dat laatste kan er simpelweg mee te maken hebben dat je router enkel het IP refresht als je hem uit zet, wat je voor de test kan proberen is via de webinterface (als ie die heeft) van de router het IP te vernieuwen als de verbinding weg is gevallen.

daarnaast zou je de ziggo helpdesk kunnen bellen op het moment dat je verbinding weg is gevallen, alleen weet ik niet hoe kundig dat die knakkers zijn. zal waarschijnlijk wel af hangen van wie je aan de telefoon krijgt.
wat je daar dan even moet navragen is wat volgens hun op dat moment de status van je internetverbinding is.
Verwijderd schreef op donderdag 25 februari 2010 @ 20:56:
[...]

volgens topicstart heeft ie een Belkin N Wireless Router, das toch een goed merk dacht ik zo,
als deze toch de oorzaak is (wat met toch wel lijkt) kan je het beste contact opnemen met de belkin helpdesk of het via hun site proberen op te lossen. van wat ik weet is hun helpdesk iig. erg kundig
Mijn tv krijgt verder geen storing oid.. het enige wat ik tot nog toe eigenlijk heb gemerkt is dat de router een lampje voor de internetverbinding rood gaat knippen en op de modem veranderd er verder niets..

Ik zal anders eens contact opnemen met de Belkin helpdesk.. denk dat de callcentermedewerkers van Ziggo me uiteindelijk ook daarheen zullen sturen.. gezien het lijkt op een routerprobleem.

Dit is overigens de betreffende router:
http://www.azerty.nl/11-1...-wireless-router-dra.html

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 25-02-2010 22:01 . Reden: linkje geadd ]

Pagina: 1